//

Mijn iPhone scherm valt uit bij camera

Mijn iPhone scherm valt uit bij camera discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik heb sinds gisteren problemen met mijn iPhone en ben totaal niet technisch dus heb me bij deze site aangemeld, ik hoop dat iemand ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-08-13, 10:18
Eplusk Eplusk is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 22
Standaard Mijn iPhone scherm valt uit bij camera

Hallo, ik heb sinds gisteren problemen met mijn iPhone en ben totaal niet technisch dus heb me bij deze site aangemeld, ik hoop dat iemand me kan helpen:

Elke keer als ik een foto wil maken wordt het scherm zwart. Je ziet soms een paar strepen en daarna valt hij uit. Gisteren gebeurde dit alleen als ik een foto van mijn beeldscherm (een foto van het beeldscherm van mijn laptop) wilde maken en vandaag probeerde ik het weer maar kon ik nergens meer een foto van maken, eerste keer maakte hij 3 foto's achter elkaar na 1 keer klikken en werd daarna zwart, 2e keer kon ik geen eens 1 foto meer maken. Hij viel ook één keer uit zonder dat ik een foto maakte (tijdens het whatsappen).

Ik heb verder geen rare dingen ermee gedaan (nooit in de regen, geen jailbreak en er zit een hoesje omheen). Ik heb hem 1x laten vallen 2 dagen geleden van ongeveer 30 cm hoogte maar er is niks te zien en er zit een dik hoesje omheen.

het is een iPhone 4 32GB, ik heb maar 5 GB in gebruik dus het ligt niet aan de ruimte en ik heb geen garantie meer. Ik hoop dat iemand mij kan helpen om dit probleem op te lossen.

mvg Emma

Laatst gewijzigd door Eplusk; 11-08-13 om 11:10.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-08-13, 10:31
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Je ziet soms een paar ztrpen en valt dan uit.

Ik lees dit zo . Je maakt foto dan wordt het beeld langzaam donkerder en. Krijg je strepen tot deze uitvalt ??

Klopt dit ?
  #3  
Oud 11-08-13, 10:59
Eplusk Eplusk is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 22
Standaard

Ja dat klopt, op het moment dat ik klik krijg ik soms strepen en wordt het beeld daarna langzaam donker of geen strepen maar dan wordt ie meteen donker (het lijkt een beetje op hoe vroeger het beeldscherm van een computer uit ging).
  #4  
Oud 11-08-13, 12:39
tijsh111 tijsh111 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 22
Standaard

Als je de camera app zie je dan gewoon alles op je iphone wat je camera ziet.
Is dit het geval dan zit er waarschijnlijk een bug in de software.
1. Open itunes op de pc/imac
2. verbind je iPhone met itunes via usbkabel
3. druk op de knop herstellen(restore)
4. Als het goed is functioneerd je iPhone weer normaal.
Is dit niet het geval dan is het een fout in de hardware.
Je zou hem dan moeten laten repareren als je er zelf niet toe in staat bent.
  #5  
Oud 11-08-13, 13:34
Eplusk Eplusk is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 22
Standaard

Bedankt voor je reactie, Ik heb herstellen geprobeerd maar heeft niet gewerkt helaas. Ik had even hoop want de eerste paar foto's gingen goed maar daarna ging het weer mis. Wat moet er precies gerepareerd worden? Kun je dit zelf thuis doen?
  #6  
Oud 11-08-13, 16:45
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Duidelijk symptonen van waterschade
  #7  
Oud 11-08-13, 16:51
Eplusk Eplusk is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 22
Standaard

Maar het kan geen waterschade zijn, ik heb hem nooit in de badkamer gehad, nooit gebruikt na het handen wassen o.i.d. en ook niet in de regen of iets gehad, nooit in de buurt van water, dus het zou raar zijn als het waterschade is.

en het gebeurt alleen als ik de camera gebruik.
  #8  
Oud 11-08-13, 16:57
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Ik heb heel wat waterschade gevallen behandeld .

Voor mij is je verhaal duidelijk .

Succes
  #9  
Oud 11-08-13, 17:00
Eplusk Eplusk is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 22
Standaard

Raar dat een telefoon volgens jou waterschade op kan lopen zonder in de buurt van water te komen, lijkt me niet dat het helemaal duidelijk voor je is. Jammer dat je me niet kunt helpen, ik ga morgen even langs de winkel waar ze hopelijk wel weten wat het probleem is.
  #10  
Oud 11-08-13, 18:01
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Ik heb heel wat waterschade gevallen behandeld .

Voor mij is je verhaal duidelijk .

Succes
Ja maar dat is niet de oplossing die hij zoekt.
Hij heeft geen waterschade zoals vermeld is.

@Eplusk Ik weet niet of je in de buurt van Amsterdam woont maar anders kun je misschien naar de Apple Store?
Omdat het om een 4 gaat is er denk ik geen garantie meer?

Ik zal je heel graag willen helpen alleen zo 1 2 3 heb ik even geen oplossing, je hebt blijkbaar ook al herstelt, en dat heeft niet geholpen.

Mij doet dat gelijk denken aan een Hardware Beschadiging na de val van jou iPhone.

Want als ik het goed begrijp is het begonnen na de klap?

Hopelijk u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Succes en hopen naar een oplossing!
  #11  
Oud 11-08-13, 18:05
Eplusk Eplusk is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 22
Standaard

Beste Pedro,

Bedankt voor je bericht
Ik heb inderdaad geen garantie. Die val is de enige oorzaak die ik zou kunnen bedenken. Hij is vrijdag avond van mijn bed gevallen en de problemen met de camera zijn gisteren avond begonnen.

