iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPod touch 4 herstelproblemen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141033-ipod-touch-4-herstelproblemen.html)

profviktorie 25-06-13 22:32

iPod touch 4 herstelproblemen
 
Hallo iedereen,

Enkele dagen geleden ben ik per ongeluk op m'n iPod gaan staan (zat nog in mn broek die op de grond lag). Mijn scherm is (opnieuw) gebroken maar er is ook een probleem met de software. Hij heeft nog heel even gewerkt en is dan uitgevallen. (Ik heb dit wel vaker voor) Ik probeer hem dus op te starten en hij zegt dat hij aan iTunes gekoppeld moet worden. Dat doe ik ook, maar als ik wil herstellen blijft hij vaststeken op 'Wachten op iPod'. Ook op andere pc's is het hetzelfde liedje. Op de iPod krijg ik dan een scherm te zien met het Apple logo en een balkje dat leeg blijft.

Ik heb echter al veel problemen gehad met mijn iPod. M'n scherm heb ik zelf vervangen en werkte prima. Hij is een paar keer gejailbreakt, maar nu was hij er al een hele tijd af.

Misschien weten jullie raad?


Viktor

0ll1 26-06-13 00:46

Wat me lijkt is dat er iets in je iPod kapot gegaan is doordat je er per ongeluk op gaan staan bent. Geen enkele pc herkent hem meer als ik het zo lees uit je post. Mss eens binnenlopen bij een Apple store?

profviktorie 26-06-13 10:40

Misschien was het niet duidelijk genoeg. Beide computers herkennen de iPod en iTunes vraagt of hij de iPod moet herstellen. Als ik dan op 'Herstel' duw, begint er een heel proces en na een tijdje komt er op iTunes 'Wachten op iPod' en op mijn iPod zie ik dan het Apple logo met een leeg balkje, maar daar blijft het bij, hoelang ik ook wacht... .

Groetjes,
Viktor

0ll1 26-06-13 18:35

Sorry, mijn fout ;)

Wat je kan proberen is je iPod in DFU-mode (How To: Enter DFU Mode on an iPhone/iPod Touch - YouTube) te zetten en zo te proberen via iTunes te herstellen. Mocht dit nog niet lukken, probeer eens je firmware te herstellen via een jailbreak tool, die hebben meer opties in huis om te recoveren dan iTunes. Voorbeelden: redsn0w of TinyUmbrella.

profviktorie 26-06-13 22:11

Ik heb nu wat liggen rondzooien met die Redsn0w en mijn iPod in allerlei soorten modes gebracht: Recovery, DFU, Soft DFU, Pwned DFU,... . Ik kon hem niet jailbreaken omdat de iPod de files niet kon ophalen (geen internetverbinding sinds die crash). Nu probeerde ik hem nog eens met iTunes te herstellen en het balkje verschoof. Alleen komt er nu een wit, gebroken scherm ,als hij in de helft van het balkje zit, en gaat terug naar het scherm met de USB-kabel en het iTunes logo. (Crash) Ik zie dan in iTunes dat er een onbekende fout (9) heeft voortgedaan. Na opzoekingswerk blijkt die fout een verbindingsfout te zijn (usb verbinding kapot/verbroken)

Ik heb het gevoel dat ik toch al iets dichter aan het komen ben bij de oplossing, hopelijk kunnen jullie me nog iets verder helpen. Alvast bedankt voor de hulp, 0ll1 :)


Viktor

0ll1 26-06-13 22:46

Graag gedaan hoor :)

Je kan met redsn0w ook een IPSW restoren, mocht je dat eens willen proberen. Daar heb je echter wel eerst de SHSH blobs van je iPod voor nodig. Die kun je dan weer ophalen met TinyUmbrella.

