iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4S: Wi-Fi werkt niet (zogezegd waterschade) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141142-iphone-4s-wifi-werkt-niet-zogezegd-waterschade.html)

Yasumin 28-06-13 17:28

iPhone 4S: Wi-Fi werkt niet (zogezegd waterschade)
 
Hoi,

Mijn iphone deed het 2 maanden perfect, maar sinds gisteren was de Wi-Fi connectie traag of viel die vaak uit. Vandaag werd de Wi-Fi optie grijs in het menu en nu kan ik die zelfs niet meer aanzetten.

Heb ook al updates, reset gedaan etc, en eventjes naar de apple store waar ze zeiden dat het waterschade was. De iphone is nooit in aanraking geweest met water, zelfs geen regendruppeltje ofzo... Dus ik heb geen idee hoe dit komt :/ er staat nog garantie op (vandenborre), maar als ze in de apple store al zeggen dat het waterschade is weet ik niet of het nog wel onder garantie valt.

Wat kan ik hier het beste mee doen? Heb al verhalen gehoord over de haardroger en rijst etc, maar wil het niet erger maken :p

Groetjes, Yasmine

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 juni 2013 om 16:53 ----------

Btw, nu werkt de Wi-Fi ineens weer wel (maar denk niet dat die dat gaat blijven doen). Ik snap er niet veel van :/

Techfreak 28-06-13 19:52

Zijn de indicatoren verkleurd dan? Want condensatie is soms al genoeg.

dimi22 28-06-13 20:09

Yasmine als je handen vochtig zijn of je gebruikt je telefoon in de badkamer kan zo'n waterschade indicator al verkleuren en dan vervalt meteen je garantie.

Het kan zelfs al voorkomen als het buiten vochtig weer is.

Simlocked 28-06-13 20:22

Heb het zelfde probleem... zonder Wi-Fi is de iphone nutteloos

Yasumin 28-06-13 22:27

Ondertussen is de Wi-Fi weer weggevallen. O jeetje, handig :/ Ja, in de winkel hebben ze er met zo'n lichtje in geschenen en hij zei inderdaad iets van verkleuring, dus ik gok dat het de indicator was. Vrij belachelijk dat het zo snel gebeurt... Hoeveel zou het kosten de Wi-Fi te laten maken? De bluetooth doet precies ook al raar.

Guest-20180925190238 28-06-13 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasumin (Bericht 901595)
Hoeveel zou het kosten de Wi-Fi te laten maken? De bluetooth doet precies ook al raar.

Dan is hoogstwaarschijnlijk de Wi-Fi/Bluetooth radiochip defect en dat is niet te herstellen. Claim maar garantie als je die nog hebt.

Yasumin 28-06-13 22:52

Jep, heb ik nog, gaan ze moeilijk doen over waterschade of is het niet zeker dat het waterschade is door die verkleuring van indicator?

Guest-20180925190238 28-06-13 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasumin (Bericht 901602)
Jep, heb ik nog, gaan ze moeilijk doen over waterschade of is het niet zeker dat het waterschade is door die verkleuring van indicator?

Dat weet ik niet of men daar moeilijk gaat over doen. Als de Wi-Fi/Bluetooth radiochip defect is door waterschade dan is er serieus wat water binnengedrongen in het toestel.

In welke Apple Store heeft men eigenlijk die waterschade vastgesteld? Die van Amsterdam?

Yasumin 28-06-13 23:04

Nee, hier in Leuven (België). Ik dacht gewoon dat er een instelling fout stond omdat de Wi-Fi optie grijs was en ik die niet kon inschakelen, daarna hebben ze snel gekeken en gezegd dat het waarschijnlijk waterschade is en ik beter naar de winkel ermee kan (bij vandeborre gekocht).

Er is nooit water gekomen op of in de iphone, zeker niet gisteren (sinds gisteren is die raar beginnen doen).

Guest-20180925190238 28-06-13 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasumin (Bericht 901607)
Nee, hier in Leuven (België).

In Leuven, en de rest van België, is er geen Apple Store hoogstens een APR (Apple Premium Reseller). Breng het ding dan maar terug naar Vandenborre voor garantie. Succes gewenst :)

Werner1963 28-06-13 23:36

Als je toestel in het 1e jaar garantie is neem dat direct contact op met Apple.
Je toestel zal vlugger hersteld zijn

Techfreak 29-06-13 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasumin (Bericht 901607)
Nee, hier in Leuven (België). Ik dacht gewoon dat er een instelling fout stond omdat de Wi-Fi optie grijs was en ik die niet kon inschakelen, daarna hebben ze snel gekeken en gezegd dat het waarschijnlijk waterschade is en ik beter naar de winkel ermee kan (bij vandeborre gekocht).

