iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s camera kapot + flitser staat aan ivm waterschade (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142863-iphone-4s-camera-kapot-flitser-staat-ivm-waterschade.html)

Thyx 13-08-13 16:41

iPhone 4s camera kapot + flitser staat aan ivm waterschade
 
Hallo,

Vorige week ben ik tijdens mijn vakantie (ik weet het, erg dom) met mijn iPhone in m'n zwembroek in het zwembad gesprongen. Hierna heb ik 'm in een bak met rijst gelegd en na een dag weer aangezet.
Tot mijn verbazing bleek hij het nog te doen, het enige probleem is dat de camera niet meer werkt (blijft op de sluiter staan) en de flitser brandt 24/7, zelfs als de telefoon leeg is.
Ik vroeg me af of dit te repareren valt en of dit puur en alleen aan de camera ligt? Heeft er iemand ook iets soortgelijks gehad en heeft die dit kunnen oplossen? Ik ben al bij een reparateur hier geweest, maar deze gaf aan dat hij dit niet kan repareren en zoiets nog nooit heeft gezien.

Graag jullie reacties!

Techfreak 13-08-13 17:36

In rijst leggen wordt afgeraden aangezien de schadelijke stoffen dan nog sneller en dieper inwerken.

In ieder geval ziet het er niet goed uit.

iPhone laten reinigen is misschien een optie.

Maar mij lijkt het een verloren zaak.

ewaldleliveld 13-08-13 18:03

dit is zeker geen verloren zaak er zijn div mogelijkheden ben je geen techneut dan naar een erkende reperatie adres gaan ziie anders google,sucses

Techfreak 13-08-13 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ewaldleliveld (Bericht 907174)
dit is zeker geen verloren zaak er zijn div mogelijkheden ben je geen techneut dan naar een erkende reperatie adres gaan ziie anders google,sucses

Ja ik had het misschien anders moeten verwoorden. Ik bedoelde eigenlijk dat er veel werk aan zou zijn.:)

ewaldleliveld 13-08-13 21:23

als je handig ben en geduldig koop een rep setje en maak de stekkertjes voorzichtig los daarna reinigen met 80 % gedenatureerde alcohol verkrijgbaar bij etos zie uitleg op google
in een uurtje mischien iets langer en is de klus geklaard

Thyx 14-08-13 09:48

Ben inderdaad geen techneut dus zal nog een paar andere reparatie adressen contacteren wat de mogelijkheden zijn. Bedankt voor de reacties in ieder geval.

suzuki2002 14-08-13 17:40

Reiniging zal voor deze nu nog genoeg zijn. Kosten 35 euro

Daan83 16-08-13 00:29

Heb een soortgelijk incident gehad, maar dan in de zee.
iPhone 4s dood, had geprobeerd te laten reinigen bij een reparatie bedrijf, maar door het zeezout was het al gaan corroderen, niet meer te redden dus.
Mocht je iPhone niet meer te repareren zijn, dan kan je altijd nog naar de Apple Store toe (in Amsterdam alleen en wel vooraf een afspraak maken bij de Genius Bar) en die bekijken je telefoon dan vlug en meestal bieden ze je een toestelswap aan. Dan krijg je een remanufactured toestel (iPhone 4 = 150,- / 4s = 199,- / 5 = 229,-).
Ik kreeg van de reisverzekering 175,- terug, dus was 24 uiteindelijk kwijt :)

suzuki2002 16-08-13 00:35

Is je iphone in zee geweest dan iphone onder de kraan afspoelen dan heb je de grootste kans dat deze het na reiniging overleefd

Thyx 16-08-13 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daan83 (Bericht 907551)
Heb een soortgelijk incident gehad, maar dan in de zee.
iPhone 4s dood, had geprobeerd te laten reinigen bij een reparatie bedrijf, maar door het zeezout was het al gaan corroderen, niet meer te redden dus.
Mocht je iPhone niet meer te repareren zijn, dan kan je altijd nog naar de Apple Store toe (in Amsterdam alleen en wel vooraf een afspraak maken bij de Genius Bar) en die bekijken je telefoon dan vlug en meestal bieden ze je een toestelswap aan. Dan krijg je een remanufactured toestel (iPhone 4 = 150,- / 4s = 199,- / 5 = 229,-).
Ik kreeg van de reisverzekering 175,- terug, dus was 24 uiteindelijk kwijt :)

thx voor de tip!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.