Wat ik echter nog steeds denk, is dat er iets scheelt met de usb connector van je iPod...

ad9007i 27-06-13 09:53

Of er is een probleem met de kabel waarmee je hem verbindt
Of je 30-pin connector van je ipod zelf is kopot
Of er zit een vuiltje in de 30-pin connector. probeer mer een stofzuiger, wattenstaafje of iets anders het stof eruit te halen

profviktorie 27-06-13 12:57

Bedankt voor de tips. Ik ga zometeen eens met die SHSH blobs proberen. Met de usb-kabel is er denk ik geen probleem en de connector heb ik onlangs eens proper gemaakt. Het is echt op een bepaald punt als het balkje geladen is, dat er een wit, gebroken scherm komt en hij opnieuw naar het scherm met de usb en het iTunes logo gaat. Dan pas komt die fout (9). Ik zal alleszins nog eens proberen beter schoon te maken en een ander kabeltje te gebruiken.

Groetjes,
Viktor

ad9007i 27-06-13 22:46

Kan je een foto maken van dat gebroken scherm?

arjan95 27-06-13 22:56

Misschien is het moederbord verbogen door het op de iPod staan. Daardoor kan de opslagchip (NAND) beschadigd zijn en dan kan de software niet meer (goed) worden geïnstalleerd. Vergelijk het met een PC / Mac waarvan de harde schijf kapot is / is gevallen. Dan gaat deze ook problemen geven en heeft opnieuw installeren geen zin.

Helaas kan je dit bij een iPod, in tegenstelling tot bij een PC, niet vervangen. De chip zit namelijk op het moederbord gesoldeerd

ad9007i 27-06-13 23:07

Dat zou wel jammer zijn...
Als je op de iPod stond was je scherm dan gebogen of gewoon een barst in?

Want het lijkt me eig onwaarschijnlijk dat het NAND geheugen gebroken is.
Tussen het scherm/touch en het moederbord zit een ijzeren plaat dus die zit redelijk diep.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 juni 2013 om 23:08 ----------

Hoeveel weeg je eig? :D

profviktorie 28-06-13 10:58

Foto's maken van barstjes is moeilijk, maar dit is wat ik er van kon maken:
http://i.imgur.com/rzzSrQj.jpg
http://i.imgur.com/X0Fqhsg.jpg

Zoals ik al zei in mijn eerste post, heb ik het scherm van mijn iPod ongeveer een jaar geleden zelf vervangen. Ik sluit niet uit dat ik daarbij iets heb verwrongen of kapotgemaakt, wat misschien het probleem hier zou veroorzaken. Hij heeft het wel tot nu uitgehouden dus ik weet het niet.

Toen ik op mijn iPod ging staan, was het met mijn hiel, in het midden van het scherm. Ik voelde het glas breken.

Ik hoop dat jullie hier iets meer mee zijn, ik probeer ondertussen nog verder met TinyUmbrella en die SHSH Blobs enzo...

Alleszins al bedankt,

Viktor

ad9007i 28-06-13 15:21

Oke, zo te zien zal je niks gebroken hebben van je moederbord aangezien je touch nog plat is.
Download het ipsw bestand van: iPhone, iPod, iPad and Firmware/Software Download
(Download het met de webbroser firefox, IE en andere browsers downloaaden het niet op de juiste manier en dan ben je er niks mee.

Vervolgens open je itunes , verbindt je ipod en houd de shift-toets ingedrukt en druk vervolgens op herstellen. Nu krijg je een venster waar je kunt navigeren naar je ipsw bestand. Klik erop en vervolgens oke. Nu zou hij moeten herstellen.

Laat iets weten! Succes

Mvg

profviktorie 08-07-13 21:28

Was op vakantie, daarmee dat het lang duurde, maar ik heb het geprobeerd via iTunes met een 5.0 en een 6.0 bestand, maar dat werkte niet (de software was niet geschikt voor deze iPod ofzoiets) Ik had eerst een error (iPod isn't eligible to restore...) maar dat heb ik kunnen oplossen.

