//

iPhone 4S wordt heet en batterij binnen 5u leeg

iPhone 4S wordt heet en batterij binnen 5u leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds december 2012 (1,5jaar dus) een witte iPhone 4s, 16GB van t-mobile met de laatste versie van iOs (6.1.3). Nooit gejailbreakt en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-06-13, 10:59
Fihia Fihia is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard iPhone 4S wordt heet en batterij binnen 5u leeg

Hallo,

Ik heb sinds december 2012 (1,5jaar dus) een witte iPhone 4s, 16GB van t-mobile met de laatste versie van iOs (6.1.3). Nooit gejailbreakt en altijd alle updates uitgevoerd wanneer deze beschikbaar waren. Draaiende apps op de achtergrond na gebruik altijd meteen gesloten, helderheid laag gehouden, locatievoorzieningen, bluetooth etc. allemaal uitgeschakeld om zo de batterij zo langmogelijk mee te laten gaan. en alle pushmeldingen van whatsapp en e-mail staan uit. Onlangs ook geen nieuwe app geïnstalleerd waar het door kan komen.

Ging altijd heel goed, tot een paar dagen geleden. De iPhone werd ineens superheet en de batterij zie je letterlijk leeglopen. In 3 minuten gaat er 1% vanaf, ook als je de iPhone vergrendeld hebt en er niets open staat en je er niets mee doet. Ik ben hiermee al bij een smartphone-reparatie-winkel (niet erkend door Apple) langsgegaan en heeft hem opengemaakt. De accu was niet verbogen. Toch een nieuwe officiële Apple accu erin laten zetten. Helaas probleem niet verholpen. Er moet dus iets anders zijn. Hij schijnt volgens de reparateur alleen aan de onderkant vochtschade te hebben, maar hij wordt bovenin juist heel heet.

Sinds eergisteren doet ie ook steeds een auto-reset. Heb bij diagnose en gebruik gekeken en daar staat een hele lijst met panic.plist (12x), 5x mobilemail, 12x resetcounter en 1x stacs.plist. Heb al een herstel via iTunes uitgevoerd en reservekopie teruggezet. Heeft ook niet geholpen.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Is ie nog te redden...?

Laatst gewijzigd door Fihia; 25-06-13 om 11:01. Reden: extra aanvulling
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-13, 11:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fihia Bekijk bericht
Heb bij diagnose en gebruik gekeken en daar staat een hele lijst met panic.plist (12x)...
Dat zijn wel heel veel Kernel Panics voor een iPhone zonder jailbreak. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is er een serieus hardware probleem.
  #3  
Oud 25-06-13, 11:04
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Reinig toch maar de dock connector eens goed.
Heb je al eens geprobeerd te herstellen zonder je reservekopie terug te zetten?
  #4  
Oud 25-06-13, 11:26
Fihia Fihia is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Reinig toch maar de dock connector eens goed.
Heb je al eens geprobeerd te herstellen zonder je reservekopie terug te zetten?
Hoe kun je je dock connector reinigen? Kun je dat zelf doen? Dat is toch gewoon de ingang waar de oplader in gaat zeg maar?

Herstel zonder reservekopie heb ik nog niet gedaan. Ga ik vanavond maar eens proberen..
  #5  
Oud 25-06-13, 11:36
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Met reiniginsalcohol en een fijne borstel (propere tandenborstel met bijna alle haren weg gesneden )
  #6  
Oud 25-06-13, 12:03
Fihia Fihia is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Ok, maar breng ik dan juist niet meer vocht naar binnen? Heb niet echt het idee dat dit het snel leeglopen en heet worden zal verhelpen.. Vanmorgen om 7.30 met 100% van de lader gehaald, enkel 3 mailtjes geopend, een paar whatsappjes gestuurd en verder niet aangeraakt. Batt is nu 32%.

Anyway, ik zal de dock schoonmaken en een herstel zonder reservekopie uitvoeren. Ik zal daarna wel laten weten of het geholpen heeft
  #7  
Oud 25-06-13, 15:39
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

alcohol vervliegt en laat geen sporen achter.
Vergeet uw toestel niet uit te zetten
  #8  
Oud 26-06-13, 10:48
Fihia Fihia is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Schoongemaakt en hersteld zonder reservekopie terug te zetten. Leek gisteren goed te gaan nadat ik een paar apps die ik had weer opnieuw had gedownload. Was van plan iedere dag een app te downloaden om zo te achterhalen waar het probleem vandaan kwam.

iPhone volledig opgeladen en helemaal leeg laten lopen, vervolgens weer 100% opgeladen en nog een uur of 2 in de lader gelaten. Vanmorgen er dus afgehaald en hij bleef 40min op 100% dus was meteen blij natuurlijk. Helaas, nu alweer 50% en al één panic.plist gehad.

Misschien moet ik maar langs een Apple store gaan? Weet iemand hoeveel zo'n onderzoek kost? Denk dat dat iig goedkoper is dan een nieuwe iPhone kopen.. en heb niet zoveel vertrouwen in die bedrijfjes die smartphones repareren dus heb liever dat Apple er zelf naar kijkt dan...

tenzij jullie genieën nog tips/oplossingen weten?
  #9  
Oud 26-06-13, 10:59
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Welke paar apps heb je opnieuw geinstalleerd?

Er zijn apps vb. Waze. Deze moet je afsluiten in het menu van de app zelf anders blijft deze op de achtergrond verder werken.
  #10  
Oud 26-06-13, 11:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nu die tandenborsteloefening met Schnapps niet gewerkt heeft moet je misschien toch maar eens naar de crash reports kijken. Synchroniseer de iPhone met iTunes dan worden de crash reports overgezet naar de PC. Zet eerst het versturen van Diagnostics naar Apple uit in de Instellingen van de iPhone.

