iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bluetooth van iphone 5 maakt geen verbinding (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141466-bluetooth-iphone-5-maakt-geen-verbinding.html)

Thandi 07-07-13 14:47

Bluetooth van iphone 5 maakt geen verbinding
 
Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe iphone 5. Helaas maakt het geen verbinding via bluetooth met mijn Samsung tablet. Ik heb ook geprobeerd een bluetooth verbinding te maken met de iphone 4 van mijn echtgenoot, maar het mocht niet baten. Doe iets fout? Wie kan me helpen svp?

XIII 07-07-13 15:39

Wat wil je dan doen via Bluetooth?

oc-recom 07-07-13 16:56

het is niet mogelijk om 2 toestellen te linken met elkaar dmv bluetooth..enkel met een speaker of headset etc.

een bestand versturen tussen een samsung en apple werkt dus niet..hiervoor is mailen of dropbox altijd handig.

succes

Stakies 07-07-13 19:11

Nooit handig om Apple te laten verbinden met Samsung. Je kan echter alleen Bluetooth gebruiken voor een externe speaker (dmv Airplay). Mailen of Dropbox is een aanrader!

Guest-20180925190238 07-07-13 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stakies (Bericht 902739)
Je kan echter alleen Bluetooth gebruiken voor een externe speaker (dmv Airplay).

Natuurlijk onzin:

iOS: ondersteunde Bluetooth-profielen

Patryk 07-07-13 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 902764)
Natuurlijk absolute onzin, zoals gewoonlijk:

iOS: ondersteunde Bluetooth-profielen

Maar alsnog kun je geen bestanden tussen apparaten verzenden zoals dat in Android wel kan.

Guest-20180925190238 08-07-13 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patryk (Bericht 902770)
Maar alsnog kun je geen bestanden tussen apparaten verzenden zoals dat in Android wel kan.

Omdat iOS het OBEX bluetooth profiel niet ondersteund.

clim 17-10-13 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thandi (Bericht 902726)
Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe iphone 5. Helaas maakt het geen verbinding via bluetooth met mijn Samsung tablet. Ik heb ook geprobeerd een bluetooth verbinding te maken met de iphone 4 van mijn echtgenoot, maar het mocht niet baten. Doe iets fout? Wie kan me helpen svp?

Ik heb hetzelfde probleem en heb ook een samsung laptop.
Het werkte perfect! ik gebruik(te) het voor handsfree te bellen.
Ik kon met bluetoothsuite de iphone synchroniseren en had al mijn contacten dan bij de hand, aanklikken en bellen maar.

Nu zoek ik me wezenloos waar het aan kan liggen en kwam dit item dus via google tegen.

Alle instellingen staan goed en ze herkennen elkaar, alleen de verbinding blijft offline.

Ik vermoed dat is gebeurd na een software update itunes misschien?

wollie1979 17-10-13 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patryk (Bericht 902770)
Maar alsnog kun je geen bestanden tussen apparaten verzenden zoals dat in Android wel kan.

ik gebruik hiervoor de app 'photo transfer app', waarmee je foto's en video's tussen iOS apparaten kunt verzenden. Dit werkt super en ook een verbinding/verzending met een windows PC kan makkelijk gelegd worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.