//

Mag een telecom hun eigen garantie bepalen?

Mag een telecom hun eigen garantie bepalen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Je kan het haast niet voorstellen maar ik heb een antieke iPhone 4 gekozen bij mijn nieuwe abonnement. Ik wilde een goedkoop abbo hebben naast ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-07-13, 13:41
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard Mag een telecom hun eigen garantie bepalen?

Je kan het haast niet voorstellen maar ik heb een antieke iPhone 4 gekozen bij mijn nieuwe abonnement. Ik wilde een goedkoop abbo hebben naast mijn werkmobiel (iPhone 5) en koos dus voor Belcompany deal met de zwaar antieke iPhone 4

Mijn ervaring bij mijn vriendin's iPhone 4 ivm garantie was dat het sneller en beter is om rechtstreeks met Applecare contact op te nemen en daar je toestel te laten repareren ipv leverancier van wie je het toestel hebt.
Apple adviseerde mij ook om eerst met hun contact op te nemen ipv terug na de winkel te gaan!
Nu zegt echter Belcompany als ik mijn toestel eerst laat repareren bij Apple dat mijn garantie van 2 jaar komt te vervallen wat ik eigenlijk een belachelijk regel vind. Ze hebben waarschijnlijk een deal gesloten met een reparatie bedrijf ofzo dus mocht mijn toestel binnen een jaar kapot gaan dan is het moeilijk welke keuze je wilt gaan maken. Mag dit??? is het echt zo dat mijn garantie vervalt als ik hem ooit gerepareerd hebt bij Apple en ding is 1,5 jaar oud? of is dit bang makerij
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-07-13, 13:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Mag dit??? is het echt zo dat mijn garantie vervalt als ik hem ooit gerepareerd hebt bij Apple en ding is 1,5 jaar oud? of is dit bang makerij
In sommige gevallen mag dat (denk ik). Bijvoorbeeld: je hebt bij Belcompany een iPhone 4 gekocht met een welbepaald serie- en IMEI-nummer. Op dit specifieke toestel krijg je twee (2) jaar garantie.

Stel je hebt een probleem met het toestel en je maakt gebruik van de éénjarige fabrieksgarantie van Apple. Apple ruilt het toestel om. Dan heb je een ander toestel met een ander serie- en IMEI-nummer wat niet bij Belcompany geregistreerd is.

Hoe het met andere gevallen zit weet ik niet. Dat is voer voor juristen en ik ben geen jurist.
  #3  
Oud 10-07-13, 13:55
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Je krijgt een bewijs van Apple van het swoppen dat je toestel een ander IMEI-nummer krijgt.
Dus daar mag het niet vast op zitten toch?

Zo ging het wel met mijn vriendin's toestel echter zij moest alleen het bewijs van de swop na haar leverancier doorsturen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stel jij mag de mogelijkheden iPhone5 bepalen...Wat moet ie meer dan de iPhone4S ? Wally© Chat en geruchten 7 06-06-12 10:41
Bellers horen een echo van hun eigen stem GUStamante iPhone algemeen 29 07-02-11 15:23
NSString bepalen vanuit een andere view Jelle Ages Ontwikkelen voor iOS 11 24-10-09 18:57
Route bepalen met google maps in een app TinusOZ Ontwikkelen voor iOS 5 13-10-08 11:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:19.