iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe iPhone 5 kan soms geen gesprekken aannemen of maken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141668-nieuwe-iphone-5-soms-geen-gesprekken-aannemen-maken.html)

dendirk 12-07-13 15:51

Nieuwe iPhone 5 kan soms geen gesprekken aannemen of maken
 
Hallo,

Ik heb een iphone 5 en kan soms geen gesprekken aannemen of bellen.
Als ik de slider verschuif hoor ik niets de teller loopt wel, dit zowel bij bellen als gebeld worden

Ik zit bij mobile vikings.
Kan ik hier iets aan doen of zijn er nog personen met dit probleem?

Dank

Werner1963 12-07-13 16:34

en horen ze u wel ?

Misschien lost het zich op met de update naar 6.1.4

dendirk 13-07-13 09:48

soms horen ze mij soms niet en ik zit op 6.1.4

Techfreak 13-07-13 11:25

Je zou je microfoon eens moeten testen.

Activeer bijvoorbeeld Siri eens en kijk of ze je hoort.

Of doe eens een FaceTime gesprek met iemand.

dendirk 13-07-13 11:34

siri werkt perfect

Techfreak 13-07-13 11:37

Ik zou je aanraden om er dan gewoon mee naar de winkel te gaan en het onder garantie te laten repareren.

Want je zal de zoekfunctie van dit forum ook al wel gebruikt hebben. En dan blijkt dat het meestal uitdraait op een herstelling of omwisseling van de iPhone.

Er wordt ook gezegd dat vuil in de Dock connector het probleem kan zijn, maar om daar zelf in te gaan liggen keuteren...

GasGasR6 13-07-13 19:06

Ik heb dit probleem ook, al 4 weken.

Ook iPhone 5 en ook bij mobile viking.

Meermaals een mail gestuurd, steeds een reactie op gekregen maar ik ben het beu.

Maandag stap ik over naar king bij Telenet.

Werner1963 13-07-13 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 (Bericht 903534)

Maandag stap ik over naar king bij Telenet.

Ik heb 1 maand bij Telenet geweest en ben naar Proximus overgestapt omdat het mobiel internet slecht was

patrickw 15-07-13 16:36

ik heb mijn iphone 5 aangekocht in januari. deze heeft ronduit een slechte ontvangst. had hem al eens in herstelling gegeven maar daar kon men niets vinden. ondertussen ben ik veranderd van operator en het probleem blijft. soms heb ik geen verbinding en doorgaans worden mijn verbindingen gestoord, de spraak valt weg, of de verbinding slaat uit. nochtans heb ik steeds een maximum netwerk bereikbaarheid. dit is werkelijk het slechtste toestel dat ik ooit had.

sai 22-07-13 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 903398)
Hallo,

Ik heb een iphone 5 en kan soms geen gesprekken aannemen of bellen.
Als ik de slider verschuif hoor ik niets de teller loopt wel, dit zowel bij bellen als gebeld worden

Ik zit bij mobile vikings.
Kan ik hier iets aan doen of zijn er nog personen met dit probleem?

Dank

Ik heb identiek hetzelfde probleem en heb ook een Iphone 5 en zit bij Mobile Vikings. Ongeveer 1/3de van de oproepen die ik ontvang of pleeg heeft geen geluid. De teller loopt, waardoor ik weet dat ik verbonden ben. Maar ikzelf hoor helemaal niets en de ontvanger vaak ook niet.

Heb je ondertussen al gewisseld van provider? Heeft dat het opgelost?
Ik ben eerlijk gezegd al lang klant van Mobile Vikings, maar ik heb mijn sim al eens laten vervangen voor dit probleem en ben het eigenlijk meer dan beu.

suzuki2002 22-07-13 16:31

Begin eerst eens te vermelden of je de phone 2de hands hebt gekocht .
Of dat je de iphone bij een winkel hebt aan geschafd ,
Of bij een mobiel abbonement
Dan kan. Gerichter een antwoord worden gegeven

sai 22-07-13 16:34

Nieuw toestel, los gekocht bij Mobistar . (ongeveer 10 maanden geleden)

Ik snap niet meteen wat dit verandert, mijn vraag is gewoon of het aan de provider zou kunnen liggen of niet. Helaas heb ik geen andere Nano sim liggen of ik zou het zelf testen.

