iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wil de behuizing van mijn Iphone 5 vervangen, tips? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141279-wil-de-behuizing-mijn-iphone-5-vervangen-tips.html)

gunaii 02-07-13 13:10

Wil de behuizing van mijn Iphone 5 vervangen, tips?
 
Beste leden,

Mijn iphone is helaas paar keer gevallen en ja ik moet er beter mee omgaan, maar ik wil graag de hele behuizing dus vervangen met uitzondering van het scherm. Iemand hier goedkope & goede tips voor?

Op internet kom ik overal uit tegen de 200 euro, alleen vind dat wel teveel van het goede.

Alvast bedankt !

Nicky75 02-07-13 13:37

Weet niet waar je vandaan komt, maar kijk eens hier.
Heb er toentertijd het scherm van mijn 3Gs laten repareren en was er zeer tevreden mee.
iPhone 5 reparatie! Klaar terwijl u wacht en meekijkt,

Jcop 02-07-13 13:45

Kijk hier eens: Link

suzuki2002 02-07-13 17:20

Tip. , niet zelf doen. Gaat je waarschijnlijk meer kosten dan 200 euro

ad9007i 02-07-13 22:01

En die dingen zijn ook nog is niet origineel van apple,
Die gaan heus niet hun eigen materiaal verkopen. Chinese namaak

Kijk eens op DealeXtreme - Cool Gadgets at the Right Price - DX Free Shipping Worldwide maar waat niet zeker of je het gaat vinden

Succes!

Jcop 03-07-13 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 902097)
Tip. , niet zelf doen. Gaat je waarschijnlijk meer kosten dan 200 euro

En waarom niet? Dit is helemaal niet moeilijk en kost je de helft minder.

Ik heb de stukken bekeken en kon niet echt een verschil zien met het originele stuk.

Als de iPhone uit garantie is, waarom zou je dan eerst niet zelf proberen om dit te herstellen voor minder geld. Kost je anders € 200,00.

Als ik eerlijk moet zijn en de iPhone opendoe, dan is dit echt helemaal niet zo moeilijk opgebouwd en dus ook niet zo moeilijk om te volgen wat je moet doen.

Een beetje voorzichtigheid en een propere lege werkplaats is meer dan genoeg om het zelf tot een goed einde te brengen.

Starscreamer 03-07-13 11:13

goed einde was in mijn geval een kapotte iPhone 3g :o:d

RWK 03-07-13 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 902179)
En waarom niet? Dit is helemaal niet moeilijk en kost je de helft minder.

Ik heb de stukken bekeken en kon niet echt een verschil zien met het originele stuk.

Als de iPhone uit garantie is, waarom zou je dan eerst niet zelf proberen om dit te herstellen voor minder geld. Kost je anders € 200,00.

Als ik eerlijk moet zijn en de iPhone opendoe, dan is dit echt helemaal niet zo moeilijk opgebouwd en dus ook niet zo moeilijk om te volgen wat je moet doen.

Een beetje voorzichtigheid en een propere lege werkplaats is meer dan genoeg om het zelf tot een goed einde te brengen.

Precies, maar een vervangende toestel buiten de garantie kost bij Apple € 241,10 inclusief verzendkosten. Je hebt dan wel een werkend toestel, onbeschadigd en wel.

Succes met de reparatie ;)

Jcop 03-07-13 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 902199)
Precies, maar een vervangende toestel buiten de garantie kost bij Apple € 241,10 inclusief verzendkosten. Je hebt dan wel een werkend toestel, onbeschadigd en wel.

Succes met de reparatie ;)

Daar ben ik mee akkoord, maar voor € 150,00 kan je toch zelf eens proberen nee?

Ik heb gemerkt dat wanneer je het op het gemak doet en volgt wat je moet doen je niet echt een probleem zou moeten hebben.

Maar uiteindelijk doe je wat je zelf wil.

Patryk 04-07-13 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 902201)
Daar ben ik mee akkoord, maar voor € 150,00 kan je toch zelf eens proberen nee?

Ik heb gemerkt dat wanneer je het op het gemak doet en volgt wat je moet doen je niet echt een probleem zou moeten hebben.

Maar uiteindelijk doe je wat je zelf wil.

Zal ik het kort houden? als ik moet kiezen tussen chinese namaak spul voor 150 euro, met de kans dat ik het verkl**t, dan liever 91 euro meer betalen een een werkende, refurbished iPhone 5 bij Apple halen die wel 100% is en met originele onderdelen.

Jcop 04-07-13 09:22

Ja ik begrijp het wel, maar niet iedereen kan of wil even gemakkelijk € 250,00 i.p.v. € 100,00 betalen.

Ik had geen garantie meer en ben blij dat ik het voor € 25,00 kon oplossen i.p.v. € 60,00 - 70,00 te betalen in de winkel, mijn telefoon 3 weken kwijt te zijn en dan maar hopen dat het goed komt.

Dit is gewoon eigen keuze.

Patryk 04-07-13 09:27

25 euro? waar heb jij dat laten doen dan? het is wel een iPhone 5 en zelfs met de goedkoopste troep ben je duurder uit.

Jcop 04-07-13 09:30

Was gewoon de prijs van het onderdeel dat ik heb vervangen. Mijn dockconnector was kapot.

Heb via ifixed.nl een nieuwe besteld voor mijn 4S voor 25,00 en zelf vervangen zonder problemen.

Ik had op die website gezien dat zij een achterkant voor een iPhone 5 verkochten voor € 100,00. Dat is ook de link die ik had gezet in dit topic voor de starter.

Ik denk niet dat je een volledige achterkant zal kunnen vinden voor € 25,00, allesinds niet de eerste 5 jaar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:54.