//

GPS test iPhone 4

GPS test iPhone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb 2e hands een iPhone gekocht en loop tegen het volgende probleem aan. Wanneer ik gebruik maak van de GPS, zoals met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-07-13, 09:32
marigo marigo is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard GPS test iPhone 4

Hallo allemaal,

Ik heb 2e hands een iPhone gekocht en loop tegen het volgende probleem aan. Wanneer ik gebruik maak van de GPS, zoals met tomtom, lukt het om een fix te krijgen met behulp van locatievoorzieningen op "aan". Als ik dan ga rijden dan verspringt mijn locatie voortdurend. Het is niet zuiver.

Met de app "GPS status" krijg ik wel een "good fix" maar ook deze met behulp van de locatievoorziening. Als ik locatievoorziening uit zet kan ik wachten totdat ik een ons weeg, maar er komt geen fix meer.

Kan ik hieruit concluderen dat de interne GPS ontvanger defect is?
Of weet iemand nog een andere test om aan te tonen dat de GPS defect is.

Wat ik nog gevonden heb is om de antenne te laten vervangen, maar de vraag is of dit zin heeft.

Graag jullie commentaar.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-07-13, 11:28
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

De locatievoorzieningen regelen de gps. Dat is normaal
  #3  
Oud 21-07-13, 11:36
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Kan ook liggen aan een storende factor in de auto, zonwerende vooruit bv. Probeer het eens in een andere auto.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #4  
Oud 21-07-13, 13:54
marigo marigo is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard

Ik heb achter in de tuin een goede gps fix met de "gps status app" met een nauwkeurigheid van +/- 10M. Een andere iPhone krijgt een perfecte fix met een nauwkeurigheid van 3 a 4M.

Mijn oude Nokia N8 had geen gps issues in mijn auto, dus ging ik er vanuit dat dit met de iPhone ook geen issues zou opleveren.

Tijdens het rijden is het gewoon een drama. De locatie kan dan niet goed bepaald worden. Het lijkt er echt op dat de iPhone alleen de gsm masten gebruikt hiervoor en de interne gps waarschijnlijk stuk is.

Ik kan verder ook niets verzinnen om dit echt aan te tonen.

The "course" in de GPS status app blijft op "invalid" staan. Misschien weet iemand wat dit betekent?
  #5  
Oud 21-07-13, 14:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marigo Bekijk bericht
Wat ik nog gevonden heb is om de antenne te laten vervangen, maar de vraag is of dit zin heeft.
Dat heeft niet veel zin. Een antenne is een passief element. De iPhone gebruikt een combi-antenne voor GSM/UMTS/GPS. Als de antenne tegen alle verwachtingen in defect zou zijn dan is er ook geen GSM/UMTS ontvangst.

De iPhone 4 gebruikt een Broadcom BCM4750 single-chip GPS ontvanger. Misschien is er wel iets mis met die chip.
  #6  
Oud 23-07-13, 13:30
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Een vraagje erbij. Stond je mobiele data aan of niet?
Als je mobiele data aan staat krijg je veel sneller een GPS fix.
Dat is in ieder geval mijn ervaring met een Iphone 4.
  #7  
Oud 23-07-13, 13:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door putnik Bekijk bericht
Als je mobiele data aan staat krijg je veel sneller een GPS fix.
Dat is normaal want een iPhone 4 kan gebruik maken van A-GPS.

Assisted GPS - Wikipedia
  #8  
Oud 24-07-13, 08:36
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Exact mijn ervaring met mijn vorige iPhone 4. De GPS leek slechter te gaan functioneren over tijd, maar dat kan natuurlijk niet echt: wat bij mijn iPhone invloed leek te hebben is
- hoeveel CPU power en/of werkgeheugen beschikbaar was (na 2 dagen of langer was die kennelijk te vol; een reboot verbeterde vaak enorm de prestaties)
- Hoe 'afgeladen' of 'vol' de iPhone was (met 1GB of minder aan beschikbare opslag gingen de GPS prestaties ook achteruit; minder muziek erop, foto's en filmpjes eens importeren op de computer en het ging al weer een stuk beter)

iPhone herstellen als nieuw toestel leverde ook meestal een groot verschil op.
Maar ja dat blijf je ook niet elke 6 weken herhalen.....

In ieder geval kan het niet zo zijn dat de GPS alleen zijn locatie bepaalt aan de hand van triangulatie. Als er nl geen zuiver genoeg gps fix is, zal TomTom een grijs scherm 'geen gps' geven (bij navigon een rode balk 'gps')
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPS nieuw in iPhone 3G / Alles over A-GPS / TomTom al op de iPhone jeremy14 iPhone Navigatie 107 31-08-09 00:54
iPhone 3G Torture test Pejee iPhone algemeen 5 15-07-08 16:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:45.