//

iphone 4s maakt wifi onbruikbaar voor andere apparaten

iphone 4s maakt wifi onbruikbaar voor andere apparaten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Het is mij al meerdere malen op gevallen, en dat begon met mijn laptop(windows)... Dat bij het gebruik van de laptop ik op den ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17-08-13, 10:01
GG88 GG88 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 25
Standaard iphone 4s maakt Wi-Fi onbruikbaar voor andere apparaten

Goedemorgen,

Het is mij al meerdere malen op gevallen, en dat begon met mijn laptop(windows)...
Dat bij het gebruik van de laptop ik op den duur een melding kreeg dat mijn ip adres in gebruik was door een ander apparaat.

Dit probleem heb ik nooit eerder gehad en kwam er achter dat het begon te spelen vanaf het moment dat ik de iPhone in handen kreeg.
Omdat ik de instellingen van de pc niet zo makkelijk kon aanpassen de phone er eens bij gepakt, hier kwam ik tot mijn ontdeking dat bij instellingen-Wi-Fi en dan bij je eigen Wi-Fi spot op [vernieuw lease] kunt klikken.

Na dit gedaan te hebben kreeg ik op mijn pc weer toegang tot het internet.

Maar nu blijkt dat mijn iphone wel vaker het internet stoort, zo ook bij mijn ipad die ik enkele dagen ik gebruik heb, druk ik dan op de phone op vernieuw lease dan heb ik weer toegang tot het internet.

Het wordt nu toch wel vervelend als de telefoon constant het draadloos internet in pikt/stoort, is er iemand die bekend is met dit probleem? En is het zo in te stellen dat hij niet langer van IP? Adres wisselt en zo andere apparaten niet meer stoort?

Mvg
Gerard
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-08-13, 10:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GG88 Bekijk bericht
En is het zo in te stellen dat hij niet langer van IP? Adres wisselt en zo andere apparaten niet meer stoort?
Als de iPhone de DHCP server van de router gebruikt krijgt de iPhone het IP-adres van de router en wisselt het IP-adres niet zelf. De DHCP server van de router houdt bij welke IP-adressen in gebruik zijn en deelt geen dubbele adressen uit.

Als de iPhone, of een ander apparaat, een statisch IP-adres gebruikt moet je ook aan de router vertellen welk apparaat een statisch IP-adres gebruikt. Het makkelijkste gaat dat met het MAC-adres van het betreffende apparaat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:29.