dendirk 22-07-13 16:43

ik ben terug gegaan naar switch het probleem uitgelegd, ze gingen hem repareren maar na 2 dagen kreeg ik een telefoontje dat ik een nieuwe kon komen halen, deze heeft GEEN problemen.

sai 22-07-13 16:45

aha ideaal, eens binnensteken dan :)

suzuki2002 22-07-13 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sai (Bericht 904555)
Nieuw toestel, los gekocht bij Mobistar . (ongeveer 10 maanden geleden)

Ik snap niet meteen wat dit verandert, mijn vraag is gewoon of het aan de provider zou kunnen liggen of niet. Helaas heb ik geen andere Nano sim liggen of ik zou het zelf testen.


Daar komt de aap dus uit de mouw. , als je een toestel los koopt. Krijg je altijd een refurbished exemplaar .
Deze zijn dus al eens binnengebracht en gerepareerd.


Neem je een abbonement dan krijg je altijd in den beginne een nieuw exemplaar

Jcop 23-07-13 08:19

Krijg je dan echt een refurbished exemplaar. Indien wel, dan zou je dit kunnen aanvechten. Je hebt ten slotte betaald voor een gloednieuw toestel.

Werner1963 23-07-13 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 904623)
Krijg je dan echt een refurbished exemplaar. Indien wel, dan zou je dit kunnen aanvechten. Je hebt ten slotte betaald voor een gloednieuw toestel.

Misschien is een refurbished exemplaar beter want deze worden grondiger nagekeken dan de gloednieuwe uit het fabriek

Guest-20180925190238 23-07-13 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jcop (Bericht 904623)
Krijg je dan echt een refurbished exemplaar.

Iedereen op dit forum heeft zo zijn eigen hoogstpersoonlijke definitie van het woord "refurbished". Lees eerst eens na wat Apple zelf te zeggen heeft over refurbished producten:

Apple Certified Refurbished Products

dendirk 23-07-13 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 904614)
Daar komt de aap dus uit de mouw. , als je een toestel los koopt. Krijg je altijd een refurbished exemplaar .
Deze zijn dus al eens binnengebracht en gerepareerd.


Neem je een abbonement dan krijg je altijd in den beginne een nieuw exemplaar


Dit lijkt me wel heel straf hoor, mijn eerste die niet goed werkte was van productie eind April

De nieuwe die ik net heb ontvangen was van productie eind Mei.

Waarom zou Apple een refurbished toestel geven als iemand een nieuwe koopt? Daar geloof ik niets van.

Ter info hier heb ik mijn productie datum nagekeken:

http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html/

Guest-20180925190238 23-07-13 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendirk (Bericht 904633)
Ter info hier heb ik mijn productie datum nagekeken:

Ik ben heel erg benieuwd wanneer jij geproduceerd werd. :D

sai 23-07-13 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 904614)
Daar komt de aap dus uit de mouw. , als je een toestel los koopt. Krijg je altijd een refurbished exemplaar .
Deze zijn dus al eens binnengebracht en gerepareerd.


Neem je een abbonement dan krijg je altijd in den beginne een nieuw exemplaar

Hahaha Dus jij gaat me zeggen dat als ik een Iphone 5 gekocht heb in de week van release hier dat hij al refurbished is. Grappig :)

Tevens kun je de serienummers vergelijken om te zien wanneer het toestel daadwerkelijk geproduceerd werd.

suzuki2002 23-07-13 18:32

Bij refurbished word er een nieuw imei nummer ingespoeld .

Dus ook een nieuw release datum. ..


Trouwens ook dikke kans dat je geen garantie via apple hebt omdat er onderdelen zijn verwisseld in de iphone.
Garantie gaat dan via de zaak waar deze gekocht is .

sai 23-07-13 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 904708)
Bij refurbished word er een nieuw imei nummer ingespoeld .

Dus ook een nieuw release datum. ..

Je zult toch eventjes een terug een lesje begrijpend lezen moeten volgen.

Het gaat hier over Serie nummers. Aan een serie nummer kun je zien of je Iphone refurbished is of niet :)

En de phone werd gekocht in de eerst week van release. Je mag zeveren wat je wilt, maar dan zijn er gewoon nog geen refurbished toestellen te vinden.

suzuki2002 23-07-13 22:48

Nou nou is er weer 1 zeer snel op z,n p@k getrapt zeg .
Ik zit heel erg dicht bij het vuur en neem van mij aan dat je bij aankoop een refurbished exemplaar krijgt .

