iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   geen emailverkeer meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141807-geen-emailverkeer-meer.html)

dr-trombone 17-07-13 07:29

geen emailverkeer meer
 
Hi,
sinds kort heb ik, zowel op de iphone 5 als op de laptop, geen email meer. kan niet versturen noch ontvangen op beide apparaten.
aan de instellingen is niks veranderd. wat moet ik doen ?
alvast bedankt voor alle reakties.
Dr. Trombone.

Techfreak 17-07-13 07:32

Gebruik je de standaard mail app en over welke mail hebben we het?

- gmail
- hotmail
- outlook
- andere

In je bio straat trouwens nog dat je een iPhone 4 hebt, pas je dit ineens ook aan aub?:-)

dr-trombone 17-07-13 09:28

Hi Techfreak,
yep, standaard mail app.
op de laptop werk ik normaal met outlook (live; hotmail)
werkt dus op de laptop en op de iphone niet meer (wel me.com)
heb weer de connector gedownload (kon daana alleen maar herstellen kiezen), maar dit had dus geen resultaat.

Guest-20180925190238 17-07-13 09:37

Ik heb het gevoel dat je een aantal dingen door mekaar haalt. :) Een @me.com is een iCloud e-mail adres en dat kan niet werken met Hotmail. De Outlook Connector is alleen voor Hotmail en niet voor iCloud mail.

Heb je op de PC de allerlaatste versie van het Windows iCloud Control Panel geïnstalleerd?

dr-trombone 17-07-13 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 903916)
Ik heb het gevoel dat je een aantal dingen door mekaar haalt. :) Een @me.com is een iCloud e-mail adres en dat kan niet werken met Hotmail. De Outlook Connector is alleen voor Hotmail en niet voor iCloud mail. De outlook connector gebruik ik al jaren voor hotmail/live en werkte tot voor kort

Heb je op de PC de allerlaatste versie van het Windows iCloud Control Panel geïnstalleerd?

nee, nooit van gehoord !

Guest-20180925190238 17-07-13 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dr-trombone (Bericht 903918)
nee, nooit van gehoord !

Als je nog nooit van het Windows iCloud Control Panel gehoord hebt kan je ook geen iCloud Mail (@me.com) gebruiken in Outlook.

Dat Outlook Connector voor Hotmail niet meer werkt is jammer maar dat is geen iPhone/iPad probleem. Dat is een Windows probleem. Misschien moet je dat ding eens updaten.

Wat zijn de specifieke problemen dan op de iPhone 5? Welke Mail app gebruik je op dat toestel? En gebruik je daar ook iCloud Mail en Hotmail?

dr-trombone 17-07-13 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 903921)
Als je nog nooit van het Windows iCloud Control Panel gehoord hebt kan je ook geen iCloud Mail (@me.com) gebruiken in Outlook. sorry, ben niet duidelijk geweest. icloud mail heb ik alleen op mn iphone.

Dat Outlook Connector voor Hotmail niet meer werkt is jammer maar dat is geen iPhone/iPad probleem. Dat is een Windows probleem. Misschien moet je dat ding eens updaten. heb ik geprobeerd, maar lukte niet. zal dat nog maar eens proberen als ik weer thuis ben.

Wat zijn de specifieke problemen dan op de iPhone 5? Welke Mail app gebruik je op dat toestel? standaard mail app. En gebruik je daar ook iCloud Mail en Hotmail? ja . als ik een, hotmail/live, mail probeer te versturen krijg ik een pop-up :
de gebruikersnaam of het ww voor SMTP....@live.nl @live.com is onjuist

...................

Guest-20180925190238 17-07-13 10:32

Dan gebruik je waarschijnlijk de verkeerde SMTP server voor Hotmail. Kijk dat eens na in Instellingen -> Mail, Contacts, Calendars -> Accounts -> Hotmail account.

dr-trombone 17-07-13 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 903926)
Dan gebruik je waarschijnlijk de verkeerde SMTP server voor Hotmail. Kijk dat eens na in Instellingen -> Mail, Contacts, Calendars -> Accounts -> Hotmail account.

heb aan de instellingen niks veranderd. zal thuis nog het een en ander proberen. iig bedankt !

dr-trombone 19-07-13 07:02

iets of iemand had mijn mailadres "gestolen", heb t weer terug en alle ww verandert voor de zekerheid !

Techfreak 19-07-13 07:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dr-trombone (Bericht 904198)
iets of iemand had mijn mailadres "gestolen", heb t weer terug en alle ww verandert voor de zekerheid !

Zeer vervelend als zoiets gebeurd. Gelukkig dat het terug in orde is. Kies misschien voor een wachtwoord met een combinatie van hoofd en kleine letters + getallen en eventueel een spatie.

Maar goed dat het terug werkt dan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.