//

iPhone presteert niet in koude weersomstandigheden.

iPhone presteert niet in koude weersomstandigheden. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste iCulture lezers, Graag wil ik weten of iemand een oplossing weet om een iPhone te kunnen gebruiken zoals het hoort in koude weersomstandigheden. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-07-13, 02:25
Snomie Snomie is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard iPhone presteert niet in koude weersomstandigheden.

Beste iCulture lezers,

Graag wil ik weten of iemand een oplossing weet om een iPhone te kunnen gebruiken zoals het hoort in koude weersomstandigheden.
Ik ben zelf snowboard leraar, doe aan wedstrijden en zoek heel het jaar de kou op. Ook vind ik het leuk foto's te maken en om video's te editen.
Helaas begeeft mijn iPhone 4s met Lifeproof case het al binnen 2 minuten bij een temperatuur van -5 in Snowworld op het moment dat ik foto's of Video's maak.
Ook uit testen is gebleken dat de iPhone het slechtst presteert in de kou.

De iPhone heeft ook last van dit weer met navigeren op het moment dat de iphone in de zon staat achter een raam, dan krijg ik een melding van dat die oververhit is en moet afkoelen. Dit vind ik minder storend, maar van een merk als Apple mag je wel meer verwachten denk ik dan?

Graag zou ik willen weten of hier wat op gevonden is, misschien een andere case? De Lifeproof case is het niet gelukt. Misschien een andere type accu.

En anders zou ik spijtig genoeg moeten overstappen naar Samsung of een ander merk.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-13, 09:26
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

"Temperatuur bij gebruik: 0 tot 35 °C"

Apple - iPhone - Specificaties iPhone 4S

-5 is dus wel een verschil als we daarnaar kijken inderdaad.

Maar dan zou ik twee minuten toch wel snel vinden, aangezien hij niet zo snel zal afkoelen.

Ik heb geen gepaste oplossing...
  #3  
Oud 30-07-13, 20:19
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Wat geeft hij als hij stopt met werken? iPhone is te koud, ga naar wat warmers toe ?
  #4  
Oud 30-07-13, 20:39
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Dit is niet specifiek aan de iPhone. Alle smartphones van nu hebben een zelfde soort gebruikstemperatuur. Hij kan niet te heet of te koud worden.
  #5  
Oud 31-07-13, 13:48
Snomie Snomie is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 2
Standaard

De iPhone geeft niks aan als het te koud is, hij valt gewoon uit, ook al is de batterij voor 100% vol. valt uit zonder waarschuwing en dan moet die minimaal 10 tot 15 minuten bijkomen in een normale temperatuur.
iPhone is een koukleum | One More Thing
Zie de test, iPhone komt als slechtste uit de bus zowel ook de iPhones van vrienden vallen uit in snowworld. Heb alle forums afgespeurd maar er lijkt geen oplossing te zijn voor dit probleem.
De iPhone 4 kan er beter tegen als de iPhone 4s

Uit de test blijkt dat de iphone het al begeeft bij -4/5 terwijl de samsung bijvoorbeeld het pas begeeft bij -35

Als de iPhone in mijn broekzak zit is er geen enkele probleem, het probleem ontstaat pas op het moment dat de iphone blootgesteld word aan de koude temperatuur.
Whatsappen houd die wel een kleine 10min uit, maar bijvoorbeeld foto's en video's maken is een no go, ik kan hooguit 10 foto's maken of 2 min filmen en dan begeeft die he
Na een 3gs en 4s ben ik bang dat dit mijn laatste iphone is mits Apple er wat aan doet.

En aangezien ik les geef en wel een een videoanalyse doe is het heel vervelend als ik niet kan opnemen of dingen kan analyseren doordat de telefoon het begeeft.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.