Er is nooit water gekomen op of in de iphone, zeker niet gisteren (sinds gisteren is die raar beginnen doen).

Bij welke winkel in Leuven ben je geweest?

Yasumin 29-06-13 14:27

Bij een gewone apple winkel :p dus ik denk dat die wel weten wat ze doen... Ik ga er toch maar mee naar vandenborre en zien wat zij zeggen.

De Wi-Fi werkt nu weer wel, het gaat steeds af en aan maar er komt zo geen vinkje meer als ik verbonden ben met een netwerk en ik moet telkens het wachtwoord opnieuw invullen.

Techfreak 29-06-13 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasumin (Bericht 901654)
Bij een gewone apple winkel :p dus ik denk dat die wel weten wat ze doen...

Als die winkel 'easy' in de naam heeft kan je er niet op voortgaan. ;)

Yasumin 29-06-13 14:37

Ja precies wel, wat bedoel je daarmee? :D

Guest-20180925190238 29-06-13 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 901657)
Als die winkel 'easy' in de naam heeft kan je er niet op voortgaan. ;)

Toen Maes NV (Herentals) nog Maes NV was, was dit waarschijnlijk de beste (en oudste) APR van België. Na de overname van Easyware in Leuven (Vaartkom en Bondgenotenlaan) is er blijkbaar veel veranderd. Ik ben klant bij Maes NV sinds 1982 en ken het bedrijf dus een heel klein beetje.

Techfreak 29-06-13 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 901661)
Toen Maes NV (Herentals) nog Maes NV was, was dit waarschijnlijk de beste (en oudste) APR van België. Na de overname van Easyware in Leuven (Vaartkom en Bondgenotenlaan) is er blijkbaar veel veranderd. Ik ben klant bij Maes NV sinds 1982 en ken het bedrijf dus een heel klein beetje.

Ja idd. Je kent de geschiedenis die ik met hun heb he. :)

Ze zijn vriendelijk genoeg enzo hoor. Maar productkennis jammer genoeg niet zo. (Voor een premium reseller)

Het is niet zo, dat ik daar niets meer koop ze.

Yasumin 29-06-13 15:53

Aah ok dat wist ik niet! Bedankt voor de tip :) Het is eigenlijk een 2dehands iphone, dus daarmee was ik niet zeker wat de vorige eigenaar er mee gedaan had, maar heb het net aan die persoon gevraagd en die is er ook 100% zeker van dat de iphone nooit in contact is geweest met water (omdat die er niet mee kan werken zelfs niet lang in gebruik geweest). Dus ik ga er dan maar mee naar de winkel!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 juni 2013 om 15:18 ----------

Heb op de site gecheckt en daar staat dat de garantie al verlopen is (mijn garantiebewijs ligt thuis en zit op kot), ik neem aan dat dit het 1ste jaar is, waarom wordt er dan 2 jaar garantie gegeven?

Techfreak 30-06-13 03:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasumin (Bericht 901670)
Aah ok dat wist ik niet! Bedankt voor de tip :) Het is eigenlijk een 2dehands iphone, dus daarmee was ik niet zeker wat de vorige eigenaar er mee gedaan had, maar heb het net aan die persoon gevraagd en die is er ook 100% zeker van dat de iphone nooit in contact is geweest met water (omdat die er niet mee kan werken zelfs niet lang in gebruik geweest). Dus ik ga er dan maar mee naar de winkel!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 juni 2013 om 15:18 ----------

Heb op de site gecheckt en daar staat dat de garantie al verlopen is (mijn garantiebewijs ligt thuis en zit op kot), ik neem aan dat dit het 1ste jaar is, waarom wordt er dan 2 jaar garantie gegeven?

Apple geeft 1 jaar garantie en dan heb je nog een jaar bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

leroy1981 09-07-13 10:54

ik zou rechtstreeks naar apple bellen. weet het nummer niet van omgeving Belgie, maar in nederland sturen ze zelfs een UPS koerier om je iPhone op te halen en af te leveren. de zogenaamde collect en return. ben je m wel een paar werkdagen kwijt. het kan namelijk heel goed zijn dat je software 6.1.3 hebt en die doet heel raar met je Wi-Fi en bluetooth. en je batterij kan ook snel leeg gaan hierdoor. mochten ze daar ook echt vloeistofschade zien, dan krijg je een nieuwe aangeboden voor een flinke korting. 4 meestal rond de 140 en een 4S rond de 200


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.