iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IPhone 5 knop slecht contact. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142347-iphone-5-knop-slecht-contact.html)

apotheosis 30-07-13 19:24

IPhone 5 knop slecht contact.
 
Ik heb een probleem met mijn iPhone 5 bij de bovenste knop (dus niet de home button).
Ik merk dat er een slecht contact ofzo is, de phone reageert niet meer zoals het moet, als je er 1 keer opklikt dan moet het scherm altijd zwart worden, dit gebeurt nog zelden en als je die wil uitleggen dan moet je die knop x tal sec blijven inhouden en ook dat lukt bijna nooit meer.

Ik heb wel nog garantie maar doodleuk 3 weken mijn phone kwijt zijn zie ik niet echt zitten, ik ga dood als ik 3 weken zonder smartphone zit en ik heb niet meteen het geld voor een andere.

Dusja, iemand een idee? Zelf open gaan doen is te riskant en dan is je garantie meteen foetsie en ik heb er ook geen kennis van.

Update; ondertussen gevonden maar tis natuurlijk geen oplossing; als ik int midden duw of de rechterkant dan gaat het niet, als ik de linkerzijkant duw dan lukt het wel altijd, dusja, zo laten of toch best binnen steken???

RWK 30-07-13 19:47

Bekend probleem, had ik ook. Zeiden ze ook bij de store. Linkerkant doet het wel maar de rechterkant niet. Als het stoort kan je hem inruilen ;)

apotheosis 30-07-13 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 905484)
Bekend probleem, had ik ook. Zeiden ze ook bij de store. Linkerkant doet het wel maar de rechterkant niet. Als het stoort kan je hem inruilen ;)

Ben je er zeker van ze je meteen een nieuwe geven?
Ik denk ze in de mobistar shop tegen mij gaan zeggen; we gaan hem opsturen en binnen 3 weken he je hem terug of binnen 3 weken krijg je een andere.

Maar als het zo zou zijn dat je meteen al een nieuwe mee krijgt dan wil ik die natuurlijk meteen inruilen :-).

Maar ik denk niet ze dat graag gaan doen en gaan willen meteen een nieuwe meegeven.

Zoals ik al zei; 3 weken wachten is not done, zonder smartphone zitten zie ik niet zitten :).

Tis een 64GB die ik heb.

vuurvreter 30-07-13 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 905486)
Zoals ik al zei; 3 weken wachten is not done, Tis een 64GB die ik heb.

Oh, dus een 16Gb had je wel opgestuurd :d ;)

Techfreak 30-07-13 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 905486)
Ben je er zeker van ze je meteen een nieuwe geven?
Ik denk ze in de mobistar shop tegen mij gaan zeggen; we gaan hem opsturen en binnen 3 weken he je hem terug of binnen 3 weken krijg je een andere.

Maar als het zo zou zijn dat je meteen al een nieuwe mee krijgt dan wil ik die natuurlijk meteen inruilen :-).

Maar ik denk niet ze dat graag gaan doen en gaan willen meteen een nieuwe meegeven.

Zoals ik al zei; 3 weken wachten is not done, zonder smartphone zitten zie ik niet zitten :).

Tis een 64GB die ik heb.

Bij Mobistar is het sowieso 3 weken hoor. Die mogen normaal gezien niet onmiddellijk omruilen.

apotheosis 30-07-13 21:48

Ppff, geen zin in.

Gadver zeg.

Dan laat ik het maar zo ze, twerkt nog dus ik zal wel zien.

Pleur 31-07-13 08:32

Als je een keer een dagje Amsterdam op de planning hebt staan kun je wel vantevoren daar een afspraak maken >.> Daar repareren ze 'm ter plekke of vervangen.

Je zou wel tijdelijk de Assistive Touch kunnen gebruiken.

Instellingen -> Algemeen -> Toegankelijkheid -> Assistive Touch.

Als je die aan zet, krijg je een knopje op het scherm. Als je dat knopje indrukt en dan drukt op Apparaat aan de rechter kant, staat linksboven een optie: Vergrendel Scherm.

Ik moet toegeven dat het even wennen is, maar zeker een goede optie!

apotheosis 31-07-13 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pleur (Bericht 905538)
Als je een keer een dagje Amsterdam op de planning hebt staan kun je wel vantevoren daar een afspraak maken >.> Daar repareren ze 'm ter plekke of vervangen.

Je zou wel tijdelijk de Assistive Touch kunnen gebruiken.

Instellingen -> Algemeen -> Toegankelijkheid -> Assistive Touch.

Als je die aan zet, krijg je een knopje op het scherm. Als je dat knopje indrukt en dan drukt op Apparaat aan de rechter kant, staat linksboven een optie: Vergrendel Scherm.

Ik moet toegeven dat het even wennen is, maar zeker een goede optie!

Tip die ik ga onthouden mocht de knop langs geen kanten meer werken :-).
Thx... Ik heb wel nog garantie dus het zou wel onnozel zijn om er voor te gaan betalen :) en ik ben van belgie/Vlaanderen.

Pleur 31-07-13 13:02

Begrijpelijk, daarom zei ik ook als je het op de planning hebt staan. Enig nadeel van de Assistive Touch is dat je het toestel lastig en niet op elk moment aan kunt krijgen. Wel door op te laden natuurlijk, maar sommige dingen worden onbruikbaar.

Reset van mijn iPhone 5 kan ik namelijk niet doen ;-)

apotheosis 31-07-13 16:31

Ik zie wel hoelang die knop zal blijven werken, deze heeft er blijkbaar geen probleem mee dat ik het via de linkse kant moet doen. ;).

Skik 18-08-13 15:35

Ik zit nu met het zelfde probleem als hier omschreven. Dus ook een 5 met een lock button die maar aan 1 kant maar goed werkt.

Na een beetje zoeken heb ik gevonden dat ik hem kan omruilen in een apple store na een afspraak met een genius.. . Maar moet dat in dezelfde store zijn als dat hij gekocht is? ik heb de mijne namelijk gekocht in Straatsburg (F) maar zou hem graag willen omruilen in Keulen (D) gezien dit dichter bij is. Iemand ervaring hier mee?

Guest-20180925190238 18-08-13 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skik (Bericht 907838)
maar zou hem graag willen omruilen in Keulen (D) gezien dit dichter bij is. Iemand ervaring hier mee?

Dat kan. Ik heb ook al eens iets omgeruild in Keulen omdat het veel dichterbij is dan Parijs of Amsterdam. Maak een afspraak met de Genius bar in Keulen.

Skik 18-08-13 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 907850)
Dat kan. Ik heb ook al eens iets omgeruild in Keulen omdat het veel dichterbij is dan Parijs of Amsterdam. Maak een afspraak met de Genius bar in Keulen.

Thx voor de snelle reply.. Direct eens doen ... :o


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:44.