Op een Windows PC kan je de foutberichten terugvinden in:

Citaat:
Windows XP: C:\Documents and Settings\USER\Application Data\Apple computer\Logs\CrashReporter\

Windows Vista & Windows 7/8: C:\Users\USER\AppData\Roaming\Apple computer\Logs\CrashReporter\MobileDevice\
Een Kernel Panic (panic.plist) is geen oorzaak maar een gevolg die meestal voorafgegaan wordt door een andere foutboodschap.
  #11  
Oud 26-06-13, 11:35
Fihia Fihia is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Welke paar apps heb je opnieuw geinstalleerd?

Er zijn apps vb. Waze. Deze moet je afsluiten in het menu van de app zelf anders blijft deze op de achtergrond verder werken.
apps die ik heb geïnstalleerd (niet allemaal tegelijk maar met tussenpozen van een half uur om te zien of er al iets veranderde):
- whatsapp
- ABN AMRO app
- sleep talk
- sleep cycle
- facebook
- spotify
- een app van personal training online (staat alleen een oefenschema in)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 juni 2013 om 10:36 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nu die tandenborsteloefening met Schnapps niet gewerkt heeft moet je misschien toch maar eens naar de crash reports kijken. Synchroniseer de iPhone met iTunes dan worden de crash reports overgezet naar de PC. Zet eerst het versturen van Diagnostics naar Apple uit in de Instellingen van de iPhone.

Op een Windows PC kan je de foutberichten terugvinden in:

Een Kernel Panic (panic.plist) is geen oorzaak maar een gevolg die meestal voorafgegaan wordt door een andere foutboodschap.
Bedankt voor je reactie. vanavond als ik thuis ben zal ik de iPhone weer in iTunes hangen en de reports eruithalen. Moet ik die dan even hier plakken? Kan ze ook kopiëren en hier plakken toch? Versturen van diagnostics naar apple heeft trouwens nooit aangestaan is dat zinvol?
  #12  
Oud 26-06-13, 11:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fihia Bekijk bericht

Moet ik die dan even hier plakken? Kan ze ook kopiëren en hier plakken toch?
Kijk eerst maar eens na wat er allemaal staat aan foutberichten, dan zien wel wel verder.

Overigens, er is geen enkele app uit de Apple App Store die een Kernel Panic kan veroorzaken. Maak je daar dus niet verder druk om.
  #13  
Oud 26-06-13, 11:47
Fihia Fihia is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Kijk eerst maar eens na wat er allemaal staat aan foutberichten, dan zien wel wel verder.

Overigens, er is geen enkele app uit de Apple App Store die een Kernel Panic kan veroorzaken. Maak je daar dus niet verder druk om.
foutmeldingen die er nu staan:
panic.plist
awdd
facebook
latestCrash-facebook.plist
latestCrash.plist
lowbatterylog
8x mobilemail
resetcounter

Laatst gewijzigd door Fihia; 26-06-13 om 11:55. Reden: typfout
  #14  
Oud 26-06-13, 11:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fihia Bekijk bericht
panic.plist
awdd
lowbatterylog
8x moilemail
resetcounter
Kijk vanavond maar eens in detail na.

Facebook crasht wel vaker, dat is verder niet erg.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 26-06-13 om 12:02. Reden: Stommiteit verwijderd.
  #15  
Oud 26-06-13, 12:22
Fihia Fihia is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Komen ze:

bericht verwijderd

Laatst gewijzigd door Fihia; 26-06-13 om 12:38.
  #16  
Oud 26-06-13, 12:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Verwijder die crash reports maar uit jouw bericht. Ik heb ze gekopieerd en zal deze middag eens kijken of iets vind.
  #17  
Oud 26-06-13, 12:38
Fihia Fihia is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Verwijder die crash reports maar uit jouw bericht. Ik heb ze gekopieerd en zal deze middag eens kijken of iets vind.
thanks alvast
  #18  
Oud 26-06-13, 19:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens na of deze Kernel Panic vaker optreedt:

Citaat:
panic(cpu 0 caller 0x941a6397): "i2c1::_checkBusStatus XIP is still set (SDA is probably stuck low); last write status 00010100 xfer 00000000 fifo 00000000\n"
Debugger message: panic
XIP (Execute In Place) kan wijzen op een probleem om code uit de micro kernel en/of modem firmware uit te lezen en in RAM uit te voeren. De SDA (Serial Data Line) pin blijft in een 0 toestand staan. Dit kan wijzen op een probleem met RAM.

In Jip en Janneke (of Suske en Wiske) taal: er is mogelijk een probleem met de geheugen chip.
  #19  
Oud 26-06-13, 19:50
Fihia Fihia is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 24
Standaard

Thanks voor het uitzoeken! Nee die melding is er sinds het herstel maar 1 keer geweest. Voor het herstel had ik 12 van zulke panic.plist meldingen
  #20  
Oud 26-06-13, 19:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fihia Bekijk bericht
Nee die melding is er sinds het herstel maar 1 keer geweest.
Hou dat een beetje in de gaten. Als die specifieke Kernel Panic nog eens optreedt dan stuur je maar een PM (dan hoef je die lange crash reports niet in deze draad te posten).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij Iphone 4 binnen 2 uur leeg Marlous26 iPhone algemeen 3 17-09-12 13:41
iphone 4 binnen 5 uur leeg en wordt heet machoman94 iPhone algemeen 4 20-02-12 17:39
Batterij binnen 4 uur leeg chevrolet iPhone algemeen 9 19-08-11 22:27
iphone heet en batterij zeer snel leeg bunne iPhone algemeen 11 06-06-11 19:34
iPhone batterij binnen 4 uur helemaal leeg HELP !! SaraVictoria iPhone algemeen 11 25-03-11 14:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:42.