iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterijgebruik gebruik=standby (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141195-batterijgebruik-gebruik-standby.html)

ballegooier 30-06-13 12:00

Batterijgebruik gebruik=standby
 
Hoe kan ik op zoek gaan naar een eventuele sluipgebruiker op mijn iPhone?

Sinds kort ben ik er achter dat het gebruik en standby tijd van elkaar maar 15 of 20 minuten van elkaar verschillen.

Er is geen sprake van battery drain, want ik haal ruim een dag bij normaal gebruik en hou dan soms zelfs 30% of 40% batterij over.

Ik heb de iPhone al een harde reset gegeven, een complete batterijcyclus doorlopen (100% opgeladen, reboot gedaan, nog een uurtje aan de lader laten liggen, daarna leeg laten lopen tot 1% en weer terug opgeladen tot 100%, weer reboot)

Ik kan natuurlijk altijd herstellen in iTuens, maar dan moet ik natuurlijk niet weer een reservekopie terugzetten, en daar ben ik een beetje beu van. Ik blíjf m'n iPhone maar opnieuw instellen..... :(

Dus: is er een andere manier om achter een sluipverbruiker te komen, bijv. via logs?

N.B. ik heb dit artikel (http://www.iphoneclub.nl/iphone-tips...te-verbeteren/) al gelezen, maar hierbij gaat het m.i. niet over het probleem dat standby tijd gelijk is aan gebruik tijd. Maar meer over hoe je zo lang mogelijk met je batterij kunt doen, bij een al normaal functionerende iPhone.

Guest-20180925190238 30-06-13 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 901749)
Hoe kan ik op zoek gaan naar een eventuele sluipgebruiker op mijn iPhone?

Met een jailbreak en BatteryDetective uit Cydia zou dat eventueel kunnen.

ballegooier 30-06-13 13:14

Oke, bedankt. Alleen met JB dus een optie.

Dan zit er niks anders op voor mij om een paar usual suspects uit te sluiten, en desnoods een herstel actie in iTunes te doen...

Guest-20180925190238 30-06-13 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 901756)
Oke, bedankt. Alleen met JB dus een optie.

Oeps :eek: Ik meende in jouw profiel gelezen te hebben dat je iOS 6.1.2 met een JB gebruikt :o

ballegooier 30-06-13 13:52

Ja sorry, bedacht me zojuist dat ik nu toch echt even op een computer moest inloggen om m'n profiel te wijzigen :o

Dat deed ik waarschijnlijk na jouw antwoord pas :D

ballegooier 02-07-13 19:17

Nou moe?!
Ik wilde vanmorgen maar een herstel proberen via iTunes (afgelopen dagen diverse verdachte apps of ActiveSync accounts nagekeken of die de schuldige konden zijn, en die waren het niet) dus ik zet mijn iPhone 4S in DFU.

Druk op 'herstel en werk bij' en zie dat iTunes nog iOS 6.3 moet downloaden (die staat al weliswaar op mijn iPhone, maar die kwam zo uit de doos) Dat duurt met mijn dsl verbinding ruim 1 uur, dus ik cancel het bijwerken (maar was nog niet begonnen, want iTunes moest immers eerst iOS downloaden) en reset de iPhone weer en vertrek een halfuur later naar mijn werk, met de gedachte dat ik het vanavond wel doe.

Wat schertst mijn verbazing? Het probleem is opgelost?! Er staat nu vandaag, sinds vanochtend, netjes 2u32m gebruik en 6u43m stand-by.

Kan het toestel in DFU zetten zo'n probleem verhelpen? Vreemd.... :confused:

ballegooier 05-07-13 23:44

Probleem is opgelost (zie andere draadje met het oorspronkelijke probleem wat ik had met mijn iPhone) ik heb een nieuw toestel gekregen (garantie)

iPickup 24-08-13 09:35

Ik heb het op de iPad 2 en iPhone 4s gehad en altijd gedacht dat het door het updaten via Wi-Fi van de iOS kwam, maar nu gebeurde het weer op mijn iPad ... gebruik=standby
Dit gebeurde na dat de iPad uitviel toen de batterij helemaal leeg was ... batterij empty gewoon genegeerd.
Het lijkt of er dan een bitje omvalt.
Ik heb de iPad helemaal opgeladen en een hard reset gedaan, nu maar eens drainen en weer opladen. Gemiddeld zat ik op 12 uur gebruik tijd over een week... maar dat is op het moment maar 24 uur (1 dag)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:29.