//

Nog zinvol om Iphone 3 te kopen?

Nog zinvol om Iphone 3 te kopen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil voor mijn zus een 2e hands Iphone 3 kopen. Wat kan ik daarvan verwachten? Kun je nog voldoende apps gebruiken? Of is deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-07-13, 14:15
Katalijne Katalijne is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 4
Standaard Nog zinvol om Iphone 3 te kopen?

Ik wil voor mijn zus een 2e hands Iphone 3 kopen. Wat kan ik daarvan verwachten? Kun je nog voldoende apps gebruiken? Of is deze versie zo verouderd dat het niet zinvol meer is?
Wie heeft hier ervaring mee? Hoor het graag!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-13, 14:19
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Is het de 3G of de 3GS? "De" iPhone 3 bestaat niet. Enkel deze twee versies.

Koopadvies:

"iPhone 2G" : Die moet je alleen kopen als je een verzamelaar van antieke Apple producten bent. Is de allereerste iPhone uit 2007. Kan niet op 3G bellen en internet, heeft geen GPS en kan niet eens iOS 4 aan (huidige versie is 6.1.3 of 6.1.4 op de iPhone 5)

De 3G: Bijna hetzelfde als de 2G: Je kan er zeer weinig mee, alleen kopen echt uit noodzaak of om te verzamelen. Draait op iOS 4.2.1, dus niet veel nieuwer dan de "2G". bestaat sinds 2008. Heeft wel een 3G-verbinding en GPS, maar geen kompas.

De 3GS: Draait nog op iOS 6.1.3, maar krijgt aankomende september NIET de nieuwste versie. Kan dus nu de meeste apps en games nog gewoon afspelen, zei het niet zo snel als de nieuwere iPhones. De 3GS kun je voor een redelijke prijs best nog wel kopen. bestaat sinds 2009. Heeft 3G, GPS, een kompas en een veel betere camera dan de eerdere iPhones, de camera kan ook filmen.

De 4, 4S en 5: Worden momenteel gewoon nog nieuw verkocht en krijgen iOS 7 in september. Zijn dus het kopen nog altijd waard.
  #3  
Oud 24-07-13, 14:26
Katalijne Katalijne is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 4
Standaard

Het betreft een 3G. Gezien jouw advies ga ik dus nu op zoek naar een 3GS.
Hartelijk dank voor dit advies!
  #4  
Oud 24-07-13, 14:30
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Ik heb het nu nog iets verduidelijkt. Lees het gerust nog even door, maar ga inderdaad op zoek naar de 3GS of hoger.
  #5  
Oud 24-07-13, 14:36
Katalijne Katalijne is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 4
Standaard

Hi Arjan,
In september dus geen Ios 7 voor de 3GS; is dat problematisch? Of heeft het alleen met snelheid te maken?
  #6  
Oud 24-07-13, 17:15
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katalijne Bekijk bericht
Ik wil voor mijn zus een 2e hands Iphone 3 kopen. Wat kan ik daarvan verwachten? Kun je nog voldoende apps gebruiken? Of is deze versie zo verouderd dat het niet zinvol meer is?
Wie heeft hier ervaring mee? Hoor het graag!
Minstens een 4s beste.
Mensen die nu nog een 3Gs aanraden zouden ne pets moeten krijgen .

4s kan je ook al voor een mooie prijs kopen, alleen heel goed opletten van wie je deze koopt.

En zeker niet teveel voor betalen.
Opletten het ook om een echte gaat want velen zetten erop het een iPhone is maar het blijkt geen echte te zijn.

ps; waarom geen 3Gs, die krijgt niks meer van updates, is traag en ferm verouderd, heeft geen goede camera, meerdere apps werken er niet op enz.... In feite best voor een iPhone 5 gaan maar dat zal niet in je budget passen dus voor een 4S gaan (je hebt ook nog een iPhone 4 maar neemt een 4S).
  #7  
Oud 24-07-13, 19:22
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katalijne Bekijk bericht
Hi Arjan,
In september dus geen Ios 7 voor de 3GS; is dat problematisch? Of heeft het alleen met snelheid te maken?
Hoe erg dat is, kan ik nu nog niet zeggen. Pas als de update eenmaal uit is kan je zien hoeveel apps gelijk iOS 7 of hoger gaan vereisen. Apps die wel geoptimaliseerd zijn voor iOS 7 maar dit niet vereisen, kunnen wel op een 3gs werken.

