iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Na backup apps op telefoon houden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142943-na-backup-apps-op-telefoon-houden.html)

Mug 15-08-13 12:55

Na backup apps op telefoon houden
 
Hallo!

Ik ga morgen in Amsterdam mn Iphone hopelijk omruilen,
omdat mijn sleep button niet meer goed werkt,
en mijn scherm aan beide kanten een vage groene streep heeft zitten.

Maar nu wil ik natuurlijk morgen op mn (hopelijk nieuwe/refurbished) Iphone mn apps die ik nu heb, er ook weer op.

De vorige keer dat ik dit deed werden alle instellingen etc netjes terug gezet, maar mijn apps kwamen er niet meer op.

Hoe zorg ik er nu voor dat ik een juiste backup maak zodat mn nieuwe iphone alles incl apps weer terugzet?

Guest-20180925190238 15-08-13 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mug (Bericht 907432)
Hoe zorg ik er nu voor dat ik een juiste backup maak zodat mn nieuwe iphone alles incl apps weer terugzet?

Van de apps wordt er geen backup gemaakt, die worden gesynchroniseert. Als je die iPhone synchroniseert + backup met iTunes dan weet iTunes welke apps er bij een restore teruggezet moeten worden.

Mug 15-08-13 13:02

Ah thanks, dus eerst gewoon syncen met itunes en dan een reservekopie maken.
en morgen de kopie terugzetten en weer syncen?

Bedankt!

Guest-20180925190238 15-08-13 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mug (Bericht 907434)
Ah thanks, dus eerst gewoon syncen met itunes en dan een reservekopie maken.

Tijdens een synchronisatie wordt er ook een backup gemaakt met de instellingen van alle apps op de iPhone. Je hoeft dus na een synchronisatie geen manuele backup meer te maken.

Mug 15-08-13 20:20

toch wel een reservekopie die je op je nieuwe iphone zet? een sync van een andere iphone kun je toch niet zomaar op een andere zetten?

heb voor de zekerheid beide gedaan, nu maar hopen dat ze m morgen indd om willen ruilen (in Duitsland na 40 dagen over de garantie destijds geen enkel probleem, maar toch)

bedankt voor de tips!

Guest-20180925190238 15-08-13 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mug (Bericht 907505)
een sync van een andere iphone kun je toch niet zomaar op een andere zetten?

Natuurlijk kan dat. :-) En als je een synchronisatie/backup met encryption maakt worden zelfs alle paswoorden teruggezet op de nieuwe iPhone.

Je kan alleen geen backup van een hogere iOS versie terugzetten op een iPhone met een lagere iOS versie.

Mug 15-08-13 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 907506)
Natuurlijk kan dat. :-) En als je een synchronisatie/backup met encryption maakt worden zelfs alle paswoorden teruggezet op de nieuwe iPhone.

Je kan alleen geen backup van een hogere iOS versie terugzetten op een iPhone met een lagere iOS versie.

Ah das helemaal een goeie tip, dat ga ik nu gelijk ff doen :) scheelt n hoop met email instellen! thanks

Guest-20180925190238 15-08-13 21:16

Vergeet niet om het paswoord op te schrijven. Er zijn er op dit forum al een paar voorbijgekomen die het backup paswoord vergeten hadden. :-)

Techfreak 15-08-13 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 907518)
Vergeet niet om het paswoord op te schrijven. Er zijn er op dit forum al een paar voorbijgekomen die het backup paswoord vergeten hadden. :-)

Zoals ik met schaamrood moet toegeven. :o

Mug 16-08-13 15:38

Hahaha, had een makkelijk wachtwoord gekozen, maar toch bedankt voor de tip ;-)

Net weer thuis, zonder enige moeite een omruiling gehad :) nu weer terugzetten :D

Guest-20180925190238 16-08-13 16:01

Niet met die nieuwe iPhone gaan prutsen. Onmiddellijk aan iTunes aansluiten. iTunes zal dan vragen wat er moet gedaan worden: instellen als nieuwe iPhone of een backup terugzetten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.