iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone continu aan autolader? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140765-iphone-continu-autolader.html)

knrd 19-06-13 10:53

iPhone continu aan autolader?
 
Komende vakantie hebben we een autovakantie gepland waarbij we ± 4000km af moeten leggen.

Nu gebruik ik zo af en toe mijn iPhone als navigatie in de auto.
Ik vroeg me af of het wel verstandig is om mijn iPhone te gaan gebruiken als navigatie tijdens mijn vakantie?
Dit omdat mijn iPhone dan continu aan de autolader zal hangen om te voorkomen dat ik met een lege iPhone kom te zitten aan het einde van mijn rit.
De iPhone laad namelijk erg traag op via de autolader.

Zou dit kwaad kunnen voor mijn accu van mijn iPhone of zal ik toch moeten kijken om een losse navigatie aan te schaffen? :confused:
Het liefst wil ik natuurlijk niet al te veel apparatuur mee nemen..

Ben benieuwd of hier mensen enige ervaring mee hebben of mij een tip kunnen geven ;)


Even ter aanvulling.. Het zou gaan om een iPhone 5 incl. verzekering.

Guest-20180925190238 19-06-13 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KdO (Bericht 900051)
De iPhone laad namelijk erg traag op via de autolader.

Dat komt omdat veel autoladertjes slechts een laadstroom van 500 mA leveren terwijl er ook nog energie gebruikt wordt om te navigeren.

Gebruik een goede autolader die de aanbevolen laadstroom van 1.000 (of 1.500) mA levert.

Citaat:

Zou dit kwaad kunnen voor mijn accu van mijn iPhone of zal ik toch moeten kijken om een losse navigatie aan te schaffen?
Het is niet schadelijk voor de accu als deze constant aan een goede lader blijft. Als 100% capaciteit bereikt is stopt het laden.

knrd 19-06-13 11:21

Oke, bedankt voor je snelle reactie.

Heb meteen een Belkin Autolader USB 2,1A besteld ;)
Kan ik die nog mooi een keer testen voordat ik op vakantie ga!

Guest-20180925190238 19-06-13 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KdO (Bericht 900056)
Oke, bedankt voor je snelle reactie.

Zonder dank en graag gedaan. Prettige vakantie gewenst. :)

Werner1963 19-06-13 15:45

Gebruik wel een navigatie waar de kaarten reeds voorgeladen zijn

Ik laad mijn iphone altijd aan de lader in de auto waar ik ook naar rijd 1Amp

knrd 20-06-13 07:41

Heb in Navigon al de landen gedownload waar ik kom tijdens mijn vakantie.
Toch bedankt voor de tip! ;)

Xplod 20-06-13 12:12

Wel opletten dat je iPhone niet te warm wordt !
Het kan geen kwaad maar het doet toch vreemd als je ineens zo'n gele gevaars-driehoek op je scherm ziet verschijnen.
Op mijn iPhone4 heb ik het al eens gehad.
Ik gebruik de TomTom applicatie in een TomTom car-kit en denk dat door een combinatie van het constant aanblijven van het scherm en de hitte van de zon hij die melding gaf.
Stom eigenlijk dat het scherm tijdens lange rechte stukken gewoon niet uit gaat, die optie heb ik nl. wel op mijn TomTom Rider voor de motor.
Hij valt niet uit maar er komt wel een melding van het toestel toch zo snel mogelijk trachten af te koelen. Gekke is dat hij wel ondertussen mooi blijft doorwerken.

apotheosis 20-06-13 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KdO (Bericht 900051)
Komende vakantie hebben we een autovakantie gepland waarbij we ± 4000km af moeten leggen.

Nu gebruik ik zo af en toe mijn iPhone als navigatie in de auto.
Ik vroeg me af of het wel verstandig is om mijn iPhone te gaan gebruiken als navigatie tijdens mijn vakantie?
Dit omdat mijn iPhone dan continu aan de autolader zal hangen om te voorkomen dat ik met een lege iPhone kom te zitten aan het einde van mijn rit.
De iPhone laad namelijk erg traag op via de autolader.

Zou dit kwaad kunnen voor mijn accu van mijn iPhone of zal ik toch moeten kijken om een losse navigatie aan te schaffen? :confused:
Het liefst wil ik natuurlijk niet al te veel apparatuur mee nemen..

Ben benieuwd of hier mensen enige ervaring mee hebben of mij een tip kunnen geven ;)


Even ter aanvulling.. Het zou gaan om een iPhone 5 incl. verzekering.

Ik heb de autolader van tomtom omdat deze 1 ingang heeft met iets meer volt.
Ik ben met mijn iPhone naar zurich geweest; 8-9 uur rijden, natuurlijk een pak minder km dan u :).

Guest-20180925190238 20-06-13 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 900216)
Ik heb de autolader van tomtom omdat deze 1 ingang heeft met iets meer volt.

De autolader van TomTom heeft even veel "volt" (spanning) als elke andere autolader, namelijk 5 Volt. Met meer spanning blaas je de iPhone op. :p

Topdude 22-06-13 09:00

De iPhone al een keer of vijf mee gehad naar italie waarbij hij werd gebruikt als navigatie.

Geen probleem.

knrd 22-06-13 11:21

Bedankt allemaal!
Heb inmiddels de lader binnen en hij nu laad hij lekker snel op.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xplod (Bericht 900171)
Wel opletten dat je iPhone niet te warm wordt !
Het kan geen kwaad maar het doet toch vreemd als je ineens zo'n gele gevaars-driehoek op je scherm ziet verschijnen.

Bedankt voor deze tip! Had ik nog niet echt aan gedacht dat dit mogelijk was..
Hebben 2 iPhone's met de zelfde navigatie dus we zouden ze eventueel een keer kunnen wisselen :)

Xplod 03-07-13 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KdO (Bericht 900498)
Bedankt allemaal!
Heb inmiddels de lader binnen en hij nu laad hij lekker snel op.




Bedankt voor deze tip! Had ik nog niet echt aan gedacht dat dit mogelijk was..
Hebben 2 iPhone's met de zelfde navigatie dus we zouden ze eventueel een keer kunnen wisselen :)

Ik denk dat ik mijne maar eens dit jaar in de buurt van een airco uitblaaspoort ga hangen in het midden van mijn voorruit.
Voorheen hing hij links in het hoekje vooraan.
Echt, dat dat ding werd vorig jaar bloedheet bij momenten !
Een papieren zakdoekje als geimproviseerd zonneschermpje kan ook wel nog wat helpen om het directe zonlicht wat af te schermen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:07.