iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   "Oude" mail verwijderen na synchroniseren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142325-oude-mail-verwijderen-na-synchroniseren.html)

palbada 30-07-13 11:19

"Oude" mail verwijderen na synchroniseren
 
Uit nood (Iphone gevallen, niet rendabel te repareren) heb ik eens een tijdje met een Samsung Galaxy S3 Mini (sorry) gewerkt maar ben inmiddels gelukkig weer terug bij Iphone 4.
Wat mij echter wel aanstond bij de Galaxy was het volgende:
Wanneer ik mail binnen haalde liet ik die, na lezen, staan op de telefoon.
Omdat mijn thuis PC "de baas" was over het mailgebeuren haalde ik op het einde van de dag dezelfde mail nogmaals binnen.
Dan was voor mij ook zo bedoeld, denk aan grotere bijlages e.d.
De op de PC binnengehaalde mail werd dan automatisch van de server gehaald (ingesteld: geen kopie achterlaten op server)
Als ik daarna de Samsung wederom mail liet checken, haalde deze nieuwe mail binnen maar werd tevens de "oude" voorgaande mail automatisch van de telefoon verwijderd.
Ik krijg dat met de Iphone nog niet voor elkaar, die laat de voorgaande mail, die ik thuis opgehaald heb, staan.
Ik moet oude mail steeds handmatig verwijderen.
Hoe stel ik dan in ?
Ik bedoel dus niet "verwijderen na 1 week" maar echt automatisch oude mail weggooien na nogmaals ophalen nieuwe.
Ik hoop dat ik duidelijk omschreven heb. :confused:

Pleur 30-07-13 11:59

Van wat voor e-mail account maak je gebruik?

Hoe staat je mail ingesteld op dit moment qua server instellingen?

Dit kan het verschil zijn tussen POP en IMAP instellingen.

palbada 30-07-13 15:00

Beste pleur,
Ziggo ingesteld zoals voorgeschreven met POP en niet IMAP
iCloud doet ook mee maar daar haal ik de mail in principe niet mee op.
Ziggo is hoofdaccount.
Is dat wat je bedoeld ?
Voor de rest haalt de iphone eigenlijk kopieen op denk ik.

Pleur 30-07-13 15:05

Als ik heel eerlijk ben denk ik niet dat dat een instelling is. Wat dat betreft is de iPhone beperkt. Wat ik me alleen kan voorstellen is dat hij maar een maximaal aantal e-mails synchroniseert met je telefoon.

Lastig voor mij om te bekijken, omdat ik geen gebruik maak van POP accounts..

uitsmijter 30-07-13 23:08

Ga eens naar instellingen/E-mail,contacten,agenda's/je Ziggo account,helemaal onderaan Geavanceerd/Verwijder van server,en stel daar eens in:Na verwijder uit''Inkomend''

palbada 01-09-13 10:18

Nee, dat was het ook niet zoals ik het bedoel maar ik heb het opgelost.
De mail van mijn "normale" mailadres wordt doorgestuurd naar mijn Icloudadres.
Het doorsturen kan je instellen bij je provider, in mijn geval Ziggo.
Ook het Ziggo account heb ik van mijn Iphone verwijderd.
Er blijft dus alleen een Icloud account over.
Ook dit kan je aangeven.
Nu werkt het zoals ik bedoel.
Let op: als je een mail binnen krijgt op (bijvoorbeeld) de Iphone en deze verwijderd, dan komt dezelfde mail natuurlijk NIET meer binnen op de PC thuis of waar dan ook.
Andersom idem dito.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 1 september 2013 om 10:20 ----------

PS,

Vraag opgelost dus maar moet ik de status nu ook op "Opgelost" zetten en waar doe je dat ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.