iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen Wi-Fi meer op 4s. Reparatie? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141826-geen-wifi-meer-op-4s-reparatie.html)

dhdboogaard 17-07-13 13:19

Geen Wi-Fi meer op 4s. Reparatie?
 
Goedendag,

Een waarschijnlijk veelgestelde vraag maar ik hoop dat jullie er toch wat op weten:

Ik heb sinds kort geen Wi-Fi meer op m'n iPhone 4s. De iPhone heb ik sinds november/december 2012, gekocht bij Apple zelf. Dus heb nog garantie.

Ik heb het welbekende probleem dat hij ineens geen Wi-Fi meer vind. Nadat ik hem uitschakel komt het ook nog wel eens voor dat het hele vinkje 'grijs' word.

Jullie zullen dit ongetwijfeld al 1000x tegengekomen zijn want ik heb ook al tientallen topics doorgeploeterd.

Heb het volgende gedaan:

Netwerkinstellingen herstel, werkte voor heel even. Nu niet meer.
Volledig herstel (dus helemaal leeg via iTunes, instellen als nieuwe iPhone en daarna de backup er op). Werkte ook voor even. Nu niet meer.

Heb zelfs in een afgesloten zak in de koelkast gestopt! En ja, zelfs dat werkte! Maar helaas voor even.

Bluetooth werkt nog wel!

Heb geloof ik alles gedaan wat Apple wil.

Wat zou ik nu moeten doen? Gewoon via de website van Apple aangeven voor reparatie en op laten halen? Even bellen?

Heb hier in de buurt even geen echte Apple store zitten. ;)

Alvast bedankt!

Techfreak 17-07-13 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhdboogaard (Bericht 903977)
Goedendag,

Een waarschijnlijk veelgestelde vraag maar ik hoop dat jullie er toch wat op weten:

Ik heb sinds kort geen Wi-Fi meer op m'n iPhone 4s. De iPhone heb ik sinds november/december 2012, gekocht bij Apple zelf. Dus heb nog garantie.

Ik heb het welbekende probleem dat hij ineens geen Wi-Fi meer vind. Nadat ik hem uitschakel komt het ook nog wel eens voor dat het hele vinkje 'grijs' word.

Jullie zullen dit ongetwijfeld al 1000x tegengekomen zijn want ik heb ook al tientallen topics doorgeploeterd.

Heb het volgende gedaan:

Netwerkinstellingen herstel, werkte voor heel even. Nu niet meer.
Volledig herstel (dus helemaal leeg via iTunes, instellen als nieuwe iPhone en daarna de backup er op). Werkte ook voor even. Nu niet meer.

Heb zelfs in een afgesloten zak in de koelkast gestopt! En ja, zelfs dat werkte! Maar helaas voor even.

Bluetooth werkt nog wel!

Heb geloof ik alles gedaan wat Apple wil.

Wat zou ik nu moeten doen? Gewoon via de website van Apple aangeven voor reparatie en op laten halen? Even bellen?

Heb hier in de buurt even geen echte Apple store zitten. ;)

Alvast bedankt!

Zoals je zelf al aangeeft, binnen doen voor reparatie.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 juli 2013 om 15:22 ----------

En ik zou hem ook niet meer in de diepvriezer leggen. (hierdoor verkleuren je vocht indicatoren misschien en verlies je je garantie)

dhdboogaard 20-07-13 15:24

Oke top.

Nou heb ik hem aangegeven voor reparatie maar guess what, UPS heeft hem dus niet opgehaald..... In ieder geval, is het een softwarematig probleem daar bluetooth nog wel werkt of niet?

Want in dat geval kan ik best even zuinig zijn met m'n MB's en wachten tot iOS 7 komt. :)

Ohja, indien niet softwarematig, zou deze reparatie het probleem kunnen verhelpen: http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...Wi-Fi-iphone-4s

Techfreak 20-07-13 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhdboogaard (Bericht 904324)
Oke top.

