iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Problemen opladen iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141509-problemen-opladen-iphone.html)

mazdavh 08-07-13 18:32

Problemen opladen iPhone
 
Sinds een week heb ik kuren met het opladen van mijn iPhone.

Twee issues:

1. Hij laadt wel op, maar zodra ik mijn oplader uit mijn iPhone haal, doet mijn iPhone net alsof het toch nog wel oplaadt (batterij op lockscreen en rechtsboven oplaadicoontje). Pas nadat ik hem opnieuw heb opgestart, is de batterij verdwenen en heb ik weer een gewoon lockscreen e.d..

2. Ik heb een stereo-installatie waar ik mijn iPhone dmv een dock aansluit. Dan laadt de iPhone ook op. Toen ik kuren kreeg, dacht ik: even testen of hij nog wel gewoon daarop aan te sluiten is. Niet dus. Zodra ik hem in de dock plaats, geeft hij heel even een tril, maar laadt de iPhone niet op én houdt mijn hele stereoset ermee op. Geen leven meer in te krijgen, behalve als ik stekker uit en in stopcontact doe.

Eerst dacht ik dat het aan mijn jailbreak ligt en besloten dan maar 6.1.3. zonder jailbreak erop te zetten. Helaas, geen succes.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Hij laadt dus wel op en iTunes herkent hem ook gewoon. En zou dit onder de garantie vallen (aangeschaft via GSMweb april 2012)?

Techfreak 08-07-13 18:35

Miss je connector is uitkuisen?

En ivm de garantie, je hebt een jaar garantie van Apple en een jaar van de winkel waar je hem gekocht hebt.

mazdavh 08-07-13 18:36

Hoe kuis ik een connector uit?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juli 2013 om 18:49 ----------

Paar pluisjes uitgehaald, geen resultaat. Jammer!

Techfreak 08-07-13 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mazdavh (Bericht 902882)
Hoe kuis ik een connector uit?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juli 2013 om 18:49 ----------

Paar pluisjes uitgehaald, geen resultaat. Jammer!

Stof in de dockconnector | Snel en vakkundig | iPhoneRepair.nu | ›› | www.iPhoneRepair.nu

Zo bijvoorbeeld.

Als er op die manier geen verbetering is, dan raad ik je aan om gebruik te maken van je garantie.

Je kan bij diagnose ook eens kijken (op je iPhone) of daar logs staan die specifiek iets met de hardware te maken zouden kunnen hebben.

mazdavh 08-07-13 19:30

Merk nu dat als iPhone uit staat, deze niet meer opstart zodra je hem in de lader stopt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juli 2013 om 19:35 ----------

Ah, ik had diagnose uit staan. Morgen kan ik even kijken of mijn iPhone iets gevonden heeft.

Dank voor de tip! Als dat niet werkt, gaat ie retour.

Techfreak 08-07-13 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mazdavh (Bericht 902895)
Merk nu dat als iPhone uit staat, deze niet meer opstart zodra je hem in de lader stopt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 juli 2013 om 19:35 ----------

Ah, ik had diagnose uit staan. Morgen kan ik even kijken of mijn iPhone iets gevonden heeft.

Dank voor de tip! Als dat niet werkt, gaat ie retour.

Veel succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.