//

Oorspeaker erg zacht (half defect?) iPhone 4

Oorspeaker erg zacht (half defect?) iPhone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone 4 32GB doet het op zich prima. Onlangs gebruikte ik op kantoor een andere iPhone 4, en daarvan ging de luidspreker vele malen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-06-13, 18:34
Boele Boele is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard Oorspeaker erg zacht (half defect?) iPhone 4

Mijn iPhone 4 32GB doet het op zich prima. Onlangs gebruikte ik op kantoor een andere iPhone 4, en daarvan ging de luidspreker vele malen harder! Die moest ik echt zachter zetten terwijl ik normaal bijzonder goed moet concentreren om de ander te kunnen verstaan.

Google verteld mij dat de iPhone 4 hier vaker last van heeft, ik heb hem wel gejailbreakt, is daar wellicht een tool voor, of biedt het soelaas om de oorspeaker te laten vervangen?

Hoor graag jullie advies.

Boele
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-13, 15:47
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Roostertje voor de luidspreker eens schoonmaken doet vaak wonderen. Door de verdiepte ligging blijft er makkelijk vuil in steken. Borstelen met een (schone) tandenborstel tot je weer echt een roostertje ziet. Niet doorprikken of met vloeistof doen om schade te voorkomen.

Mocht het roostertje schoon zijn en geluid blijft zacht dan is het mogelijk dat de luidspreker vervangen moet worden.
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #3  
Oud 23-06-13, 00:03
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

Al geprobeerd? :

Als je met iemand aan de lijn zit dat je DAN de iPhone volume op zijn hardst zet
  #4  
Oud 23-06-13, 20:11
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Vervangen oorspeaker richtprijs 30 euro
  #5  
Oud 24-06-13, 17:40
Boele Boele is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 15
Standaard

Thanks, zal er eens een tandenborstel overheen halen, maar denk dat het niet de oplossing is.

Dan dus toch maar een nieuwe speaker monteren. Goede adressen in de omgeving van Utrecht?
  #6  
Oud 25-06-13, 09:59
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Nee wel omgeving zevenaar.


Of anders aanbieden via repair shop iculture
  #7  
Oud 29-10-13, 01:01
heijdemann heijdemann is offline
• iOS 10.2
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 110
Standaard oor speaker zacht

Telefoon Luidspreker vrij plots erg zacht nauwelijks te verstaan, advies van div. reparatieshops nieuwe luidspeaker inzetten, dit laten doen maar helaas geen verbetering.

Nu zou het aan het moederboard liggen werd mij verteld, teleurgesteld thuisgekomen ging er een lampje branden, druppeltje 91% alc. op het gaasje gedruppeld na paar minuten met elektrische tandenborstel schoongemaakt, hierna aan opening met mond flink vacuüm gezogen en tot mijn verbazing 100% geluid, ging een wereld voor mij open qua volume
Dus gaat je tel. geluid achteruit dan weet je het.
Metalengaasje is erg gevoelig voor verstopping door stof.
  #8  
Oud 29-09-14, 19:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Even hierop aansluitend... ik heb vorige week de oorspeaker van mijn iPhone 4 vervangen, die ik weer zelf in gebruik heb genomen als 2e telefoon.

Ik vond het geluid erg zacht, als ik buiten loop en het verkeer raast om me heen dan versta ik geen klap van de andere kant van de lijn! Nu ben ik tussentijds natuurlijk de iPhone 4s en nu de 5S gewend; dus wist niet zeker of de oorspeaker gewoon stuk is of niet. Het is alweer ruim 2 jaar geleden dat ik afstand deed van deze iPhone 4 dus ik kan echt niet meer herinneren of ik dit probleem destijds ook als zodanig ervaren heb.

Wat heb ik al geprobeerd?
Gaasje reinigen (zowel aan de buiten- als de binnenkant)
Geluid harder zetten op het moment dat ik een telefoongesprek voer (staat al op max)
Oorspeaker vervangen (nauwelijks tot geen verbetering)

Wat kan ik nog meer doen / waar kan ik de oorzaak voor dit probleem nog meer zoeken? Of is het geluid van de iPhone 4 nu eenmaal een stuk zachter dan de 4s en de 5s?
Ter vergelijk; als het geluid even hard zet (bij benadering) is het geluidbalkje van de iPhone 4 op max, die van de 4S op 30% en die van de 5s op nog minder! Oftewel die beide toestellen kunnen nog veel en veel harder!

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties en tips!
  #9  
Oud 02-10-14, 21:30
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ben ik weer....

Vond op andere forums een hoop meer draadjes met dit probleem, allemaal specifiek over de iPhone 4 ook. De tip die op andere sites als meest succesvol wordt geacht is.... jawel: hard zuigen op de oorspeaker!!

Dat dus ook maar geprobeerd, en verdraaid het leek iets te verbeteren. Verklaring zou zijn dat het papier in de speaker vast blijft zitten en niet goed voluit kan trillen. Vergeleken met het geluid van een iPhone 4S uit ons huishouden, is het geluid iets verbeterd naar ongeveer 50 tot 60% van het niveau wat de 4S.

Het is alleen nog steeds niet hard genoeg Ik kan nog steeds mensen niet goed verstaan als ik buiten op straat ben, of op kantoor (binnen).

Welke tips kunnen de reparateur experts onder ons nog geven? Nog een keer de speaker vervangen? Kan het nog een andere hardwarematige oorsprong hebben? Zat zelf te denken aan de noire-canceling microfoon, dat die verkeerde waardes doorgeeft?
  #10  
Oud 03-10-14, 11:59
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Je kan nog trachten een iPhone 4s speaker te monteren in de 4 .
Wijkt iets af maar Past en werkt wel.

