iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Is 8 gb genoeg? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/140971-8-gb-genoeg.html)

alexinemaieur 24-06-13 16:06

Is 8 gb genoeg?
 
Hallo iedereen,
ik heb een vraagje,
ik zal mij een Iphone aanschaffen en zou graag de vier kopen, maar aangezien ze geen 16 gb meer verkopen zal het de 8 gb moeten worden. Maar ik ben erg aan het twijfelen? Zal dit genoeg zijn voor mij? Ik vindt het een beetje veel om 200 euro extra te geven voor een 4s van 16 gb.
Ik zou graag op mijn Iphone een stuk of 1000 foto's willen, 100 liedjes en een paar apps : instagram,facebook,en een paar programma's om foto's te bewerken, meer is niet nodig. Zou ik toekomen met een 8 gb?
nog een vraagje : hoeveel foto's kunnen er op een 8 gb?
en nemen berichten veel plaats in?
ik hoop dat er iemand antwoordt!
alvast bedankt

Guest-20180925190238 24-06-13 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alexinemaieur (Bericht 900880)
Zou ik toekomen met een 8 gb?

Er staat geen 8 GB ter beschikking voor de gebruiker. De systeempartitie is 1,28 GB groot. Dus, een 8GB is in feite een 8 - 1,28 = 6,72 GB.

alexinemaieur 24-06-13 16:14

ok is 6.72 gb dan genoeg?

Guest-20180925190238 24-06-13 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alexinemaieur (Bericht 900884)
ok is 6.72 gb dan genoeg?

Als ik zo lees wat je allemaal wil doen denk ik dat het wel moet lukken. Veel reserve zal je echter niet hebben.

Succes gewenst. :-)

stino90 24-06-13 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alexinemaieur (Bericht 900880)
Hallo iedereen,
ik heb een vraagje,
ik zal mij een Iphone aanschaffen en zou graag de vier kopen, maar aangezien ze geen 16 gb meer verkopen zal het de 8 gb moeten worden. Maar ik ben erg aan het twijfelen? Zal dit genoeg zijn voor mij? Ik vindt het een beetje veel om 200 euro extra te geven voor een 4s van 16 gb.
Ik zou graag op mijn Iphone een stuk of 1000 foto's willen, 100 liedjes en een paar apps : instagram,facebook,en een paar programma's om foto's te bewerken, meer is niet nodig. Zou ik toekomen met een 8 gb?
nog een vraagje : hoeveel foto's kunnen er op een 8 gb?
en nemen berichten veel plaats in?
ik hoop dat er iemand antwoordt!
alvast bedankt

misschien moet je niet alleen een 4s kopen omwillen van het aantal geheugen, maar ook omdat de 4s nog net iets langer zal meegaan voor updates...

Guest-20180129142242 24-06-13 23:37

+ een 4s is natuurlijk een stukje sneller als een 4.

RWK 25-06-13 00:14

Ik denk eerder dat een 4S beter zal schikken, omdat met 6,72 GB het dan te krap wordt. Om die 200 euro extra te overwegen;

- 8 GB extra geheugen (precies ongeveer 14 GB, kan ik niet met zekerheid zeggen)
- Toestel is veel sneller (A5-chip), gaat ook beter met iOS 7 om
- Toestel gaat langer mee. Hiermee bedoel ik dat hij langer updates zal ontvangen dan de 4 omdat de hardware van de 4 aan het verouderen is.
- Toestel heeft een betere camera
- Etc, etc

En als het dan toch de 4 wordt, en zit je toch met een te krappe geheugen? Dan zal Dropbox of iCloud met extra opslag waar jaarlijks betaald moet worden misschien wel een optie.

Succes met de keuze ;)

Silty 25-06-13 08:35

Als ik kijk naar een aantal mensen om mij heen die een iPhone 4 hebben met 8Gb of een iPod Touch 8Gb, hebben ze er eigenlijk spijt van dat ze niet voor de 16Gb zijn gegaan. Dit omdat ze geen apps meer kunnen installeren of een iOS update kunnen uitvoeren omdat ze te weinig geheugen hebben.

Persoonlijk zou ik ook geen 4 meer kopen, omdat deze gewoon "te oud" is.

suzuki2002 25-06-13 08:57

Heb ik aan 8 gb genoeg ..........NEE

Gilles111 25-06-13 19:09

Als je die €200,- die een 4S nieuw meer kost niet hebt (of niet kunt missen) dan zou ik op internet eens rond kijken naar een nette tweedehands 4S van minimaal 16 GB. Lees dan even verder hier op het forum waar je op moet letten als je van een particulier koopt ;)

apotheosis 25-06-13 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alexinemaieur (Bericht 900880)
Hallo iedereen,
ik heb een vraagje,
ik zal mij een Iphone aanschaffen en zou graag de vier kopen, maar aangezien ze geen 16 gb meer verkopen zal het de 8 gb moeten worden. Maar ik ben erg aan het twijfelen? Zal dit genoeg zijn voor mij? Ik vindt het een beetje veel om 200 euro extra te geven voor een 4s van 16 gb.
Ik zou graag op mijn Iphone een stuk of 1000 foto's willen, 100 liedjes en een paar apps : instagram,facebook,en een paar programma's om foto's te bewerken, meer is niet nodig. Zou ik toekomen met een 8 gb?
nog een vraagje : hoeveel foto's kunnen er op een 8 gb?
en nemen berichten veel plaats in?
ik hoop dat er iemand antwoordt!
alvast bedankt

Je maakt een grote fout hoor als je de 4 zou kopen, een hele grote zelfs, niet doen. Op zijn minst een 4s maar beste natuurlijk de iPhone 5 als je deze nu wil kopen, kan je nog dikke 3 maand wachten wacht dan op de nieuwe iPhone.

Voor foto's kan je icloud/fotostream gebruiken, dat neemt geen plaats in op je phone en je hebt 5GB gratis.

En je kan ook altijd nog als extraatje (en is gratis ook) megacloud gebruiken; ik heb 10GB gratis, filmpjes en foto's kan je erin steken ;). Ben er zeer tevreden van.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15.