iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 5 scherm verkleurt soms blauw en vervaagt helemaal weg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140901-iphone-5-scherm-verkleurt-soms-blauw-vervaagt-helemaal-weg.html)

Arnaud_b 22-06-13 13:04

Iphone 5 scherm verkleurt soms blauw en vervaagt helemaal weg
 
Hallo,

Ik heb een 2-3 maanden oude Iphone 5. Deze was gejailbreaked op iOS 6.0.2 even geleden. Hierna heb ik ios 6.1 er eens opgezet zonder jailbreak.

Na enkele weken begon mijn scherm af en toe vreemd te doen. Als ik mijn Iphone ontgrendel gebeurt het soms (in totaal al 10-15 keer gebeurd, niet vaak dus) dat het scherm na enkele seconden verkleurt. Van 'normaal' verkleurt het dan naar een blauwe schijn over het scherm totdat het helemaal donkerblauw wordt en vervaagd. Home-button induwen om applicatie af te sluiten helpt niets. Als ik hem weer vergrendel (met power knop) en ontgrendel werkt het weer normaal ineens.

Ondertussen staat er iOS 7 beta 1 op en gebeurt dit nog steeds.

Iemand die dit al heeft voorgehad en weet of dit onder garantie valt/ wat eraan te doen is?

Alvast bedankt.
Arnaud

Gilles111 22-06-13 14:07

Problemen met schermen komen wel vaker voor, normaal gevalletje garantie (op voorwaarde dat het niet is ontstaan door val, vocht oid). Neem contact op met Apple en meldt je probleem. Grote kans dat je toestel wordt omgeruild.

Arnaud_b 22-06-13 14:10

Dank je voor je antwoord.

Waterschade ofso is er niet. heb de indicator in Sim card trey bekeken en deze is nog volledig wit.

Ben wel eens ergens tegenaan gebotst maar dit is al lang geleden (voordat het probleem zich voordeed, er is een mini blutsje in rand)).

het probleem is wel dat dit niet vaak gebeurt en ik het dus moeilijk kan tonen / bewijzen...

Gilles111 22-06-13 14:22

De ervaring hier leert dat Apple over het algemeen niet al te moeilijk doet over het ruilen van een iPhone tijdens de garantieperiode (zie ook de topics over mensen die af en toe paarse strepen in beeld hebben).

Arnaud_b 22-06-13 17:36

Heb eens met Apple gebeld over deze situatie en ze zeiden dat ik langs moest gaan bij Mediamarkt (hier heb ik hem gekocht) en daar mijn verhaal moet doen. Hij zei wel dat het lastig was garantie te krijgen omdat het moeilijk is om te bewijzen/ aan te tonen dat dit probleem zicht voordoet. Ze zouden proberen het probleem te reproduceren door te testen maar kans dat dit zich voordoet is vrij klein denk ik.

Ik ga eens naar MediaMarkt bellen en zien wat zei erover zeggen.

DannyS1896 08-10-13 13:58

Arnaud, ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Iphone 5.
Ik ben er achtergekomen dat mijn iPhone dit vertoond bij hoge helderheid van het scherm. Als ik de helderheid hoog zet vervaagt mijn beeld en verkleurd paars blauw, waarna de iPhone niet meer fatsoenlijk te gebruiken is. Bij (hele) lage helderheid komt dit niet voor. Na vergrendelen en ontgrendelen is het weg. Heb je telefoon al weggebracht voor garantie? Zo ja, is het voor je opgelost? Gr. Danny

pedijksma 08-10-13 18:31

Ik heb dit probleem ook gehad op mijn iphone 5. Afspraak gemaakt met de genius bar. Ik heb het probleem uitgelegd en werd zonder problemen omgeruild. Toestel werd niet eens nagekeken omdat ik het probleem niet ter plekke kon laten zien.

DannyS1896 08-10-13 19:10

Dank je voor de info. Ik ga morgen meteen een afspraak maken.

pedijksma 08-10-13 19:33

Geen dank, mijn iphone had toen problemen met het aansluitpunt van het scherm, hierdoor kreeg ik elke dag onverwachts een blauw scherm. Volgens Apple hebben meerdere mensen hier last van gehad en ging het om een hardwarefout


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:36.