iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone ingeruild: 199 euro (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142940-iphone-ingeruild-199-euro.html)

Discovire 15-08-13 12:12

iPhone ingeruild: 199 euro
 
Goedemiddag,

Gisteren heb ik bij de Apple Store in Amsterdam mijn iPhone ingeruild omdat mijn microfoon en Wi-Fi niet meer werkten. Een jaar geleden heb ik daar ook al een iPhone ingeruild omdat er stof onder het scherm zat. Ook nu werd er even naar het probleem gekeken en kreeg ik meteen een nieuwe.
Vanochtend ontdekte ik dat Apple mij via de mail een rekening van 199 euro heeft gestuurd wegens de reparatie van mijn iPhone. Ik was niet op de hoogte dat het inruilen van mijn iPhone kosten met zich mee bracht, aangezien ik ervan uit ging dat ik gewoon nog garantie had. Ik was namelijk altijd voorzichtig omgegaan met de iPhone en hij was nooit in het water gevallen o.i.d. Ook heeft de medewerker van de Genius Bar mij niets verteld over de kosten.

Mijn vraag is of ik van tevoren had kunnen weten dat het inruilen kosten met zich mee bracht en of ik de rekening moet betalen, aangezien het naar mijn weten niet mijn schuld is dat de iPhone kapot is gegaan. Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 15-08-13 12:18

Als je, van om het even wie, een factuur ontvangt en je bent het er niet mee eens dan moet je onmiddellijk de factuur schriftelijk protesteren. Doe je dat niet dan heb je de factuur aanvaard en zal je moeten betalen.

Discovire 15-08-13 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 907426)
Als je, van om het even wie, een factuur ontvangt en je bent het er niet mee eens dan moet je onmiddellijk de factuur schriftelijk protesteren. Doe je dat niet dan heb je de factuur aanvaard en zal je moeten betalen.

Bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels met Apple gebeld en zij gaan het verder regelen.

Guest-20180925190238 15-08-13 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Discovire (Bericht 907437)
Ik heb inmiddels met Apple gebeld en zij gaan het verder regelen.

Goed zo. :-) Trouwens, ik heb van Apple nog nooit een factuur ontvangen zonder voorafbetaling, cash of met een kredietkaart. Misschien is er wel iets misgelopen.

Succes verder. :-)

jevamo 15-08-13 13:24

Normaal staat er ide mail inderdaad een bedrag vermeld wat het zou kosten. Als je garantie hebt zie je dat het te betalen bedrag €0 is. Wellicht er overheen gekeken of er is een fout gemaakt.

Discovire 15-08-13 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 907438)
Goed zo. :-) Trouwens, ik heb van Apple nog nooit een factuur ontvangen zonder voorafbetaling, cash of met een kredietkaart. Misschien is er wel iets misgelopen.

Succes verder. :-)

Het lijkt er inderdaad op dat er iets is misgelopen. Bedankt!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jevamo (Bericht 907439)
Normaal staat er ide mail inderdaad een bedrag vermeld wat het zou kosten. Als je garantie hebt zie je dat het te betalen bedrag €0 is. Wellicht er overheen gekeken of er is een fout gemaakt.

In de mail staat dat de garantie is verlopen en dat ik daarom de 199 euro moet betalen. In de Apple Store hebben ze hier niets over verteld, dus waarschijnlijk is daar een fout gemaakt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.