//

verjaardagen niet-contacten in iPhone plaatsen

verjaardagen niet-contacten in iPhone plaatsen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoe plaats ik de verjaardagen van niet-contacten in de agenda van mijn iphone? De kinderen van mijn vrienden wil ik nl liever niet als contact ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-06-13, 13:31
kru kru is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 2
Standaard verjaardagen niet-contacten in iPhone plaatsen

Hoe plaats ik de verjaardagen van niet-contacten in de agenda van mijn iphone? De kinderen van mijn vrienden wil ik nl liever niet als contact aanmaken. Als ik ze manueel op de dag zelf invoer, dan worden ze niet als "verjaardag" weergeven zoals bij contacten. Bovendien, moet ik ze dan vermoedelijk elk jaar opnieuw ingeven? Weet iemand een blijvende oplossing hiervoor?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-13, 13:50
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kru Bekijk bericht
Hoe plaats ik de verjaardagen van niet-contacten in de agenda van mijn iphone? De kinderen van mijn vrienden wil ik nl liever niet als contact aanmaken. Als ik ze manueel op de dag zelf invoer, dan worden ze niet als "verjaardag" weergeven zoals bij contacten. Bovendien, moet ik ze dan vermoedelijk elk jaar opnieuw ingeven? Weet iemand een blijvende oplossing hiervoor?
Volgens mij is er hier geen oplossing voor. Je moet een contact aanmaken om een melding te krijgen in "verjaardag" en deze melding jaarlijks herhaald te zien.
  #3  
Oud 21-06-13, 15:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kru Bekijk bericht
Weet iemand een blijvende oplossing hiervoor?
Maak een agenda "Verjaardagen" aan en zet daar alle gewenste verjaardagen in (met herhaling "elk jaar"). Je kan er ook nog een alarm aan toevoegen en de agenda dezelfde kleur geven als de verjaardagen uit contacten.
  #4  
Oud 22-06-13, 14:35
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Nog eenvoudiger, maak in de agenda een nieuwe afspraak (verjaardag van ... in dit geval), zet bij begin/einde de juiste datum en zet het schuifje "Hele dag" op 1 (blauw) en bij Herhaal op elk jaar. Eventueel alarm toevoegen en klaar (je hoeft niet perse een aparte agenda aan te maken).
__________________
Het is niet de vraag of iets een keer gebeurt maar wanneer...
  #5  
Oud 22-06-13, 16:30
Spreeuwke Spreeuwke is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: West Vlaanderen (Belgie)
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 Bekijk bericht
Nog eenvoudiger, maak in de agenda een nieuwe afspraak (verjaardag van ... in dit geval), zet bij begin/einde de juiste datum en zet het schuifje "Hele dag" op 1 (blauw) en bij Herhaal op elk jaar. Eventueel alarm toevoegen en klaar (je hoeft ni
et perse een aparte agenda aan te maken).
Ja Gilles 111, klopt ! Maar je krijgt dan alleen maar de melding van de verjaardag, maar geen melding van de ouderdom zoals je wel krijgt als de geboortedatum ingegeven wordt via contactpersonen. Maar afgezien hiervan is uw voorstel ook een goede oplossing.
  #6  
Oud 23-06-13, 16:37
Gilles111 Gilles111 is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Dordrecht
Berichten: 303
Standaard

Eventueel kun je bij mijn methode in de onderregel van de afspraak het geboortejaar van diegene plaatsen. Moet je even rekenen maar dan weet je het ook
  #7  
Oud 23-06-13, 17:11
kru kru is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 2
Standaard

Dank je wel voor de reacties.
Voorlopig heb ik de methode van Gilles111 toegepast. Bij begin/einde heb ik meteen het juiste geboortejaar ingevuld.
Wat betreft de reactie van Timosha: ik ben niet zo'n held op het vlak van al die multimedia. Voor mijn problemen zoek ik steeds een oplossing op het internet die ik dan stap-voor-stap volg. En nu weet ik dus niet hoe ik een agenda verjaardagen moet aanmaken. Bij mijn agenda's staat sowieso onder "andere" een agenda met de naam "verjaardagen" maar die reageert op niets.
  #8  
Oud 23-06-13, 17:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kru Bekijk bericht
Wat betreft de reactie van Timosha: ik ben niet zo'n held op het vlak van al die multimedia. Voor mijn problemen zoek ik steeds een oplossing op het internet die ik dan stap-voor-stap volg. En nu weet ik dus niet hoe ik een agenda verjaardagen moet aanmaken.
Ik ben ook geen held in die dingen. Daarom maak ik zo'n kalender aan in de OS X Calendar op een Mac, die komt dan vanzelf in de iOS apparaten:

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Verjaardagen agenda gaan niet weg in berichtencentrum tadeus iPhone algemeen 0 19-12-12 23:33
Verjaardagen worden niet gesyn met Outlook 2007 Roess iPhone algemeen 3 30-09-10 15:48
Contacten van Iphone naar PC plaatsen FrederiiCc iPhone algemeen 5 31-08-10 12:05
Muziek: MP3's op iPhone plaatsen lukt niet PeHa5772 Muziek, foto & video 1 22-06-10 20:00
Contacten verjaardagen met Agenda sync. joeriblaau iTunes 4 15-04-10 14:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:04.