iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen garantie door aanzien als 2de hands (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141503-geen-garantie-door-aanzien-2de-hands.html)

Werner1963 08-07-13 18:04

Geen garantie door aanzien als 2de hands
 
Ik kocht op E-bay een artikel (Jabra headset)
Volgens de bijlage moest ik bij problemen direct contact opnemen met Jabra
(ik heb het opgelost met de e-bay verkoper)

Ik heb contact opgenomen met Jabra en kreeg als antwoord:

Helaas moeten wij aan uw meedelen dat deze headset met de aankoop via E-bay buiten de garantie valt, omdat aangezien het niet via een erkend handelaar is, dit als een tweede hans aankoop gezien wordt.

Helaas kunnen wij uw headset / speakerphone niet omruilen.

Is dit ook met Apple toestelllen als je deze koopt in een niet erkende handelaar?

Guest-20180925190238 08-07-13 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 902865)
Is dit ook met Apple toestelllen als je deze koopt in een niet erkende handelaar?

Ik weet uit eigen ervaring dat dit met Apple toestellen niet zo is. :)

Starscreamer 10-07-13 13:44

Bij Apple gaat het erom wanneer een telefoon voor de 1e keer is geactiveerd.
Wie de eigenaar is zou ze een worst zijn... gaat hun alleen erom dat het binnen een jaar moet zijn ;) Mijn vriendin's iPhone 4 is gerepareerd onder mijn naam.

Guest-20180925190238 10-07-13 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer (Bericht 903142)
Bij Apple gaat het erom wanneer een telefoon voor de 1e keer is geactiveerd.

Apple produceert niet alleen telefoons maar ook nog een boel andere spullen die niet geactiveerd kunnen worden. Een registratie is voldoende.

Werner1963 10-07-13 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 903145)
Apple produceert niet alleen telefoons maar ook nog een boel andere spullen die niet geactiveerd kunnen worden. Een registratie is voldoende.

En wat als de registratie niet meer overeenkomt met de persoon die het toestel wil inleveren voor herstelling binnen de garantieperiode in het 1ste jaar ?

En wat na het 1ste en voor het 2de jaar als de gerestreerde naam niet overeen komt ?

Guest-20180925190238 10-07-13 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 903152)
En wat als de registratie niet meer overeenkomt met de persoon die het toestel wil inleveren voor herstelling binnen de garantieperiode in het 1ste jaar ?

En wat na het 1ste en voor het 2de jaar als de gerestreerde naam niet overeen komt ?

Dat ga je aan Apple moeten vragen. Dat heb ik nog niet meegemaakt.

Ik heb al wel nieuwe Apple apparaten gekocht op eBay Duitsland bij niet-officiële Apple dealers. Die apparaten kon ik zonder problemen bij Apple registreren voor garantie. Dat was toch de oorspronkelijke vraag, of niet?

Werner1963 10-07-13 15:19

Het 2de jaar garantie is voor de verkoper al dan niet erkend.
Maar als de registratie op een andere naam staat (wegens doorverkoop)
kan de verkoper weigeren ?

Ps mogelijk met kasticket kan de verkoper niet weigeren ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:07.