//

Garantie op iPhone na defect eerste iPhone

Garantie op iPhone na defect eerste iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumleden, Ik had op mijn telefoon plotseling geen Wifi meer en de bluetooth werkte ook niet meer. Ik kwam er al vrij snel achter ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-08-13, 14:26
EwingNL EwingNL is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 20
Standaard Garantie op iPhone na defect eerste iPhone

Beste forumleden,

Ik had op mijn telefoon plotseling geen Wi-Fi meer en de bluetooth werkte ook niet meer. Ik kwam er al vrij snel achter dat deze op dezelfde chip zitten en dat deze dus waarschijnlijk kapot was. Gelukkig gebeurde het net binnen het jaar, waardoor het volledig binnen de garantie viel.

Ik heb inmiddel een gloedje nieuwe gekregen, wat op zich erg netjes is, maar nu zit er op dit nieuwe toestel maar 90 dagen garantie. Mogen ze dit op deze manier aanbieden? Of zou ik hier eigenlijk weer een 'normale' garantie op moeten krijgen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-13, 14:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het gaat toch nog steeds om dezelfde aankoop. Zijn die 90 dagen dan minder dan "net binnen het jaar"?
  #3  
Oud 15-08-13, 15:13
EwingNL EwingNL is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 20
Standaard

Nee, het jaar zit er inmiddels op.

Maar ik mag er toch van uitgaan dat een nieuwe telefoon minimaal een jaar zonder gebreken mee zal gaan? Wat als er nu iets over 4 maanden kapot zou gaan als gevolg van een produktiefoutje. Dan heb ik dus geen poot om op te staan? Is eigenlijk best krom als ik er over nadenk.

Aan de ene kant snap ik dat het logisch is dat de originele garantie periode telt, maar deze heeft me geleerd dat de telefoon dus spontaan kapot kan gaan.
  #4  
Oud 15-08-13, 15:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dus jij wilt dat de "garantieklok" telkens opnieuw gaat tikken voor één jaar als je een toestel omruilt wegens defect. Ik denk dat je daar eens met Apple of de winkel waar je het ding gekocht hebt moet over praten.
  #5  
Oud 15-08-13, 15:57
EwingNL EwingNL is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 20
Standaard

Uhm, zoiets ja, maar dat ik dus blijkbaar niet logisch.

Ik ga er vanuit dat de nieuwe telefoon het gewoon goed blijft doen. De kans dat je een 'slechte' krijgt is denk ik niet heel groot, dus de kans dat je 2x achter elkaar een 'slechte' krijft is dus nog een heel stuk kleiner. Maar je zal dan net die persoon zijn...
  #6  
Oud 17-08-13, 23:53
Patryk Patryk is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 62
Standaard

Niet bepaald raar hoor, onze TV ging na 1,5 jaar stuk door een technische fout, wij hadden 2 jaar garantie en de reperatie was niet zinvol dus we kregen een gloednieuwe en de garantie ging gewoon verde dus we hadden nog maar 6 maanden.

Heel normaal dus.
  #7  
Oud 18-08-13, 14:56
FreBo1958's schermafbeelding
FreBo1958 FreBo1958 is offline
• iOS 17.0
• iPadOS 17.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 120
Standaard

Ze gaan je geen garantie geven op een toestel dat je gratis kreeg.
Je mag al blij zijn dat je 90 dagen krijgt. Als je vorige garantie nog 3 maand zou lopen dan kreeg je die 3 maanden maar nu is hij al vervallen dus wees blij.
  #8  
Oud 18-08-13, 16:16
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Wees blij met de 3 maanden garantie die ze je geven. Het is nog altijd wat, en je vermeld zelf al dat je fabrieksgarantie al verlopen is. Enige waar je na 3 maanden terecht kan is bij de winkel waar je deze iPhone gekocht hebt.
__________________
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 15:18
Iphone van gsm.nl defect garantie ? markmg iPhone algemeen 1 29-04-12 12:09
Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone sinanyavuz Odido (T-Mobile) 16 31-03-12 13:14
stille stand knopje 3Gs defect: garantie? Olibomb Koopinformatie Nederland 2 17-11-10 16:42
Homebutton defect, 'bierschade'... garantie? Denneke iPhone algemeen 5 07-04-10 14:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.