Nou heb ik hem aangegeven voor reparatie maar guess what, UPS heeft hem dus niet opgehaald..... In ieder geval, is het een softwarematig probleem daar bluetooth nog wel werkt of niet?

Want in dat geval kan ik best even zuinig zijn met m'n MB's en wachten tot iOS 7 komt. :)

Ohja, indien niet softwarematig, zou deze reparatie het probleem kunnen verhelpen: http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...i-Fi-iphone-4s

Oei en heb je contact met UPS opgenomen?

Nee het is een hardwarematig probleem. Als je Google gebruikt dan vind je hier wel meerdere fora over.

En de reparatie die je met die link aangeeft zou moeten werken ja. Ik heb wel geen ervaring met de hersteldienst hier. Maar zou wel degelijk moeten zijn en betrouwbaar.

dhdboogaard 20-07-13 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 904329)
Oei en heb je contact met UPS opgenomen?

Nee het is een hardwarematig probleem. Als je Google gebruikt dan vind je hier wel meerdere fora over.

En de reparatie die je met die link aangeeft zou moeten werken ja. Ik heb wel geen ervaring met de hersteldienst hier. Maar zou wel degelijk moeten zijn en betrouwbaar.

Bedankt voor je reactie!

In dat geval zal ik nog even Apple dan wel UPS benaderen en anders overstappen op de hersteldienst.

Nog een laatste vraagje: 1 van de 2 waterschadesensoren lijkt me verkleurt (in het headphone gat), is reparatie onder garantie in dat geval direct uitgesloten of toch het proberen waard? :-)

Techfreak 20-07-13 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhdboogaard (Bericht 904332)
Bedankt voor je reactie!

In dat geval zal ik nog even Apple dan wel UPS benaderen en anders overstappen op de hersteldienst.

Nog een laatste vraagje: 1 van de 2 waterschadesensoren lijkt me verkleurt (in het headphone gat), is reparatie onder garantie in dat geval direct uitgesloten of toch het proberen waard? :-)

Is het heel duidelijk te zien? Want dan is de kans zeer groot dat ze je gaan vertellen dat hierdoor je garantie vervalt.

Maar wie niet waagt niet wint neem ik aan. :)

dhdboogaard 20-07-13 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 904335)
Is het heel duidelijk te zien? Want dan is de kans zeer groot dat ze je gaan vertellen dat hierdoor je garantie vervalt.

Maar wie niet waagt niet wint neem ik aan. :)

Als ik er met een lampje in schijn is het duidelijk te zien, ja.
Maar inderdaad, ik ga het gewoon even proberen en anders kan ik altijd nog hier laten repareren. :-)

Hartstikke bedankt voor je goede en snelle antwoorden!

Techfreak 20-07-13 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhdboogaard (Bericht 904337)
Als ik er met een lampje in schijn is het duidelijk te zien, ja.
Maar inderdaad, ik ga het gewoon even proberen en anders kan ik altijd nog hier laten repareren. :-)

Hartstikke bedankt voor je goede en snelle antwoorden!

Ja bij Apple zullen ze dat ook wel controleren wss.

Je kan vergelijken he. Hoeveel de herstelling kost bij Apple en hier. ;)

Graag gedaan en veel succes.

Simlocked 22-07-13 20:31

Heb vandaag ook contact opgenomen met apple ivm het zelfde probleem, ze gaan een UPS koerier sturen.
Weet iemand percies wanneer ze komen? bij apple gaven ze een vaag antwoord en ben namelijk niet elke dag thuis..

ballegooier 22-07-13 20:51

Hoe moeten wij dat nou (beter) weten? :confused:
Heb je geen track en trace achtige code gehad van UPS zelf?
Ik kreeg toentertijd gewoon een mail van UPS met de details wanneer ze zouden komen.

Simlocked 22-07-13 21:01

Misschien dat er een apple medewerker op dit forum zit ofzo, heb wel een code gekregen van apple, maar daar staat alleen 'request' 'service' 'return'


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.