//

tweedehands Iphone checklist en garantie

tweedehands Iphone checklist en garantie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezers, Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik jullie hulp nodig heb. Ik sta op het punt een tweedehands iPhone 5 aan te schaffen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-08-13, 12:23
Gilless Gilless is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 1
Standaard tweedehands Iphone checklist en garantie

Beste lezers,

Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik jullie hulp nodig heb. Ik sta op het punt een tweedehands iPhone 5 aan te schaffen. Degene waarvan ik hem over koop heeft hem een paar dagen geleden ontvangen van vodafone vanwege het verlengen van zijn abonnement maar is niet tevreden met het toestel.

Ik zag hier op het forum al een checklist staan die ik zeker ga hanteren zodat ik weet dat de Iphone degelijk is. Het gaat om deze checklist:
- Check serienummer of het niet gestolen is (Stop Heling)
- Check serienummer(imei nummer) via selfsolve.apple.com (garantie check). Let op nooit geactiveerde iphones , laat de site geen garantie zien. Bij Apple loopt garantie van moment van activatie!
- Update iphone via iTunes of tenminste alleen aansluiten. Kijk of itunes reageert.
Na update, eigen simkaartje (wel meenemen, nano) erin stoppen en activeer via iTunes (simlock check).
- Voor simlockstatus kun je ook gratis via mijn site na kijken : iPhoneIMEI.info :: Free iPhone Unlock Checker (op moment van schrijven werkt dit! kan veranderen in de toekomst!)
- En natuurlijk zelf de buitenkant van de iPhone goed bekijken!

Zo weet ik zeker dat het een goede iPhone is, of vergeet ik iets?

Dan heb ik nog twee vragen over de garantie:
De persoon zegt 2 jaar garantie te hebben bij Vodafone en 1 jaar garantie bij Apple. Ik denk niet dat ik gebruik kan maken van de 2 jarige garantie bij vodafone aangezien dit op zijn naam zal staan en ik er geen klant ben. Wat denken jullie?
IK zou via selfsolve.apple.com dus kunnen controleren of er daadwerkelijk 1 jaar garantie op zit van Apple. Mocht deze erop zitten kan ik hier dan gewoon gebruik van maken bij Apple en de Apple Authorized Service Providers of moet dit dan via vodafone aangezien het toestel daar vandaan komt?

Jullie zouden mij enorm helpen!

Gilless
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-08-13, 12:53
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Je hebt 2 jaar garantie. Het eerste jaar is fabrieksgarantie (Apple) en het 2de jaar is vanuit het verkooppunt.
Normaal gezien moet je alrijd contact opnemen bij problemen waar het toestel gekocht is geweest. Echter in het 1ste jaar gaat het sneller via Apple zelf of Apple in Amsterdam wat hier veel aangehaald wordt.

Vraag het serienummer van het toestel en contacteer Vodafone en stel daar je vragen aan .
  #3  
Oud 02-08-13, 13:00
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

[QUOTE=Werner1963;905874]Je hebt 2 jaar garantie. Het eerste jaar is fabrieksgarantie (Apple) en het 2de jaar is vanuit het verkooppunt.
Normaal gezien moet je alrijd contact opnemen bij problemen waar het toestel gekocht is geweest. Echter in het 1ste jaar gaat het sneller via Apple zelf of Apple in Amsterdam wat hier veel aangehaald wordt.QUOTE]

Dit is ook niet altijd waar.

Heb deze week nog contact gehad met Apple omdat er problemen zijn met de iPhone van mijn vriendin. (is nog maar een half jaar oud)

Ik werd ook doorverwezen naar het verkooppunt. Ze waren niet echt geneigd om hem zelf te komen ophalen of iets dergelijks.

Ook vertelde deze persoon mij dat dit ook afhangt of je een Belg of Nederlander bent aangezien ze voor elk land andere regels hanteren.

Ik geef het maar even mee.
  #4  
Oud 02-08-13, 13:06
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Je hebt gelijk en je hebt de kans dat je opnieuw belt met apple dat ze het toestel direct komen halen. Dat is mijn Belgische ervaring (was niet mijn toesel)
Ze hebben ook graag verlof
  #5  
Oud 02-08-13, 13:09
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 Bekijk bericht
Je hebt gelijk en je hebt de kans dat je opnieuw belt met apple dat ze het toestel direct komen halen. Dat is mijn Belgische ervaring (was niet mijn toesel)
Ze hebben ook graag verlof
Het wordt gewoon tijd dat er een Apple Store in België komt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 15:18
tweedehands iphone 3 gs dime iPhone algemeen 7 18-05-12 23:56
Garantie op tweedehands iPhone van T-Mobile iRobin Odido (T-Mobile) 9 17-02-11 12:02
Garantie tweedehands iphone signs2007 Odido (T-Mobile) 2 10-06-09 12:07
Checklist / to-do list jayjay Jailbreak apps en thema's 6 10-04-08 20:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:05.