//

Batterij iPhone 4S na lege accu weer op 1% na opladen.

Batterij iPhone 4S na lege accu weer op 1% na opladen. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zit met een heel raar probleem. Ik laat vaak mijn iPhone 4S helemaal uitvallen, omdat dit beter voor de batterij schijnt te zijn. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-07-13, 02:11
RicardoDimm RicardoDimm is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 44
Standaard Batterij iPhone 4S na lege accu weer op 1% na opladen.

Hallo,

Ik zit met een heel raar probleem. Ik laat vaak mijn iPhone 4S helemaal uitvallen, omdat dit beter voor de batterij schijnt te zijn. Alleen als ik dit heb gedaan, doe ik de telefoon weer aan de lader, duurt het vrij lang voordat de telefoon opstart, en eenmaal opgestart is de telefoon maar 1%. Dit hoort naar mijn weten 5% te zijn.

Ik heb de telefoon all een hard reset gegeven, herstelt via iTunes zonder een backup terug te zetten, en 2 keer achter elkaar een volledige laadcycles. Mocht allemaal niet baten.

Moet er wel bij zeggen, batterij werkt verder prima. In standby is de telefoon zeer zuinig, en in gebruik ook gewoon normaal.

Iemand een idee wat dit kan zijn? En brengt dit verder nog schade?

Laatst gewijzigd door RicardoDimm; 03-07-13 om 02:25.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-07-13, 08:43
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Bij mijn weten is het juist heel slecht voor dit type batterij om volledig te ontladen. Ik probeer zelfs om hem nooit onder de 20% te laten zakken.

En mijn Batterij werkt ook nog perfect.
  #3  
Oud 03-07-13, 09:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RicardoDimm Bekijk bericht
Ik laat vaak mijn iPhone 4S helemaal uitvallen, omdat dit beter voor de batterij schijnt te zijn.
Een Lithium-Polymer cel steeds te diep ontladen en het besturingssysteem steeds een noodstop laten maken om veiligheidsredenen is op de duur dodelijk voor de accu. Men kan dat eens één keer per maand doen om de accu te calibreren.

Citaat:
Alleen als ik dit heb gedaan, doe ik de telefoon weer aan de lader, duurt het vrij lang voordat de telefoon opstart, en eenmaal opgestart is de telefoon maar 1%.
Dat komt omdat de accu te diep ontladen is en de bootspanning te laag is (< 3.7V). De accu wordt dan heel langzaam ongecontroleerd geladen tot de bootspanning hoog genoeg is om het besturingssysteem te starten. Zodra iOS gestart is wordt de accu gecontroleerd geladen.
  #4  
Oud 03-07-13, 23:11
RicardoDimm RicardoDimm is offline
• iOS 9.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 44
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een Lithium-Polymer cel steeds te diep ontladen en het besturingssysteem steeds een noodstop laten maken om veiligheidsredenen is op de duur dodelijk voor de accu. Men kan dat eens één keer per maand doen om de accu te calibreren.



Dat komt omdat de accu te diep ontladen is en de bootspanning te laag is (< 3.7V). De accu wordt dan heel langzaam ongecontroleerd geladen tot de bootspanning hoog genoeg is om het besturingssysteem te starten. Zodra iOS gestart is wordt de accu gecontroleerd geladen.
Oke, dus eigenlijk gewoon proberen niet meer uit te laten vallen?
En wanneer is het handig om de telefoon aan de lader te doen? Gewoon zodra die bijna uitvalt? dus tussen de 1% en 20%?
  #5  
Oud 03-07-13, 23:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Zodra de pop-up verschijnt met de waarschuwing dat de accu bijna leeg is.
  #6  
Oud 03-07-13, 23:49
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Gewoon opladen waar en wanneer het kan 10 , 20, 30. , of 90 procent

Volgens mij moet je een telefoon gebruiken om bereikbaar te zijn .
  #7  
Oud 04-07-13, 10:24
Patryk Patryk is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 62
Standaard

Gewoon als je een melding krijgt bij 20% op de lader zetten, en als je bv. gaat slapen en je hebt nog bv. 30% of 40% accu kan het ook geen kwaad hoor, ik deed dat jarenlang met mijn 3GS en moest de accu pas vorig jaar december vervangen door ouderdom, en ik had mijn 3GS in Juli 2009 gekocht...

Helemaal ontladen moest vroeger met de Ni-Cad batterijen, die worden niet meer gebruikt behalve met hele goedkope chinese troep speelgoed.
  #8  
Oud 04-07-13, 10:28
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Gewoon opladen waar en wanneer het kan 10 , 20, 30. , of 90 procent
Inderdaad, als je maar oplaadt tot 100% capaciteit
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met geluid na lege accu in IOS6 kevinknol iPhone algemeen 0 30-09-12 14:05
Help! iphone lime groen scherm na lege accu! lazy_g iPhone algemeen 25 24-11-11 15:24
iphone 3gs wil niet meer opstarten na lege accu broeders iPhone algemeen 2 27-04-11 20:31
lege accu zonder gebruik iPhone 3GS paul-pjh iPhone algemeen 0 02-08-10 10:41
2g Iphone -> 3.0 ivm. snel lege accu aan te raden? proXify iPhone algemeen 4 16-07-09 15:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.