iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 5 doet raar bij opladen. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141122-iphone-5-doet-raar-opladen.html)

RvdRee 27-06-13 21:13

Iphone 5 doet raar bij opladen.
 
Bij het opladen van mijn Iphone 5 doet mijn telefoon af en toe raar met de acculading.
Wanneer ik mijn Iphone aansluit als de batterij bijv. 14% is dan zegt deze op het moment van aansluiten ineens 20%.
Deze laadt dan gewoon op als altijd. Dit gaat goed zolang ik mijn Iphone oplaadt tot volledig 100%.
Als ik de Iphone oplaadt vanaf 14% tot 35%, als dit tussendoor even snel nodig is, en ik trek de lightning kabel eruit is alles in orde maar 5 min later is de batterij ineens alweer 20%.

Dit ligt niet aan apps. Werk al tijden met dezelfde apps en nooit eerder dit soort problemen gehad.

Wel heb ik vernomen dat het gebruik van een onofficiele kabel niet werkt. daarbij heb ik zelfs nog meer problemen.
Ik gebruik dus ook alleen nog maar de officiele kabel van Apple.

samengevat:
- Waarom zegt mijn Iphone op het moment van aansluiten ineens 20% ipv 14%
- Waarom is er een probleem met kort opladen. Dan springt de acculading letterlijk van 35% naar 20%. Ook daadwerkelijk zien gebeuren.

Heeft iemand dit ervaren?

Gilles111 29-06-13 21:49

Denk dat er iets in de callibratie van je accu niet meer helemaal lekker loopt. Denk dat het tijd is om de volgende actie te ondernemen:

1. Sluit je iPhone aan met de originele lader & kabel op het lichtnet
2. Geef je iPhone een harde reset
3. Laad op tot 100% en laat hem daarna nog een half uur aan de lader liggen.

Als het goed is is je accu nu weer opnieuw gecallibreerd en ben je (voorlopig) weer van dit soort meldingen af ;)

RvdRee 30-06-13 14:20

Dat ga ik maar eens proberen. Is dat opladen vanaf 0% of vanaf elke waarde.
Iphone is nu 95% heeft dan denk ik weinig effect?
Als ik nu hard reset en oplaadt werkt het dan ook?

Guest-20180925190238 30-06-13 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RvdRee (Bericht 901767)
Als ik nu hard reset en oplaadt werkt het dan ook?

Ja, dat zou moeten werken. :) Als de accu niet meer gekalibreerd is moet je die 95% niet heel serieus nemen.

Wimus 01-07-13 23:41

Mijn vrouw en ik hebben beide een iPhone 5 die we ook voor navigatie in de auto gebruiken (TomTom). Heb hiervoor een extra kabel besteld gehad bij Apple om hem ook in de auto te kunnen laden (op een 1000 mA USB-lader)
Toen we 2 weken geleden onderweg naar Polen waren, begon mijn telefoon ineens raar te doen en het aangegeven ladingspercentage veranderde om de haverklap. Toen de telefoon van mijn vrouw aangesloten en die deed helemaal niet meer laden. Had gelukkig mijn eigen laadkabel bij me en nadat ik die had geruild met de kabel in de auto waren alle problemen opgelost.
Heb daarna ook nog geprobeerd of de kabel uit de auto wel nog werkte op de gewone netstroomlader, maar daar werkte hij ook niet (meer).
Conclusie: Kabel defect !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:26.