iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 5 activeren lukt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141182-iphone-5-activeren-lukt-niet.html)

viktorvalk 29-06-13 17:17

Iphone 5 activeren lukt niet
 
Beste,

Ik heb gisteren op marktplaats een iPhone 5 32gb zwart gekocht. Ik heb zelf een t-mobile abonnement nog lopen voor 2 maanden. Bij t-mobile heb ik ook een nano-sim aangevraagd en geactiveerd. Echter als ik de iPhone wil activeren krijg ik eerst de melding dat er een foutieve sim in zit en dat ik er 1 zonder pin nodig heb, daarna kan hij hem ook niet activeren via mijn Wi-Fi en via itunes krijg ik de melding: We're sorry, we are unable to continue with your activation at this time. Mijn andere sim is nu gedeactiveerd dus kan nu ook niet bellen aangezien ik de nano sim niet in mijn htc kan doen. Verder heb ik ook niet 1,2,3 iemand in mijn omgeving met een iphone 5. Ik heb al rondgekeken op dit forum en andere websites, maar telkens is het niet echt mijn situatie en heb nu niet echt meer een idee wat te doen. Hulp is welkom!

Alvast bedankt.

senna22 29-06-13 17:54

kan je niet naar een telefoon winkel en vragen of je je pincode van je simkaart kan uitschakelen?

viktorvalk 29-06-13 18:00

Ik kreeg het gevoel (van alle discussies op het forum en etc) dat het niet zozeer aan de pincode lag, want dan zou je hem volgens mij ook met itunes moeten kunnen activeren en dat lukte mij ook al niet... het is btw mijn eerste iphone dus mijn apple kennis is nihil :)

senna22 29-06-13 18:16

geef mij je imeinummer dan check ik of er een simlock op zit.
mail het naar mijn adres via het forum.
je vind je imeinummer onder het IOS6 of Iphone scherm als je op het rondje met de i drukt.

vuurvreter 29-06-13 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viktorvalk (Bericht 901681)
Verder heb ik ook niet 1,2,3 iemand in mijn omgeving met een iphone 5. Hulp is welkom!

Alvast bedankt.

En wat is je woonplaats?

viktorvalk 29-06-13 18:28

Rotterdam..

vuurvreter 29-06-13 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viktorvalk (Bericht 901689)
Rotterdam..

Helaas te ver uit de buurt :o

viktorvalk 29-06-13 18:35

Haha helaas, toch bedankt. Senna heb je de IMEI ontvangen? Ik heb inmiddels ook een bericht ontvangen van de verkoper op marktplaats die aangeeft dat hij niet gelocked is. Denk dan dat de oplossing is om iemand te vinden met een iphone 5 en dan of de simkaart op zijn telefoon pin vrij maken of met zijn sim mijn iphone activeren toch? Of zeg ik nou iets geks.

vuurvreter 29-06-13 18:40

Krijg je bij de activatie geen invulveld te zien waarmee je een pincode kan invullen?
Ik meen me te herinneren dat ik bij de aanschaf van een nieuwe iPhone de pincode er niet had afgehaald, maar door op ok te blijven drukken kon ik mijn huidige pincode wel invullen.

Weet je de nieuwe pincode wel? meestal 0000

viktorvalk 29-06-13 18:44

Bij het aanzetten, en het selecteren van de taal krijg ik gelijk de melding foutieve simkaart (plaats geldige sim zonder pin oid). Dan krijg ik land/regio. Dan moet ik een Wi-Fi kiezen. En vervolgens gaat ie proberen te activeren maar dat lukt dus steeds niet.

senna22 29-06-13 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viktorvalk (Bericht 901692)
Haha helaas, toch bedankt. Senna heb je de IMEI ontvangen? Ik heb inmiddels ook een bericht ontvangen van de verkoper op marktplaats die aangeeft dat hij niet gelocked is. Denk dan dat de oplossing is om iemand te vinden met een iphone 5 en dan of de simkaart op zijn telefoon pin vrij maken of met zijn sim mijn iphone activeren toch? Of zeg ik nou iets geks.

je hebt mail terug, hij is gewoon simlockvrij.
dus is het alleen je simpincode.

vuurvreter 29-06-13 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door viktorvalk (Bericht 901694)
Bij het aanzetten, en het selecteren van de taal krijg ik gelijk de melding foutieve simkaart (plaats geldige sim zonder pin oid). Dan krijg ik land/regio. Dan moet ik een Wi-Fi kiezen. En vervolgens gaat ie proberen te activeren maar dat lukt dus steeds niet.

Heb je hem al aan de pc met iTunes aangesloten?

viktorvalk 29-06-13 18:59

Ja dan gaat ie eerst een tijdje laden om vervolgens te zeggen: We're sorry, we are unable to continue with your activation at this time

arjan95 29-06-13 19:04

Probeer de iPhone te herstellen in DFU-modus. Start het activeren daarna opnieuw en zorg dat er geen pincode meer op de sim-kaart zit. Je kunt deze bij een telefoonwinkel of bij T-Mobile zelf denk ik wel laten verwijderen.

viktorvalk 29-06-13 19:14

Heb een DFU reset gedaan, krijg hetzelfde dus zal wel aan de pin liggen. Ook al vind ik het wel apart dat het bij anderen wel lukt, en die krijgen ook een ontgrendelscherm in de activering, die krijg ik dus helemaal niet of iets dergelijks waar ik een pin kan invullen.

Gilles111 29-06-13 20:39

Je hebt een tweedehands iPhone gekocht begrijp ik? Als je hem op de pc aansluit op iTunes, heb je dan niet de mogelijkheid om te herstellen als nieuwe iPhone? Of doe je dat ook?

arjan95 29-06-13 20:40

Je hebt herstelt, dus ik zou eerst proberen om van die PIN-code af te komen. Ook al lukt het bij anderen wel, dat hoeft niet altijd alles te zeggen.

Pas als het zonder pin-code ook niet lukt, moet je je zorgen gaan maken

viktorvalk 02-07-13 00:27

Mijn sim in een andere iphone doen werkte ook niet, dus toen kreeg ik het vermoeden dat het probleem aan mijn sim lag en niet de iphone :). Naar t-mobile gegaan, bleek dat ze me een simkaart hadden opgestuurd die wel geactiveerd was maar helemaal niet werkte. Vandaar dat ik ook geen ontgrendel scherm kreeg. Hij werkt nu in ieder geval als een trein.
Heel erg bedankt allen voor de hulp.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:35.