//

iPhone 4 batterij gaat niet helemaal leeg

iPhone 4 batterij gaat niet helemaal leeg discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey all, In tegenstelling tot wat vaak voorkomt, is de batterijduur van mijn iPhone 4 (16GB) heel goed. Tenminste, als het gaat om uithoudingsvermogen van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-08-13, 21:33
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard iPhone 4 batterij gaat niet helemaal leeg

Hey all,

In tegenstelling tot wat vaak voorkomt, is de batterijduur van mijn iPhone 4 (16GB) heel goed. Tenminste, als het gaat om uithoudingsvermogen van de accu.

Nu merk ik dat als de accu rond de 7 à 8 procent bereikt, het toestel uitvalt en er wordt dan weergegeven dat hij leeg is. Als ik hem aanzet dan staat er het icoon dat ik de iPhone met de netstroomadapter moet verbinden.

Nu vraag ik mij af waar dit precies aan ligt? Klopt het batterijpercentage niet of schakelt de iPhone zichzelf gewoon uit?

Als ik de iPhone verbind met de netstroomadapter (oplader aan netstroom, niet PC), dan is hij in een fractie van één minuut weer ingeschakeld.

Alle hulp en adviezen zijn welkom!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-08-13, 21:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Nu vraag ik mij af waar dit precies aan ligt? Klopt het batterijpercentage niet of schakelt de iPhone zichzelf gewoon uit?
Als de celspanning onder de 3.7V valt schakelt de iPhone zich om veiligheidsredenen uit, ongeacht de restcapaciteit.
  #3  
Oud 07-08-13, 21:38
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Wat houd de celspanning onder de 3.7V precies in??
  #4  
Oud 07-08-13, 21:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Wat houd de celspanning onder de 3.7V precies in??
Dat is de minimale spanning van de Lithium-Polymer cel. De LiPo accu mag niet dieper ontladen worden dan 3.7 Volt.
  #5  
Oud 07-08-13, 21:46
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is de minimale spanning van de Lithium-Polymer cel. De LiPo accu mag niet dieper ontladen worden dan 3.7 Volt.
Maar dit kan geen schade toebrengen aan de iPhone of zoiets? Is het gevaarlijk? De iPhone werkt verder perfect..
  #6  
Oud 07-08-13, 21:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Maar dit kan geen schade toebrengen aan de iPhone of zoiets?
Nee, want:

Citaat:
Als de celspanning onder de 3.7V valt schakelt de iPhone zich om veiligheidsredenen uit, ongeacht de restcapaciteit.
  #7  
Oud 07-08-13, 21:52
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, want:
Ik bedoelde meer of het nadelige gevolgen heeft voor het gebruik van de iPhone? Waarom gaan andere iPhone's wel door tot de 1%?
  #8  
Oud 07-08-13, 21:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Waarom gaan andere iPhone's wel door tot de 1%?
Dat percentage is wat het is, een percentage en dus het resultaat van een berekening. De parameters van die berekening kunnen juist, verouderd of foutief zijn. Na een calibratie van de accu zijn de parameters weer correct.
  #9  
Oud 07-08-13, 22:03
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Oke, dat is precies wat ik nu aan het doen ben. Ik heb de iPhone helemaal leeg laten lopen tot hij uit zichzelf uitging en niet meer aanging. Nu ben ik hem aan het opladen tot 100% en daarna laat ik hem er nog eventjes inzitten.

Als dit klaar is ga ik een reset uitvoeren d.m.v. homeknop en powerknop. Ik heb op verschillende websites/fora gezocht en dit komt als de "juiste" manier uit de bus.

Klopt dit?
  #10  
Oud 07-08-13, 22:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat klopt en dat had je ook op dit forum kunnen vinden. Succes verder.
  #11  
Oud 09-08-13, 01:33
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Ik heb de accu gekalibreerd volgens bovenstaande stappen maar hij gaat nog steeds uit op 6% en als ik hem dan in de lader doe gaat hij weg gelijk weer aan...

De accu gaat dus niet helemaal leeg denk ik?

Het toestel is wel al 2 jaar oud... Misschien dat het slijtage is? De accu werkt verder perfect en gaat ook lang mee!
  #12  
Oud 09-08-13, 03:11
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als je hem een week laat staan dan zou het zeker even duren voordat die aanspringt. Zolang alles werkt is er niks aan de hand 😃

Natuurlijk zal het slijtage zijn, de batterij is immers 2 jaar oud en de kalibratie zal ook niet voor 100% werken.