Laatst gewijzigd door suzuki2002; 03-10-14 om 16:28.
  #11  
Oud 03-10-14, 15:53
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Of je zou een oortje kunnen gebruiken.
  #12  
Oud 04-10-14, 03:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Je kan nog trachten een iPhone 4s speaker te monteren in de 4 .
Wijkt iets af maar Past en werkt wel.
Tak für tipp! Ga ik proberen! De speaker die ik al had gemonteerd werd al aangeboden als compatibele voor beide modellen. Kortom ik ga maar eens voor een 2e ronde
  #13  
Oud 04-10-14, 20:14
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

De 4s heeft twee koperen pinnen die geheel doorlopen van boven tot onder.
( Zie het als twee handvatten van een tas)

De 4 heeft twee koperen pinnen die aan 1 zijde vastzitten .(onder links en rechts)
( zoals een duikplank )-

Hoop dat je snapt wat ik bedoel

Laatst gewijzigd door suzuki2002; 04-10-14 om 21:23.
  #14  
Oud 04-10-14, 21:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

He @suzuki2000 top bedankt voor je extra uitleg! Daar kan ik wat mee. Ik heb nog geen tijd gehad me er nog eens in te verdiepen; zodra ik weer een stap verder ben laat ik weer van me horen

Ondertussen heb ik nog wel verder geëxperimenteerd met stofzuiger op het gaasje en tipje met alcohol het gaasje gereinigd. Beide zonder resultaat; maar dat was omdat ik het gaasje al tijdens de operatie helemaal schoongemaakt had.

Verder las ik ergens iets over de flex kabel van de proximity sensor die een relatie met de speaker zou hebben. Dat kan ik niet helemaal volgen maar dat zal ik ook eens bekijken als de iPhone weer op de operatie tafel ligt...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-10-14 om 21:30.
  #15  
Oud 10-10-14, 00:22
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Update:

Ik begreep uit een montage how-to filmpje op fixjeiphone.nl dat de speaker soms wel eens verkeerd-om wordt gemonteerd. De letters/cijfers die evt. op de achterkant van de oorspeaker staan gedrukt, zouden leesbaar moeten zijn als je de iPhone recht voor je hebt liggen, met de onderkant naar onder en de bovenkant boven.
In mijn geval waren de cijfers en letters omgekeerd. Op de foto's van iFixit afgaande, en vergeleken met hoe de originele speaker gemonteerd zat, zou die toch wel goed moeten zitten. Maargoed; eerst de speaker dus maar eens omgedraaid. Resultaat: geen verbetering of verslechtering. Overigens wel apart, dat de oorspeaker het dus wel gewoon doet bij verkeerd-om montage (of heb je dan net als bij de luidspreker van je audio installatie, dat als je + en - omdraait, het geluid uit fase is?)

Vervolgens maar wederom een nieuwe earspeaker besteld. Dit keer voor een hogere prijs bij een andere webshop dan de vorige, die rechtstreeks uit china kwam. Fixjeiphone claimt originele onderdelen te leveren, nu kan dat volgens mij niet echt, maar misschien is er op z'n minst kwaliteitsverschil.

Overigens de tip van @suzuki2000 niet kunnen proberen; de webshop waar ik bestelde, gaf aan dat de earspeaker voor een iPhone 4s niet zou werken in die van een 4. Of dat klopt, weet ik natuurlijk niet; maar ik twijfel er aan. De eerste earspeaker die ik vanuit china bestelde, was geschikt voor zowel de 4/4s en ook deze nederlandse webshop maakt weliswaar onderscheid in een earspeaker voor de 4 en de 4s, maar beide producten hebben exact dezelfde productafbeelding (foto) Anyway, als de speakers technisch gelijk zijn, zal het ook niet uitmaken denk ik om eentje specifiek voor de 4s te bestellen - in ieder geval in de hoop dat die harder zou kunnen?

Dat nieuwe speakertje zojuist gemonteerd, en lijkt in eerste instantie geen (of tenminste niet veel) verbetering te geven, qua volume. De oorspeakers van de andere toestellen hier in huis, de iPhone 4s (en al helemaal van de iPhone 5s) kan veel harder. De geluidskwaliteit lijkt wel iets beter te zijn dan de vorige, dus, a la dat is dan toch iets winst.

Komende week nog eens even testen onder wat rumoeriger omstandigheden (bv buiten bellen) om te beoordelen of ik nog verschil kan opmerken met voorheen.

Blijft toch een vreemde zaak. Het begint er toch echt op de lijken alsof er 'elders in de keten' een oorzaak is waarom dit probleem blijft bestaan......

Plaatje (van hoe de nieuwe speaker nu geplaatst is)


Laatst gewijzigd door ballegooier; 11-10-14 om 18:32.
Reageren

Labels
defect, luidspreker, slecht geluid, speaker



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 Home Button Half defect. RWK iPhone algemeen 17 09-01-12 16:59
Muziek: Muziek gaat erg zacht Sultan Muziek, foto & video 29 03-09-10 13:51
half defect scherm (geen galsbreuk) dsimons iPhone algemeen 2 06-07-09 15:39
Geluid automatisch op half-zacht mcman iPhone algemeen 0 18-11-08 15:02
iPhone: Iphone half defect na jailbreak / hack? ChiTheDesigner Jailbreak 6 07-09-08 11:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:59.