iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4s batterij probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/141968-iphone-4s-batterij-probleem.html)

Jeroen1989 20-07-13 23:04

Iphone 4s batterij probleem
 
Hallo,

Mijn vriendin heeft een iphone 4s.. Deze is 1j en 3M geleden aangekocht bij Mobistar in België..

Sinds kort valt haar iphone gewoon al uit als er nog zo een 15% in zit.

Omdat we binnenkort met mij, iphone 5 naar de genius bar gaan in A'dam vraag ik mij af of zij er met haar probleem ook terecht kan? Apple geeft maar 1 jaar garantie, maar in België is dat 2jaar.

Indien ja, wat kunnen ze daar dan doen? Nieuwe batterij? Een nieuwe refurbished iphone in de plaats meegeven? Upgrade naar refurbished iphone 5 evt mogelijk (evt bijbetaling) ...

Kan iemand hier meer info over geven?

Dank u!!!

flashingst 21-07-13 00:07

Je kunt het in ieder geval zeker proberen. Apple mag toestellen van een ander continent weigeren, maar Europese toestellen dacht ik niet. Ik lees van meerdere mensen dat Apple niet heel moeilijk doet over een paar maanden buiten de "officiële" garantie van 1 jaar. Misschien omdat de wettelijke plicht 2 jaar is?

Ze gaan sowieso niet de batterij daar ter plekke vervangen, dus zorg dat er een backup van het desbetreffende toestel wordt gemaakt. Als ze tot de conclusie komen dat het binnen de garantie valt, krijg je een (refurbished of nieuw) toestel mee.

Áls Apple toch moeilijk doet over het Belgische toestel, dan heb je altijd nog garantie via Mobistar (2 jaar). Echter is de kans groot dat Apple je helpt aan de hand van het serienummer van het toestel (en ik zou zeker een aankoopnota meenemen).

Jeroen1989 21-07-13 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flashingst (Bericht 904380)
Je kunt het in ieder geval zeker proberen. Apple mag toestellen van een ander continent weigeren, maar Europese toestellen dacht ik niet. Ik lees van meerdere mensen dat Apple niet heel moeilijk doet over een paar maanden buiten de "officiële" garantie van 1 jaar. Misschien omdat de wettelijke plicht 2 jaar is?

Ze gaan sowieso niet de batterij daar ter plekke vervangen, dus zorg dat er een backup van het desbetreffende toestel wordt gemaakt. Als ze tot de conclusie komen dat het binnen de garantie valt, krijg je een (refurbished of nieuw) toestel mee.

Áls Apple toch moeilijk doet over het Belgische toestel, dan heb je altijd nog garantie via Mobistar (2 jaar). Echter is de kans groot dat Apple je helpt aan de hand van het serienummer van het toestel (en ik zou zeker een aankoopnota meenemen).

Heel erg bedankt voor de informatie. Ik zal er een afspraak maken en zien wat ze voorstellen...

Guest-20180925190238 21-07-13 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen1989 (Bericht 904377)
Sinds kort valt haar iphone gewoon al uit als er nog zo een 15% in zit.

Dan moet zij de accu maar eens gewoon kalibreren:
1) Sluit de iPhone met de originele USB-kabel aan de originele lader aan;
2) Voer een harde reset uit;
3) Laat de iPhone opladen tot 100% capaciteit;
4) Als 100% capaciteit bereikt is laat de iPhone nog ca. 30 minuten aan de lader;

Jeroen1989 22-07-13 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 904389)
Dan moet zij de accu maar eens gewoon kalibreren:
1) Sluit de iPhone met de originele USB-kabel aan de originele lader aan;
2) Voer een harde reset uit;
3) Laat de iPhone opladen tot 100% capaciteit;
4) Als 100% capaciteit bereikt is laat de iPhone nog ca. 30 minuten aan de lader;

Ik heb bovenstaande gevolgd, maar de batterij springt nog steeds met grote stappen... Als ik hem volledig heb opgeladen en trek hem uit is hij quasi onmiddellijk een aantal percent minder vol.

Hij gaat ook van 15% plots naar 5% zonder dat ik noemenswaardige zaken uitvoer..

Nog een voorstel?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:52.