iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4 water in oplaadpunt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140866-iphone-4-water-oplaadpunt.html)

jeffreydevos 21-06-13 17:38

Iphone 4 water in oplaadpunt
 
Hallo,

Afgelopen woensdag stond ik onder de douche terwijl ik in een keer door kreeg dat ik mijn horloge nog om had.
Ik had mijn iPhone naast de douche op de rand van het bad gelegd en ik legde mijn horloge daarnaast.

Ik had muziek aanstaan en wilde een ander nummer aanzetten.
Ik zet een ander nummer aan maar omdat de douche nog aanstaat loopt er water via mijn arm naar beneden rechtstreeks naar het oplaad punt.

Ik had niks door dus nog lekker ff verder douchen.

Na +/-10 minuten ga ik eronder uit en maak mijn iPhone droog.

2 á 3 uur later ga ik naar bed en leg mijn telefoon aan de oplader (nog steeds niks door)

Volgende dag wordt ik wakker en ga naar beneden toe, kijk op m'n iPhone en zie dat de accu nog maar 25% is.

*** dacht ik en ik druk de lader er nog is goed in ( hij deed het eerder ook soms al niet zo goed )
Geen geluidje en geen teken van opladen.....

Ik neem m'n iPhone mee naar school en zet hem uit en over de hele dag nog een paar keer aan om te kijken of ik berichten heb.

Om omstreeks 13:00 uur is de accu leeg.
Ik ga rond 15:00 uur naar huis en leg hem thuis aan de lader, niks.

Heb er niks meer mee gedaan totdat mijn vader de volgende dag voorstelde om mijn iPhone is op het dockingstation te zetten.

Ik druk de stekker erin en zet het dockingstation aan.
Ik krijg op het beeldscherm het teken dat er niet genoeg accu in zit te zien maar hij laat niet op.
De iPhone heeft dus wel door dat hij aan een dockingstation wordt gelegd alleen hij laadt niet op.

Wat moet ik doen?

Guest-20180925190238 21-06-13 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffreydevos (Bericht 900366)
Wat moet ik doen?

Ik ga er van uit dat je met "oplaadpunt" de dock connector bedoelt (die veel meer doet dan alleen maar opladen).

Kijk eens in het onderstaande lange waterschadetopic voor aanbevelingen:
http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-gevallen.html

Mogelijk is er een kortsluiting ontstaan en de accu of power management chip (of beide) beschadigt.

Werner1963 21-06-13 18:05

De vraag is hoever is het water in het toestel gegaan?
Als het enkel de contacten zijn vooraan in de dock connector
Zou je kunnen proberen met een nieuwe tandenborstel (een deel haartjes wegsnijden) zodat je diep in de connector kunt gaan.
Het kan gewoon opgehoopt stof zijn waardoor je nu geen contact meer hebt om op te laden.
Je mag ook reinigingsalcohol gebruiken.

PS. Als er ooit water in contact komt met je toestel zet het dan ALTIJD zo snel mogelijk uit. Gebruik allereerst de stofzuiger en gebruik je handen om zoveel mogelijk zuigkracht te vormen
Als het toestel volledig in het water valt moet je het toestel zo znel mogelijk uitzetten en open doen en dan ook weer de stofzuiger met je handen gebruiken.


ps het zijn de mineralen in het (leiding)water die het toestel beschadigen

jeffreydevos 21-06-13 22:27

Ik heb zojuist de stofzuiger en tandenborstel geprobeerd maar dat mocht niet baten.

Ik snap niet hoe het kan dan als ik hem op de muziek toren zet dat hij dat dan wel doorheeft.

Werner1963 21-06-13 22:33

Er zijn 32 contacten in de aansluiting. Zo sommige zullen nog wel werken

Waarschijnlijk zal het water toch iets dieper geraakt hebben bv een chip

Guest-20180925190238 21-06-13 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffreydevos (Bericht 900429)
Ik snap niet hoe het kan dan als ik hem op de muziek toren zet dat hij dat dan wel doorheeft.

Omdat er van de dertig (30) pinnetjes slechts twee (2) gebruikt worden om het ding op te laden. Als er op die twee pinnetjes een kortsluiting was kan er een en ander defect zijn.

jeffreydevos 21-06-13 22:37

Wat moet ik nu doen dan

Guest-20180925190238 21-06-13 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffreydevos (Bericht 900435)
Wat moet ik nu doen dan

De iPhone laten onderzoeken door een goede reparatiedienst en eventueel laten herstellen.

jeffreydevos 21-06-13 22:40

Ik kan dus niet gewoon de connector vervangen

Guest-20180925190238 21-06-13 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffreydevos (Bericht 900437)
Ik kan dus niet gewoon de connector vervangen

Is de connector dan defect? Je schreef voorheen dat er wel muziek doorgegeven werd in een dock. :confused: Ik vermoed dat het probleem eerder te zoeken is in de accu en/of de power management chip.

Voer eens een harde reset uit.

jeffreydevos 21-06-13 22:50

Ik weet niet wat er kapot is

Guest-20180925190238 21-06-13 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffreydevos (Bericht 900442)
Ik weet niet wat er kapot is

Daarom schreef ik ook:

Citaat:

De iPhone laten onderzoeken door een goede reparatiedienst en eventueel laten herstellen.
Succes verder. :-)

matthijst 21-06-13 23:08

Kan je "het einde" van de dock connector wel helemaal zien?
Misschien toeval en zit d'r nog wat sneaky stof in de hoeken?

Knip zelf meestal een bochtje uit zo'n plastic overhead sheet; stevig spul en mooi dun, waarmee je dan die dock connector kunt leegpoeren :)

suzuki2002 22-06-13 11:56

Ultrasoon Reinigen. Dockconnector vv en baterij vv. Richtprijs. 55 euro


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.