Bij mij valt mijn iPhone 5 ook rond de 4 a 5%, als ik hem dan in de stopcontact stopt, gaat hij 'meteen' aan.
  #13  
Oud 09-08-13, 09:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Natuurlijk zal het slijtage zijn, de batterij is immers 2 jaar oud en de kalibratie zal ook niet voor 100% werken.
De calibratie werkt altijd "100%", daarom is het een calibratie. De calibratie gebruikt drie (3) parameters: één vaste en twee variabele. De variabelen zijn afhankelijk van de toestand van de accu.
  #14  
Oud 09-08-13, 13:09
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Ik zal nog 1 of 2 keer de iPhone helemaal leeg laten lopen en dan tot 100% opladen. Ik heb op verschillende fora gelezen dat het na 1 keer soms niet werkt. Maar goed, ik zie het wel. Het toestel werkt verder goed en ik denk dat ik er rekening mee moet houden dat het toestel van maart 2011 is...
  #15  
Oud 09-08-13, 13:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flashingst Bekijk bericht
Het toestel werkt verder goed en ik denk dat ik er rekening mee moet houden dat het toestel van maart 2011 is...
Ik denk ook niet dat er iets aan de hand is afgezien van het feit dat de accu aan het verouderen is.

Als het over accu's gaat maken veel mensen een denkfout. Zij denken dan dan aan de loodaccu in hun auto. Zo'n loodaccu is leeg als alle cellen een spanning vertonen van 0 (nul) Volt.

Bij een Lithium-Polymer cel is dat anders omdat de elektrische en chemische eigenschappen totaal anders zijn. Een LiPo cel is "leeg" als de celspanning onder de 3.7 Volt komt. Is het een LiPo pack met meer cellen dan is het pack leeg als één (1) cel onder de 3.7 Volt komt.

Een LiPo cel met 0 Volt celspanning is definitief overleden.
  #16  
Oud 09-08-13, 19:09
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Ik ontdek nu ook, dat als ik de telefoon herstart, dat het percentage dan weer anders is (vaak hoger) en dat hij als hij verbonden is met iTunes, dat iTunes een ander percentage geeft dan de iPhone zelf?
  #17  
Oud 09-08-13, 19:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Staar je niet blind op die percentages en laat het vooral geen obsessie worden. Succes verder.
  #18  
Oud 11-08-13, 23:40
flashingst flashingst is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 575
Standaard

Heb de iPhone nu een paar keer helemaal leeg laten lopen en helemaal opgeladen en hij was gisteren 2%... Het werkt dus wel degelijk volgens mij!
  #19  
Oud 27-08-17, 16:18
wilri wilri is offline
• iOS 13.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 12
Standaard

Hoi, mijn iphone4 viel spontaan dood. Ik meet de accuspanning 4,06volt. Maar opladen doet de iphone niet.
Andere accu erin en alles werkt weer.
Heeft iemand enig idee waar het mis zou zijn gegaan?
  #20  
Oud 28-08-17, 08:25
Qcollective Qcollective is offline
• iOS 10.3.3
• 10.3.3
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jul 2017
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wilri Bekijk bericht
Hoi, mijn iphone4 viel spontaan dood. Ik meet de accuspanning 4,06volt. Maar opladen doet de iphone niet.
Andere accu erin en alles werkt weer.
Heeft iemand enig idee waar het mis zou zijn gegaan?
Een nieuwe accu heeft je probleem opgelost... Wat denk je zelf wat het probleem was?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij van mijn iPhone 5 gaat super snel leeg. TuffWonda iPhone algemeen 2 30-05-13 21:39
Batterij gaat laatste tijd snel leeg ikanos iPhone algemeen 3 23-03-13 18:20
iPhone: iPhone 3G gaat niet meer aan nadat batterij leeg ging! k4yraa Jailbreak 16 21-04-12 11:45
iPhone batterij binnen 4 uur helemaal leeg HELP !! SaraVictoria iPhone algemeen 11 25-03-11 13:43
Batterij gaat leeg als iPhone uitstaat? deolieman iPhone algemeen 9 26-04-09 09:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:15.