iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IPhone 4s accepteert geen Tele2 simkaart (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142763-iphone-4s-accepteert-geen-tele2-simkaart.html)

Anna57 10-08-13 11:37

IPhone 4s accepteert geen Tele2 simkaart
 
Hoi, ik heb een iPhone 4S van Hi-lease, van mijn dochter overgenomen.
Ze heeft hem van mei 2012 , er zit geen simlock op. Maar als ik er een simkaart van Tele2 in doe zegt hij, dat alleen compatibele SIM-kaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om te activeren.
Heb talloze keren met iTunes geprobeert te unlocken, maar dat werkt niet.
Handmatig instellingen veranderd via toestelhulp.
Steeds dezelfde melding.
Tele2 klantenservice legt 't bij het toestel. Ik heb nu nog maar eens een andere simkaart aangevraagd.
In een Hi winkel geweest, daar zeggen ze dat het aan de simkaart ligt.
Dus daar ben ik mooi klaar mee.
Nu ben ik bang dat ik een iPhone heb die niet met een Tele2 abonnement werkt. De Tele2 simkaart werkte trouwens wel in een andere telefoon.
Ik ben ondertussen radeloos!

corne64 10-08-13 12:35

Dus zit er waarschijnlijk een simlock op.

senna22 10-08-13 12:43

PM mij je imeinummer dan check ik hem voor je.

corne64 10-08-13 13:06

Hallo Anna, ik was niet degene die je om je imei gevraagd heeft. Gr Corne

vuurvreter 10-08-13 13:27

En activeren met de sim kaart van je dochter? is dat geen optie?
Uiteindelijk gebruik je je eigen Apple ID.

Anna57 10-08-13 16:52

Sorry Corne!
@ Vuurvreter, mijn dochter heeft nu een iPhone 5 dus nano simkaart. Heb wel haar oude en kan hem daarmee inderdaad activeren, maar zodra ik dan de Tele2 kaart erin doe, komt hij weer met dezelfde melding. :mad:

frapple 08-11-13 16:15

En? Is er al een oplossing?
Dat zou ik graag lezen.

iNemesis 08-11-13 17:11

Beste Anna . er zit een simlock op een emea lock :). als je mij IMEI nr stuurt kan ik kijken wat er aan kan gedaan worden

@Frapple , er is zeker een oplossing .....maar let op! geen gratis oplossing , moet via imei unlock.

senna22 08-11-13 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 932398)
Beste Anna . er zit een simlock op een emea lock :). als je mij IMEI nr stuurt kan ik kijken wat er aan kan gedaan worden

@Frapple , er is zeker een oplossing .....maar let op! geen gratis oplossing , moet via imei unlock.

De laatste post was op 10 augustus, ik denk dat het al opgelost is?

frapple 08-11-13 18:49

Als dat zo is, zou het fijn zijn als de oplossing hier vermeld wordt. Een ander (ik in dit geval) heeft daar misschien wat aan.
Ik hoop de tele2 dit snel voor me gaat oplossen.
Edit :
Ik weet nu net iets meer , ik heb nog eens gebeld : zij, Tele2 technische dienst gaan mijn 4s met het serienummer + imeinummer , dat ze al hebben van hun kant uit resetten ; ze gaan er voor zorgen dat ook een iPhone 4s (met ios 7.0.3) met een Tele 2 kaartje erin toestemming krijgt , zich kan aanmelden op het netwerk. ( T-Mobile )
Ze zijn er mee bezig , wat wil zeggen dat het in behandeling is.
Als het opgelost is ( binnen max 4 werkdagen ) , zal ik dat wèl vermelden hier.
Gegroet !

frapple 13-11-13 17:19

Het is sinds gisteren 23:45 uur opgelost. Ik kon de iphone activeren.
Voor een ander die dit probleem ook tegenkomt: In de iphoneclub zitten mensen die aanbieden het imeinummer te checken voor je. Heel aardig! maar dit kun je zelf ook. (als je een klein beetje handig bent)
en....let op! Er zijn mannetjes die tegen betaling je iphone willen activeren. Trap daar niet in! Zo lees ik ook wel eens dat mensen elke keer de jailbreak aangeschaft hebben. Niet handig!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:34.