Als ik de iPod gewoon probeer te herstellen, loopt hij nog steeds in de helft vast en crasht hij, om vervolgens te zeggen dat er iets mis was met de usb-connectie (error 9)
Als ik hem probeer te jailbreaken met iOS 6.0/5.0, blijft hij vaststaan op het 'jailbreakdata downloading'-icoontje, terwijl op de pc staat dat de jailbreak compleet is.
Soms zegt hij ook dat de key.plist er niet is en dat hij daardoor niet kan jailbreaken.

Ik wordt er wel een beetje irritant van, van al die errors enzo... :p
Hopelijk komen we toch dichter bij de oplossing :)

Groeten,
Viktor

Guest-20180925190238 08-07-13 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door profviktorie (Bericht 902923)
Soms zegt hij ook dat de key.plist er niet is en dat hij daardoor niet kan jailbreaken.

Dat betekent dat je niet iOS 6.0 gebruikt om iOS 6.1.3 tethered te jailbreaken.

profviktorie 08-07-13 21:48

Oh ok... :) Andere dingen die ik misschien kan proberen? 0ll1 zei al wat over de SHSH Blobs, maar weet er niet zoveel van :s... Is het de moeite om dat te proberen?

profviktorie 15-07-13 19:48

Weet niet of je mag bumpen hier? :) Zoniet, sorry hiervoor...

ad9007i 15-07-13 22:50

downgraden is absoluut niet illegaal, maar ik denk eerlijk niet dat dit zal helpen. al op een andere pc gedaan? en zoja, dan denk ik dat er iets mis is met de hardware van de ipod (wat jammer is). anders kan je is bij een reparateyr langs gaan, vraag voor een analyse van wat het probleem is. vervolgens kan je dat makkelijk zelf vervangen. op DealeXtreme - Cool Gadgets at the Right Price - DX Free Shipping Worldwide kan je goedkoop onderdelen kopen!


succes!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 juli 2013 om 22:52 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door profviktorie (Bericht 902923)
Was op vakantie, daarmee dat het lang duurde, maar ik heb het geprobeerd via iTunes met een 5.0 en een 6.0 bestand, maar dat werkte niet (de software was niet geschikt voor deze iPod ofzoiets) Ik had eerst een error (iPod isn't eligible to restore...) maar dat heb ik kunnen oplossen.

Als ik de iPod gewoon probeer te herstellen, loopt hij nog steeds in de helft vast en crasht hij, om vervolgens te zeggen dat er iets mis was met de usb-connectie (error 9)
Als ik hem probeer te jailbreaken met iOS 6.0/5.0, blijft hij vaststaan op het 'jailbreakdata downloading'-icoontje, terwijl op de pc staat dat de jailbreak compleet is.
Soms zegt hij ook dat de key.plist er niet is en dat hij daardoor niet kan jailbreaken.

Ik wordt er wel een beetje irritant van, van al die errors enzo... :p
Hopelijk komen we toch dichter bij de oplossing :)

Groeten,
Viktor

kan zijn dat er iets mis is met de dock connector ..

profviktorie 16-07-13 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 903793)
kan zijn dat er iets mis is met de dock connector ..

Kan zijn, maar het vreemde is, dat hij echt op 1 bepaald punt vastloopt en die error geeft.
En laten checken bij een reparateyr, dat zal wel niet gratis zijn...? :p Ik heb namelijk niet zo heel veel geld...

Guest-20180925190238 16-07-13 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door profviktorie (Bericht 903806)
Kan zijn, maar het vreemde is, dat hij echt op 1 bepaald punt vastloopt en die error geeft.

Dat is inherent aan zulke fouten. :-) Op één bepaald punt treedt de fout op en dan is het gedaan. Dit probleem is niet op te lossen met software trucjes omdat het toestel technisch niet in orde is. Er zal niets anders opzitten dan het ding te laten herstellen.

PS:
Kan je die posters verwijderen uit bericht #12. Ik heb een 27" Cinema Display nodig om door deze draad te scrollen. :rolleyes:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:58.