//

slecht laden iphone 5

slecht laden iphone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Apple gebruikers, Onlangs is mij opgevallen dat mijn iphone 5 slecht oplaadt wanneer ik deze in het stopcontact/PC plug. enkele dagen geleden is wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-06-13, 20:20
papaul87 papaul87 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 2
Standaard slecht laden iphone 5

Beste Apple gebruikers,

Onlangs is mij opgevallen dat mijn iphone 5 slecht oplaadt wanneer ik deze in het stopcontact/PC plug.
enkele dagen geleden is wat zout water over het toestel gevallen (niet zo heel veel)
Wanneer ik de lightningkabel omdraai in het toestel of deze omhoog druk dan laadt de telefoon wel op.

Nu hoop in natuurlijk dat het probleem het kabeltje is ipv het toestel.

maar nu vraag ik mij af of het toestel schade heeft ondervonden door het zoute water, dat het bijvoorbeeld in de aansluiting van de telefoon is terechtgekomen.
Toch lijkt me dit onwaarschijnlijk omdat ik op dat moment mijn telefoon aan het opladen was.

wel heb ik een paar zwarte/grijze gekleurde pins op de lightningkabel, alleen weet ik niet of dat al was.

Ook heb ik met een zaklamp in de aansluiting van de telefoon gekeken en de pinnetjes zien er schoon uit, maar ik zie er maar 7 terwijl het kabeltje er 8 heeft.

kan iemand mij misschien verder helpen?

groetjes,

Paul
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-06-13, 20:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papaul87 Bekijk bericht
maar nu vraag ik mij af of het toestel schade heeft ondervonden door het zoute water, dat het bijvoorbeeld in de aansluiting van de telefoon is terechtgekomen.
Zout water, en zeker zeewater, is zeer agressief en veroorzaakt in zeer korte tijd corrosie. Probeer eens om de Lightning aansluiting in de iPhone voorzichtig schoon te maken, eventueel met droge lucht uitblazen of uitzuigen met een stofzuiger. Maak ook de contacten van de Lightning stekker schoon.
  #3  
Oud 25-06-13, 20:47
papaul87 papaul87 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 2
Standaard

Al geprobeerd. Heeft niet zo veel zin
Maar wanneer de kabel er omgedraaid in zit dan laadt het toestel altijd maar dan ook altijd op.
  #4  
Oud 25-06-13, 20:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papaul87 Bekijk bericht
Maar wanneer de kabel er omgedraaid in zit dan laadt het toestel altijd maar dan ook altijd op.
Dan is er toch iets mis met de Lightning stekker of de Lightning bus. Het eenvoudigste is om de Lightning stekker schoon te maken met bv. zuivere alcohol.

PS:
Bij een Lightning stekker bestaat er geen "omgedraaid"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone blijft laden, dan het apple logo, doet 'ie het, gaat 'ie weer laden. Sereentj iPhone algemeen 2 16-04-12 13:28
Laden en nog eens laden Franky1234 iPhone Apps 0 03-06-11 17:33
Mijn Iphone blijft laden? Ip0d Archief 6 27-03-11 13:38
Iphone USB/220V laden kleine jan iPhone accessoires en onderdelen 1 04-08-10 00:37
iPhone laden desonnaville Archief 0 08-11-07 16:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.