iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ipod geblokkeerd (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142092-ipod-geblokkeerd.html)

Dekleinedwerg 24-07-13 14:47

Iphone geblokkeerd
 
hallo,

Gisteren heb ik van een vriend een iphone 3g gekregen die hij nietmeer gebruikte. Hj kreeg hem niet meer aan de praat maar had ook niks geprobeerd. Ik hoopte dat het mij zou lukken met het beetje wat ik wist maar tot nu toe kom ikniet veel verder.

Hier even de feiten op een rij: De iphone is geblokkeerd, op het scherm staat dat ik nog 6 miljoen en zoveel minuten moet wachten.
De computer waar hij hem desttijds mee gebruike heeft hij niet meer.
Met de reset funtie ( homebutton en aan en uit knop) gaat hij wel uit maar start niet op, het appletje blijft dan weg gaan en terugkomen.
Als ik hem aan de computer hang word hij wel herkent en gaat de iphone aan maar wordt er gevraagd naar het invoeren van de code, deze heb ik wel maar ik heb geen mogelijkheid hem in te voeren.

Wie o wie kan me hiermee helpen?

Groetjes en b.v.d,

Fabian

Techfreak 24-07-13 16:57

Uit onderstaande link blijkt dat je de computer nodig hebt waarmee hij altijd gesynct is geweest.

Als je deze niet hebt moet je hem aansluiten op iTunes een hem volledig nieuw instellen.

Zie deze link; iPhone is disabled, try again in 22 million minutesMacHelpline.net

De titel van je topic klopt niet aangezien je het over een iPod hebt. En nu over een iPhone. Misschien dit even aanpassen of duidelijk maken dat het 100% zeker over een iPhone gaat.

Dekleinedwerg 24-07-13 18:30

dankjewel voor het antwoord,

het gaat inderdaad gewoon over een iphone. ik heb zelf nog een ipod vandaar dat ik me vergiste in de titel.
Het terughalen van de data wordt hiermee wel onmogelijk is het niet?

Techfreak 24-07-13 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekleinedwerg (Bericht 904826)
dankjewel voor het antwoord,

het gaat inderdaad gewoon over een iphone. ik heb zelf nog een ipod vandaar dat ik me vergiste in de titel.
Het terughalen van de data wordt hiermee wel onmogelijk is het niet?

Ja het terughalen van de app's en andere gegevens is inderdaad onmogelijk.

Dekleinedwerg 24-07-13 18:54

Ik had dit trouwens nog niet geprobeerd aangezien mijn vriend nog wat bestanden eraf wilden hebben als het lukt. Mocht dit niet kunnen dan was dit ook geen probleem. Het volgende probleem is alleen dat ik de iphone niet kan vinden in mijn itunes om een full restore uit te voren. Ook al krijg ik wel de melding dat ik het wachtwoord moet invoeren. Hoe gaat dit in zijn werk dan?

Techfreak 24-07-13 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dekleinedwerg (Bericht 904831)
Ik had dit trouwens nog niet geprobeerd aangezien mijn vriend nog wat bestanden eraf wilden hebben als het lukt. Mocht dit niet kunnen dan was dit ook geen probleem. Het volgende probleem is alleen dat ik de iphone niet kan vinden in mijn itunes om een full restore uit te voren. Ook al krijg ik wel de melding dat ik het wachtwoord moet invoeren. Hoe gaat dit in zijn werk dan?

Je kan hem (denk ik) wel aan de praat krijgen als je hem in dfu modus zet.

arjan95 24-07-13 19:19

Maar je zei dat hij zonder computer steeds aan en uit ging. Dat lijkt toch op een kapotte accu. Om de software te herstellen is een werkende accu nodig, anders zul je tal van foutmeldingen krijgen waar je niks wijzer van wordt.

Techfreak 24-07-13 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 904836)
Maar je zei dat hij zonder computer steeds aan en uit ging. Dat lijkt toch op een kapotte accu. Om de software te herstellen is een werkende accu nodig, anders zul je tal van foutmeldingen krijgen waar je niks wijzer van wordt.

Dat zou inderdaad ook kunnen. Goed punt.

Dekleinedwerg 24-07-13 21:35

Bedankt, ik ga het eens
Proberen. Toen ik hem van mijn vriend kreeg was hij gewoon aan dus aan de
Accu het niet liggen denk
Ik. Ik zal jullie up to date
Houden

Dekleinedwerg 31-07-13 15:10

ok. daar ben ik weer (ik was er een paar dagen tussenuit dus vandaar) maar ik probeer hem nu dus in dfu modus te zetten. Maar de iphone wil nu weer niet uit! haha, schiet niet echt op dus....
Ik begin te denken dat dit eigenlijk gewoon een enkeltje prullenbak gaat worden want volgens mij is er vanalles en nog wat aan de hand met dit ding.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 juli 2013 om 15:42 ----------

het uit knopje werkt wel, als ik hem van de computer haal en hem ''aan'' zet dan begint het appletje te knipperen. verder dan dat gaat hij niet. Hang ik hem aan de pc, dan gaat hij vanzelf aan maar krijg ik hem niet uitgezet om in dfu modus te gaan


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:20.