iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   verjaardagen niet-contacten in iPhone plaatsen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140859-verjaardagen-niet-contacten-iphone-plaatsen.html)

kru 21-06-13 13:31

verjaardagen niet-contacten in iPhone plaatsen
 
Hoe plaats ik de verjaardagen van niet-contacten in de agenda van mijn iphone? De kinderen van mijn vrienden wil ik nl liever niet als contact aanmaken. Als ik ze manueel op de dag zelf invoer, dan worden ze niet als "verjaardag" weergeven zoals bij contacten. Bovendien, moet ik ze dan vermoedelijk elk jaar opnieuw ingeven? Weet iemand een blijvende oplossing hiervoor?

Spreeuwke 21-06-13 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kru (Bericht 900346)
Hoe plaats ik de verjaardagen van niet-contacten in de agenda van mijn iphone? De kinderen van mijn vrienden wil ik nl liever niet als contact aanmaken. Als ik ze manueel op de dag zelf invoer, dan worden ze niet als "verjaardag" weergeven zoals bij contacten. Bovendien, moet ik ze dan vermoedelijk elk jaar opnieuw ingeven? Weet iemand een blijvende oplossing hiervoor?

Volgens mij is er hier geen oplossing voor. Je moet een contact aanmaken om een melding te krijgen in "verjaardag" en deze melding jaarlijks herhaald te zien.

Guest-20180925190238 21-06-13 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kru (Bericht 900346)
Weet iemand een blijvende oplossing hiervoor?

Maak een agenda "Verjaardagen" aan en zet daar alle gewenste verjaardagen in (met herhaling "elk jaar"). Je kan er ook nog een alarm aan toevoegen en de agenda dezelfde kleur geven als de verjaardagen uit contacten.

Gilles111 22-06-13 14:35

Nog eenvoudiger, maak in de agenda een nieuwe afspraak (verjaardag van ... in dit geval), zet bij begin/einde de juiste datum en zet het schuifje "Hele dag" op 1 (blauw) en bij Herhaal op elk jaar. Eventueel alarm toevoegen en klaar (je hoeft niet perse een aparte agenda aan te maken).

Spreeuwke 22-06-13 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 900536)
Nog eenvoudiger, maak in de agenda een nieuwe afspraak (verjaardag van ... in dit geval), zet bij begin/einde de juiste datum en zet het schuifje "Hele dag" op 1 (blauw) en bij Herhaal op elk jaar. Eventueel alarm toevoegen en klaar (je hoeft ni
et perse een aparte agenda aan te maken).

Ja Gilles 111, klopt ! Maar je krijgt dan alleen maar de melding van de verjaardag, maar geen melding van de ouderdom zoals je wel krijgt als de geboortedatum ingegeven wordt via contactpersonen. Maar afgezien hiervan is uw voorstel ook een goede oplossing.

Gilles111 23-06-13 16:37

Eventueel kun je bij mijn methode in de onderregel van de afspraak het geboortejaar van diegene plaatsen. Moet je even rekenen maar dan weet je het ook ;)

kru 23-06-13 17:11

Dank je wel voor de reacties.
Voorlopig heb ik de methode van Gilles111 toegepast. Bij begin/einde heb ik meteen het juiste geboortejaar ingevuld.
Wat betreft de reactie van Timosha: ik ben niet zo'n held op het vlak van al die multimedia. :o Voor mijn problemen zoek ik steeds een oplossing op het internet die ik dan stap-voor-stap volg. En nu weet ik dus niet hoe ik een agenda verjaardagen moet aanmaken. Bij mijn agenda's staat sowieso onder "andere" een agenda met de naam "verjaardagen" maar die reageert op niets.

Guest-20180925190238 23-06-13 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kru (Bericht 900722)
Wat betreft de reactie van Timosha: ik ben niet zo'n held op het vlak van al die multimedia. :o Voor mijn problemen zoek ik steeds een oplossing op het internet die ik dan stap-voor-stap volg. En nu weet ik dus niet hoe ik een agenda verjaardagen moet aanmaken.

Ik ben ook geen held in die dingen. :-) Daarom maak ik zo'n kalender aan in de OS X Calendar op een Mac, die komt dan vanzelf in de iOS apparaten:

http://www.imgdumper.nl/uploads6/51c...t_17.12.35.jpg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:45.