//

Podcast-app blijft mijn podcasts verwijderen (Onafgespeeld!)

Podcast-app blijft mijn podcasts verwijderen (Onafgespeeld!) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) EDIT: De plaatjes zijn helaas oversized, ik kan ze niet verkleinen omdat mijn PC dat blijkbaar niet toestaat. Hallo, Ik heb een probbleem met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-07-13, 14:10
nulviertwaalf nulviertwaalf is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 3
Standaard Podcast-app blijft mijn podcasts verwijderen (Onafgespeeld!)

EDIT: De plaatjes zijn helaas oversized, ik kan ze niet verkleinen omdat mijn PC dat blijkbaar niet toestaat.

Hallo,

Ik heb een probbleem met de Podcast app. Deze blijft namelijk mijn podcasts verwijderen maar alleen wanneer ik deze synchroniseer met iTunes. Ik zal een goede beschrijving proberen te geven van mijn probleem, die nu volgt:

Dit is hoe één van mijn podcasts (waar ik op geabonneerd ben) eruit ziet op mijn iPhone voordat ik mijn iTunes synchroniseer.



Even een testje of deze gewoon normaal afspeeld. Het werkt prima.


Ik heb de laatste versie:


En dit zijn mijn podcastinstellingen:

-Nieuwe afleveringen zoeken: HANDMATIG
-Instellingen voor: *HUIDIGE PODCAST*
-Standaardinstellingen aangevinkt: Wat betekent dat ik mijn geval?
*Nieuwe afleveringen: NIETS DOEN
*Te bewaren afleveringen: ALLE AFLEVERINGEN

Note: Of je nou standaardinstellingen aanvinkt of niet en de overige 2 opties handmatig instelt maakt geen verschil.

Nu ga ik synchroniseren met iTunes, en komen we bij het probleem. iTunes werkt voor mij perfect, hij synchroniseert mijn nieuwe apps en nummers gewoon goed.
Maar wat deze wel verkeerd doet, is dat iTunes ALLE podcasts verwijdert die ik al een keer volledig heb geluisterd, zelf nadat ik deze opnieuw heb gedownload en het bolletje naast de podcast op blauw staat. Dat is raar, gezien mijn standaardinstellingen zijn om alle afleveringen te bewaren en niets te doen met nieuwe afleveringen. Elke keer moet ik dus de podcasts opnieuw gaan downloaden na gesynchroniseert te hebben met iTunes.

Resultaat:


Ik ervaar dit probleem al een aantal maanden maar nu begint het toch echt vervelend te worden, dus ik hoop echt dat iemand mij hulp kan bieden. Ik heb geprobeerd om iemand te vinden die dezelfde problemen ervaarde als ik, maar zonder succes. Daarom hoopte ik dat iemand mij hier verder zou kunnen helpen.

Groeten,

nulviertwaalf
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-07-13, 14:15
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Hm, vreemd verhaal. Zou niet zo moeten gebeuren. Enig idee wat er gebeurd als je voor de synchronisatie je aankopen overzet van je iPhone naar de computer?
__________________
War, war never changes
  #3  
Oud 30-07-13, 14:19
nulviertwaalf nulviertwaalf is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pleur Bekijk bericht
Hm, vreemd verhaal. Zou niet zo moeten gebeuren. Enig idee wat er gebeurd als je voor de synchronisatie je aankopen overzet van je iPhone naar de computer?
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoeld?
Bedoel je met aankopen de podcast?
In dat geval, zou ik om mijn aankoop over te zetten naar de PC eerst moeten synchroniseren met iTunes. En dan verwijdert deze juist mijn podcasts.
  #4  
Oud 30-07-13, 14:24
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Nou, als ik mijn aankopen overzet, pakt hij ook de Podcasts, vandaar.

Bewerken -> Voorkeuren -> Apparaten -> Voorkom automatische synchronisatie van iPhone iPod en iPad.

Daarna kun je de aankopen overzetten. Rechtermuisknop op je apparaat in de linker zijbalk en dan "Aankopen overzetten"
  #5  
Oud 30-07-13, 14:28
nulviertwaalf nulviertwaalf is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pleur Bekijk bericht
Nou, als ik mijn aankopen overzet, pakt hij ook de Podcasts, vandaar.

Bewerken -> Voorkeuren -> Apparaten -> Voorkom automatische synchronisatie van iPhone iPod en iPad.

Daarna kun je de aankopen overzetten. Rechtermuisknop op je apparaat in de linker zijbalk en dan "Aankopen overzetten"
Dat wil ik dadelijk wel eens proberen. Maar dat zou niet moeten hoeven. Ik laat het resultaat zo weten.

Momenteel download ik nu al mijn podcasts terug via mijn PC in plaats van mijn iPhone... Ik denk wel dat dat verschil maakt en dat ze bij de volgende synchronisatie blijven staan, maar opnieuw, dat zou niet moeten hoeven.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 juli 2013 om 13:45 ----------

Even wat er gebeurde toen ik de podcasts had gedownload via mijn PC:
Ik heb deze overgezet door te synchroniseren. Vervolgens heb ik één podcast op 'Afgespeeld' gezet en één als 'Onafgespeeld'. Beiden werden verwijderd bij de eerstvolgende synchronisatie.

Vervolgens heb ik gedaan wat je voorstelde, en dat werkte. De podcast staat er nog steeds op na 2 synchronisaties. Heel erg bedankt hiervoor!

Ik vind dit echter wel een omslachtig principe en ik hoop dat eigenlijk iemand mij een oplossing kan bieden waardoor ik altijd gewoon kan synchroniseren zonder eerst aankopen over te zetten.
Is een system restore van mijn iPhone een idee?
Andere suggesties...?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 juli 2013 om 13:59 ----------

Oke het volgende rare is er gebeurd:

EDIT: Wat Pleur voorstelt werkt prima. Maar nog steeds verwijdert iTunes enkele willekeurige podcasts... Afgespeeld/Niet afgespeeld, het maakt niet uit. Maar het merendeel blijft in elk geval staan...

Ik ben geneigd om straks een system restore uit te voeren en te zien hoe dat gaat uitpakken... Maar daar zal ik nog even mee wachten omdat iemand anders me hiermee misschien nog kan helpen.

Laatst gewijzigd door nulviertwaalf; 30-07-13 om 15:14.
  #6  
Oud 30-07-13, 15:12
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Nja, een oplossing is tenminste beter dan de frustratie, haha. ;-)

Herstel via iTunes zou je in ieder geval kunnen proberen. Gewoon een back-up maken. Als nieuw installeren en dan alleen die Podcasts downloaden en synchroniseren. Als het dan werkt weet je dat het een softwarefout is, die zeer waarschijnlijk ook in je back-up zit.

Ik ben ook nog even op zoek geweest, maar ik zie het probleem wel online, maar geen concrete oplossing.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan podcasts niet meer verwijderen retgev iPhone algemeen 0 13-08-12 15:13
Windows: podcast niet kunnen verwijderen rayman76 iTunes 2 09-11-10 15:39
iTunes synchroniseert mijn podcasts niet meer met mijn iPhone Rich E. iTunes 0 18-09-10 18:19
podcasts verwijderen polo3 Jailbreak apps en thema's 2 30-06-10 15:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:11.