Als je inderdaad een ruim(er) budget hebt, ga dan voor zeker de 4 of beter nog de 4s of hoger. Je hebt dan het voordeel van een Retina-display, goede camera, front camera en een snellere processor.

Maar omdat je over een 3G begon ben ik van een zeer krap budget uitgegaan. Dan is de 3GS nog aan te raden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juli 2013 om 19:27 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Minstens een 4s beste.
Mensen die nu nog een 3Gs aanraden zouden ne pets moeten krijgen .
Dat doe ik omdat ik zelf ook niet altijd het snelste gewend ben. Ik gebruik nog regelmatig mijn iPod touch 4G en die zit qua snelheid tussen een 3GS en de 4 in. Zeker als je niet gaat gamen heb je die enorme snelheid echt niet nodig.
Omdat ik wel game, heb ik dus wel een snelle iPad en dan verbaast het mij hoe snel en hoe mooi games daarop lopen.
  #8  
Oud 24-07-13, 20:04
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Hoe erg dat is, kan ik nu nog niet zeggen. Pas als de update eenmaal uit is kan je zien hoeveel apps gelijk iOS 7 of hoger gaan vereisen. Apps die wel geoptimaliseerd zijn voor iOS 7 maar dit niet vereisen, kunnen wel op een 3gs werken.

Als je inderdaad een ruim(er) budget hebt, ga dan voor zeker de 4 of beter nog de 4s of hoger. Je hebt dan het voordeel van een Retina-display, goede camera, front camera en een snellere processor.

Maar omdat je over een 3G begon ben ik van een zeer krap budget uitgegaan. Dan is de 3GS nog aan te raden

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juli 2013 om 19:27 ----------


Dat doe ik omdat ik zelf ook niet altijd het snelste gewend ben. Ik gebruik nog regelmatig mijn iPod touch 4G en die zit qua snelheid tussen een 3GS en de 4 in. Zeker als je niet gaat gamen heb je die enorme snelheid echt niet nodig.
Omdat ik wel game, heb ik dus wel een snelle iPad en dan verbaast het mij hoe snel en hoe mooi games daarop lopen.
Maar een 4s die kost 2de hands niet veel geld meer ze . Je moet alleen een persoon vinden die deze wegdoet die niet liegt, waar er geen mankementen aan zijn, die dat goed verzorgd heeft enz....Dat zal mss nog het moeilijkste zijn en denk ook aan de batterijduur he; de 3Gs zal snel afgaan, sneller dan een 4S, mijne maat heeft thuis een 3Gs en nu een iPhone 4s (beide van mij afgekocht) en die zegt ook de 3Gs sneller afgaat.

Ik blijf erbij; ook al is het budget niet te groot; je moet minstens een 4s hebben. Liever 100 euro meer betalen maar wel meer safe zitten. .
  #9  
Oud 24-07-13, 21:15
Katalijne Katalijne is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 4
Standaard

Hartelijk dank allen voor jullie advies!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 nog kopen? mVercruysse iPhone algemeen 30 12-01-13 12:41
Iphone 3g(s) nu nog kopen? bco Koopinformatie Nederland 1 21-06-10 12:31
Nu nog iphone 3G(s) kopen of wachten op de 4G??? Martijniphone Koopinformatie Nederland 63 25-05-10 17:25
iPhone kopen of nog wachten ? Hama Koopinformatie Nederland 1 03-10-09 11:26
iPhone nog steeds kopen? bas2k Koopinformatie Nederland 16 14-03-08 15:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.