T is niet voor niks dat je moet reserveren voor een exemplaar , en dat is dan ook de reden.

Guest-20180925190238 24-07-13 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 904731)
Ik zit heel erg dicht bij het vuur en neem van mij aan dat je bij aankoop een refurbished exemplaar krijgt .

Ik denk dat er hier een Babylonische spraakverwarring aan de gang is. :confused:

Als men bij Apple een nieuwe iPhone koopt krijgt men een nieuwe iPhone.

Levert men die iPhone in tijdens de éénjarige AppleCare garantie dan wordt het toestel eventueel omgeruild tegen een refurbished/ remanufactured toestel. Dat toestel zit dan in een wit verzegeld doosje zonder toebehoren.

Techfreak 24-07-13 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 904753)
Ik denk dat er hier een Babylonische spraakverwarring aan de gang is. :confused:

Als men bij Apple een nieuwe iPhone koopt krijgt men een nieuwe iPhone.

Levert men die iPhone in tijdens de éénjarige AppleCare garantie dan wordt het toestel eventueel omgeruild tegen een refurbished/ remanufactured toestel. Dat toestel zit dan in een wit verzegeld doosje zonder toebehoren.

Of in een plastieken zakje zoals bij mij het geval was. :-)

Guest-20180925190238 24-07-13 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 904765)
Of in een plastieken zakje zoals bij mij het geval was. :-)

Ah. OK. :) Ik kreeg een omgeruilde iPhone 4S in een wit doosje.

suzuki2002 24-07-13 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 904753)
Ik denk dat er hier een Babylonische spraakverwarring aan de gang is. :confused:

Als men bij Apple een nieuwe iPhone koopt krijgt men een nieuwe iPhone.

Levert men die iPhone in tijdens de éénjarige AppleCare garantie dan wordt het toestel eventueel omgeruild tegen een refurbished/ remanufactured toestel. Dat toestel zit dan in een wit verzegeld doosje zonder toebehoren.


Volgens mij gaat het hier niet om aangekochte iphone,s via apple maar via andere telecom bedrijven

1 gekocht bij switch
1 gekocht bij mobistar

Beide niet van apple gekocht

arjan95 24-07-13 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 904833)
Volgens mij gaat het hier niet om aangekochte iphone,s via apple maar via andere telecom bedrijven

1 gekocht bij switch
1 gekocht bij mobistar

Beide niet van apple gekocht

En die leveren gewoon nieuwe iPhones hoor. Geen enkele provider gaat tweedehands spullen verkopen als nieuw. Dat is strafbaar omdat het om misleiding gaat. Als je een complete set, dus iPhone + oplader + oortjes + boekjes / stickers enz. koopt, is het gewoon 100% zeker een nieuwe.

suzuki2002 24-07-13 23:15

200% zeker van niet :). Om even duidelijkheid te zijn refurbished word niet gezien als 2de hands..

Dit wordt ook wel genoemd legaal oplichten

ballegooier 25-07-13 06:02

Nou, inmiddels ben ik wel heel nieuwschierig geworden, suzuki2000.....

Kan je eens wat concretere dingen vertellen om je aanwijzingen te onderbouwen of kan/mag je dat niet?
Wat bedoel je met dat je dichtbij het vuur zit, precies?

Volgens mij was mijn omruil iPhone 4S ook een refurbished maar hij was keurig netjes. Geen enkel krasje of beschadiging. Alleen de trilfunctie lijkt te hard te zijn (het toestel trilt zowat uit elkaar) maar dat is alles.

suzuki2002 25-07-13 10:01

Ben wel klaar met deze discussie , Men moet ermee den wat hij wil en of kan.

Men kan zich in ieder geval. Een ritje appstore of care besparen , mocht je zo,n iphone gekocht hebben buiten de appstore . Geen garantie via apple maar daar waar de phone gekocht is. Das het nadeel van dit soort phone mochten er problemen zijn .

ballegooier 25-07-13 20:26

Nou moe.

Vraagt er iemand om verduidelijking (ik voer volgens mij geen discussie, maar stel me volgens mij nieuwsgierig op) en dan ben je ineens 'klaar met deze discussie', geef je na 12 posts ineens op...?

Maargoed, swah. Ik kan je niet dwingen :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:24.