iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SMS versturen lukt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142916-sms-versturen-lukt-niet.html)

Luistervinkje 14-08-13 19:03

SMS versturen lukt niet
 
Het lukt mij niet een sms te sturen. Mijn provider is Tele 2. Op hun site heb ik contact gehad met de virtuele assistent die zegt dat ik moet controleren of het nummer +31 640191919 in mijn toetstel staat (Iphone 5). Ik heb geen idee waar ik dat ergens moet vinden. Vervolgens heb ik met de klantenservice gebeld en die zeggen mij dat ik het toestel helemaal uit moet zetten en vervolgens weer aan, maar voorafgaande aan de pincode een 1. Hierna kan ik nog steeds geen sms versturen. Mijn toestel (Iphone 5) is pas nieuw. Wie weet raad?

pippi123 28-02-14 16:29

Dat had ik ook.
Nu lukt het wel. Contactpersoon verwijderd uit lijst, alle mislukte sms'jes verwijderen uit het berichten overzicht. Wachtwoord invoeren en even afsluiten.
Als nieuw contact toegevoegd, met +31 06 enz. Dan weer wachtwoord invoeren.
Of sms sturen naar het nieuwe telefoonnummer dat niet in een suggestie lijst te zien is dan, anders pakt ie de sms weer niet. Bericht niet verzonden is dan weer de melding. Zorg dat nummer nergens herkent wordt, dan lukt het vast!

Luistervinkje 28-02-14 17:29

In contacten heb ik mijn eigen naam en verdere gegevens verwijderd, vervolgens weer helemaal opgestart en opnieuw een bericht met foto aan mijzelf verstuurd terwijl ik mijn telefoonnummer heb ingevoerd als +31 06 enz. Helaas ook nu lukt het bij mij niet.

Aaipad 28-02-14 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luistervinkje (Bericht 951555)
terwijl ik mijn telefoonnummer heb ingevoerd als +31 06 enz.

Je schrijft dat je je nummer hebt ingevoerd als +31 06
Dan gaat het zeker niet lukken! Of 06 en je nummer, of +316 en de rest van je nummer.

Luistervinkje 28-02-14 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pippi123 (Bericht 951546)
Dat had ik ook.
Als nieuw contact toegevoegd, met +31 06 enz. Dan weer wachtwoord invoeren.
Of sms sturen naar het nieuwe telefoonnummer dat niet in een suggestie lijst te zien is dan, anders pakt ie de sms weer niet. Bericht niet verzonden is dan weer de melding. Zorg dat nummer nergens herkent wordt, dan lukt het vast!

Pippi heeft geschreven: +31 06 enz. Maar goed ik heb het nu nog eens geprobeerd met +316 enz en ++316 enz. In beide gevallen krijgt het bericht van niet afgeleverd. Wel is vreemd dat ondanks ik mijn gegevens gewist heb uit de contactenlijst het telefoonnummer gelinkt wordt met mijn naam.

Gem1e 28-02-14 18:51

Heeft dit niet iets met roaming te maken? staat dat uit en behoort t aan, of, als je gewoon sms naar 06 en de rest van de cijfers stuurt, werkt t dan wel?

Luistervinkje 28-02-14 19:32

Dataroaming staat aan en een bericht sturen zonder foto is totaal geen probleem.

Gem1e 28-02-14 19:45

Dat heet MMS, is anders dan sms.
Ik moet MMS functie apart aanzetten op Symio, weet niet of dat nog een idee is?

Luistervinkje 28-02-14 20:36

Ik verwar dat altijd. Bij is het wel zo dat als ik Imessage aanzet ik dan wel berichten met of zonder foto's naar anderen kan sturen die ook een Iphone hebben. Echter het moet volgens Tele2 mogelijk zijn om berichten met foto's te versturen naar andere apparaten dan van Apple, dus zonder dat iMessage geactiveerd is.

Gem1e 28-02-14 20:45

MMS, is ook beetje dataverkeer, iphone/instellingen/berichten/MMS berichten aanzetten, iets anders dan imessage.

pippi123 28-02-14 21:10

Sms sturen iPhone
 
Probeer dit eens. Ga naar contactenlijst, verwijder je eigen nummer, ga naar berichten en vul je telefoonnummer in als volgt 0031(0)6 enz. Kijk goed of de iPhone het nummer herkent in de suggestielijst, zorg voordat je het bericht verstuurt dat ook die suggestie niet meer gebruikt kan worden, dus verwijderen. Daarna bericht versturen.
Bij mij was het een link met een hotmail of yahoo account.
Reden ? Ik heb ook geen emailadres toegevoegd in contactenlijst en het sturen van een sms'en lukt. Pas daarna kun het nummer in contactenlijst toevoegen .
Hopelijk werkt het bij je, net als bij mij
Ps. ik heb mms uit, iMessage uit, aantal tekens aan.
Verder mobiele data uit, ik gebruik alleen Wi-Fi nu.

Luistervinkje 28-02-14 21:22

Helaas, bij lukt het niet.

pippi123 28-02-14 21:53

Heb je bij Instellingen, Berichtencentrum, berichten, toon meldingen van iedereen aangevinkt of alleen van contacten ?
Anders dat op iedereen zetten en dan de eerder genoemde stappen nogmaals proberen ? Dus je nummer overal verwijderen (zet het even in een notitie in tweetallen 00 31 06 enz. zodat je het straks kunt terugvinden ;-) )

Luistervinkje 28-02-14 22:16

Ik weet even niet wat je precies bedoeld. Iedereen is bij mij aangehinkt en Contacten niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:36.