Misschien kunnen ze hem maken bij zo'n reparatie winkel, heb je misschien een idee hoe duur dit is?

mvg Emma
  #12  
Oud 11-08-13, 19:47
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eplusk Bekijk bericht
Beste Pedro,

Bedankt voor je bericht
Ik heb inderdaad geen garantie. Die val is de enige oorzaak die ik zou kunnen bedenken. Hij is vrijdag avond van mijn bed gevallen en de problemen met de camera zijn gisteren avond begonnen.

Misschien kunnen ze hem maken bij zo'n reparatie winkel, heb je misschien een idee hoe duur dit is?

mvg Emma
Dat kan ik zo niet zeggen.
Want we weten niet wat er kapot is.
Zijn er verder meer problemen aanwezig dan de camera?
  #13  
Oud 11-08-13, 19:50
Eplusk Eplusk is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 22
Standaard

Tot nu toe is het één keer gebeurd zonder dat ik de camera gebruikte, toen was ik in de app store een app aan het zoeken. Verder geen problemen.
  #14  
Oud 11-08-13, 20:09
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

iPhone reparatie - iPhone kapot? | ook iPad en iPod touch

Je weet zeker dat je geen waterschade hebt, dus dan hoef je je geen zorgen te maken over extra kosten. Onderzoek van een iPhone 4 kost bij deze website € 29.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #15  
Oud 11-08-13, 20:58
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Waterschade ultrasoon reiniging kost 35. Euro


Zonde van onderzoekskosten. Want daarna ga je zeker die 35 euro ook nog betalen.
  #16  
Oud 11-08-13, 21:37
Eplusk Eplusk is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 22
Standaard

Zoals ik al zei kan waterschade niet het probleem zijn, de iPhone is nooit in contact geweest met water, ik heb geen reden om hier over niet de waarheid te spreken omdat ik dan alleen mezelf in de weg zit. Niet alle symptomen hoeven dezelfde oorzaak te hebben, ik zal morgen langs de winkel gaan om te vragen of zij weten wat het probleem kan zijn. Hopelijk kunnen zij me verder helpen.

Suzuki2002 kan je uitleggen hoe een telefoon zonder in de buurt van water te komen waterschade kan oplopen? Misschien kun je me dan wel verder helpen, aan alleen maar waterschade roepen heb ik niks.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 augustus 2013 om 21:38 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
iPhone reparatie - iPhone kapot? | ook iPad en iPod touch

Je weet zeker dat je geen waterschade hebt, dus dan hoef je je geen zorgen te maken over extra kosten. Onderzoek van een iPhone 4 kost bij deze website € 29.
ik laat m'n telefoon liever bij een winkel waar ik zo heen kan lopen onderzoeken, betekent onderzoekkosten ook dat hij meteen gerepareerd wordt?
  #17  
Oud 11-08-13, 22:14
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...atie-onderzoek

Nee, dat niet. Ik kan niet uitleggen wat het wel of niet exact inhoudt, want dat vind ik zelf niet duidelijk omschreven.

Persoonlijk zou ik bij voorkeur langsgaan naar de winkel waar de iPhone gekocht is
  #18  
Oud 11-08-13, 22:47
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik denk dat suzuki vanzelf gelijk zou kunnen krijgen als de iPhone open ligt, en de groene aanslag / corrosie te zien is.
Is niet zo gek dat hij daaraan denkt als hij dagelijks waterschade toestellen onder handen krijgt, met genoemde klachten.
Waterschade hoeft niet altijd merkbare oorzaken te hebben, denk ik dan toch.
Als het niet zo is (waterschade) is er toch wat anders aan de hand, en heb jij gelijk.

Onderzoekskosten hoef je toch meestal niet te betalen als je over gaat tot reparatie bij de firma waar je het toestel hebt laten onderzoeken?

Als je in Amsterdam kan komen, ga dan even naar Dr-I. Hij is goedkoop en goed (zie google recensies)
  #19  
Oud 11-08-13, 23:57
pedro270's schermafbeelding
pedro270 pedro270 is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 134
Standaard

We kunnen zo niet achter de oorzaak komen totdat we weten wat er nou daadwerkelijk fout is.

Zelf heb ik dit nog nooit meegemaakt met alle waterschade's die ik tot nu toe heb gezien.

Ik zeg nu niet dat jij waterschade hebt hoor maar je weet het nooit..
  #20  
Oud 15-08-13, 22:34
Eplusk Eplusk is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 22
Standaard

Het probleem zat in het scherm, er moest een nieuw LCD scherm in (kosten 90 euro).
De iPhone werkt nu weer, ik hoop dat het verhaal nu ook duidelijk is voor suzuki2002
Reageren

Labels
camera, iphone4, scherm, zwart



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn Wi-Fi valt uit op mijn Iphone ADUMAN Wi-Fi 27 08-03-13 14:26
Mijn Iphone 4S valt zonder regelmaat uit. Diamondwodka iPhone algemeen 4 22-11-12 17:42
Mijn IPhone 4s 5.1.1. valt uit start weer op Petrajansen iPhone algemeen 9 17-06-12 10:31
iPhone valt steeds uit en toont wit scherm ChristianS iPhone algemeen 1 27-09-11 22:11
Camera 3gs valt uit?! MJ1983 iPhone algemeen 1 27-01-11 08:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:51.