//

Iphone 5 Geen Simkaart aanwezig - Provider lock ondanks simlockvrij

Iphone 5 Geen Simkaart aanwezig - Provider lock ondanks simlockvrij discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, ik heb het forum doorzocht maar kom nog geen antwoord tegen voor mijn probleem dus maar even zo. Ik heb een nieuwe Iphone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-08-13, 01:34
JQ1 JQ1 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard Iphone 5 Geen Simkaart aanwezig

Hallo allemaal,

ik heb het forum doorzocht maar kom nog geen antwoord tegen voor mijn probleem dus maar even zo. Ik heb een nieuwe Iphone 5 overgenomen die bij een KPN abonnement zat en wil die gebruiken met mijn nanosimkaart van T-mobile.

Ik krijg gelijk de melding: Geen simkaart aanwezig als ik hem wil opstarten. Het kaartje werkt echter wel in een Iphone 5 van een vriend en met adapter in mijn Iphone 4. Activeren lukt alleen met een KPN kaartje. Daarna springt hij soms even aan (die T-mobile kaart) om er vervolgens na een minuut of 5 a 10 weer uit te knallen met de melding: Geen simkaart.

Is er iemand die me kan vertellen wat er hier aan de hand is? Het toestel is volgens KPN simlockvrij, maar na een IMEI check krijg ik wel het volgende te zien:
Next Tether: KPN Netherlands.
Lock Status: Unlocked

Betekent dit nu dat er een provider lock op zit van KPN ondanks het feit dat de telefoon vanaf de fabriek simlockvrij is? Zo ja hoe kan dit worden verholpen, liefst op de juiste wijze?

Alvast heel veel dank voor jullie reacties en mogelijke hulp.
Johan

Laatst gewijzigd door JQ1; 12-08-13 om 18:59. Reden: Update
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-08-13, 10:13
t2krambo t2krambo is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 168
Standaard

Johan, heb je het toestel al eens hersteld in iTunes?

Is de nano-kaart van T-Mobile écht een nano-kaart of is dit een normale simkaart die op het formaat van een nano-kaart is geknipt?
  #3  
Oud 12-08-13, 10:34
JQ1 JQ1 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard

Ja hij is al een keer hersteld en het is een echte nanosim. Heb zelfs al een keer een nieuwe gehaald bij T-Mobile omdat ik dacht dat het daaraan lag.

Johan
  #4  
Oud 12-08-13, 10:39
t2krambo t2krambo is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 168
Standaard

Krijg je je toestel, na het herstellen, wel geactiveerd met je t-mobile sim?
  #5  
Oud 12-08-13, 10:45
JQ1 JQ1 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard

Nee nog steeds niet helaas. Ben toch bang dat er een soort van provider lock op zit.
  #6  
Oud 12-08-13, 11:23
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Wat zegt KPN ?
  #7  
Oud 12-08-13, 11:35
JQ1 JQ1 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard

KPN zegt aan de telefoon: geen lock. Bij het Businesspoint (KPN XL, het is namelijk een Zakelijk toestel van origine) zegt de technische jongen die in de winkel reparaties doet: he volgens mij blokkeren wij sommige providers zakelijk.

Raar verhaal.
  #8  
Oud 12-08-13, 12:52
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

inderdaad raar verhaal.
Neem opnieuw contact op en laat ze het oplossen

Als het KPN abonnementendienst afgekocht / gedaan is moeten ze dat toch vrij maken
  #9  
Oud 12-08-13, 13:00
JQ1 JQ1 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard

Inmiddels hebben we opnieuw contact gezocht met KPN en doorgevraagd. Nu blijkt er toch een simlock op te zitten. De mevrouw bij de klantenservice baalde er zelf ook van dat zij in haar systeem gewoon ziet dat de telefoon simlockvrij is en dat bij doorvragen bij haar collega's blijkt dat de telefoon toch gelockt is. De telefoon moet dus unlockt worden van zijn providerlock. Abonnement is nog geen jaar oud, dus vandaar geen automatische unlock.

UPDATE:
Teruggebeld door technische helpdesk van KPN mobiel zakelijk. Toestel herstelt via dfu modus, daarna koppelen aan Itunes voor activatie et voila: hij werkt.

MAAR.. nu verschijnt na enige tijd steeds de melding: Geen sim. Dan start ik het toestel opnieuw op en werkt hij weer en ziet de simkaart. Iemand enig idee wat nu nog het probleem is?

Laatst gewijzigd door JQ1; 12-08-13 om 19:02. Reden: update
  #10  
Oud 13-08-13, 08:55
JQ1 JQ1 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard

Ik ben er inmiddels achter dat de melding geen sim verschijnt als het toestel standbeeld gaat en van Wi-Fi overschakelt naar 3G. Als ik 3G uit zet dan krijg ik de melding niet meer. Wat denken jullie? Softwareprobleem of iets van de provider (T-mobile)?
  #11  
Oud 13-08-13, 09:16
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Rrobeer de LTE/3G schakelaar eens uit te zetten

Probeer eerst een SIM van een andere provider.
Heb je dan nog het probleem, Neem dan contanct op met apple
  #12  
Oud 13-08-13, 10:04
JQ1 JQ1 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 7
Standaard

3G schakelaar staat nu standaard uit ;-)
Met een ander kaartje moet ik het nog een keer proberen.
Reageren

Labels
iphone, simkaart, tether



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tweak 'Lock Calendar' geinstalleerd maar geen kalender items in mijn lock screen gebo51 Jailbreak apps en thema's 0 06-12-12 17:24
iPhone 4: Duitse Iphone 4 simlockvrij met nederlandse simkaart Reinout2 Unlock 8 26-06-12 22:41
simlockvrij maken via stappenplan met hollands nieuw simkaart help simlockvrij stappe suusje71 iPhone algemeen 0 30-01-12 19:34
Geen simkaart aanwezig RHCPeter Archief 4 22-10-09 09:48
Geen T-Mobile 3G, wel 3G met ander provider simkaart!? EN-IS Odido (T-Mobile) 3 17-04-09 01:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.