//

Simkaart en adresboek op iPhone

Simkaart en adresboek op iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste maccers Ik heb sinds enkele weken een iPhone 4 gekocht. Mijn simkaart op een oude gsm werd door een medewerker van een telenet center ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-08-13, 22:14
Bador Bador is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 36
Standaard Simkaart en adresboek op iPhone

Beste maccers

Ik heb sinds enkele weken een iPhone 4 gekocht. Mijn simkaart op een oude gsm werd door een medewerker van een telenet center (België). Nu zit ik met 50 contacten die ik via iTunes gesynchroniseerd heb (adresboek contacten en hun respectievelijke telefoonnummers) en 80 contacten (telefoonnummers) die op mijn nieuwe simkaart gekopieerd werden in dat telenet center.
Ik zou nu mijn simkaart opnieuw leeg willen maken.
Om het simpel te houden zou ik eerst de telefoonnummers die op mijn simkaart staan en welke ik niet heb in mijn adresboek op mijn iMac willen bijwerken in adresboek. Vervolgens zou ik mijn contacten op de simkaart volledig willen verwijderen om vervolgens mijn bijgewerkte adresboek te synchroniseren via iTunes naar mijn Iphone.
Hoe wis ik nu op een eenvoudige manier alle contacten op mijn simkaart aub?
De iPhone naar de fabrieksinstellingen herstellen misschien?

Ik dank iedereen voor de hulp!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-08-13, 22:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bador Bekijk bericht
Hoe wis ik nu op een eenvoudige manier alle contacten op mijn simkaart aub?
Je kan de telefoonnummers + namen die op de SIM-kaart staan importeren in de iPhone.
  #3  
Oud 17-08-13, 22:51
Bador Bador is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 36
Standaard

Ik begrijp er eerlijk gezegd tot nu toe niks van.
Ik bedoel dus dat ik de namen en telefoonnummers wil wissen op de simkaart want nu zit ik in de app Triiing van Telenet met telefoonnummers die hij haalt op de simkaart en in mijn adresboek op mijn mac staan veel van die nummers niet genoteerd. Vandaar dat ik mijn telefoonnummers uit mijn adresboek (op de mac dus) naar mijn iPhone zou zetten. Je zegt importeren daarmee bedoel je toch binnenhalen? Maar dan zit ik nog met de telefoonnummers uit mijn adresboek toch? Sorry voor het ongemak maar ik snap het echt niet.
  #4  
Oud 18-08-13, 10:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bador Bekijk bericht
Je zegt importeren daarmee bedoel je toch binnenhalen? Maar dan zit ik nog met de telefoonnummers uit mijn adresboek toch?
Als je die telefoonnummers die op de SIM-kaart staan op de iPhone importeert (Settings -> Mail, Contacts, Calendars -> Import SIM Contacs) dan staan die telefoonnummers op de iPhone.

Als je nu die iPhone synchroniseert met de Mac dan staan die geïmporteerde SIM-contacten ook op de Mac. Of wil je iets anders?
  #5  
Oud 18-08-13, 14:39
FreBo1958's schermafbeelding
FreBo1958 FreBo1958 is offline
• iOS 17.0
• iPadOS 17.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je die telefoonnummers die op de SIM-kaart staan op de iPhone importeert (Settings -> Mail, Contacts, Calendars -> Import SIM Contacs) dan staan die telefoonnummers op de iPhone.

Als je nu die iPhone synchroniseert met de Mac dan staan die geïmporteerde SIM-contacten ook op de Mac. Of wil je iets anders?
Tot daar gaat het goed. Nu zou hij willen dat hij op de simkaart alle tel.nummers kan wissen. Dat er geen telnummers meer op sim staan. Maar zover ik weet kan je dat vanuit je iphone niet.

Ik heb hier ooit de vraag gesteld of ik de telnummers op mijn iphone kan exporteren naar mijn simkaart. Maar naar het schijnt zou dat ook niet kunnen. (of moet zijn dat er nu een oplossing voor is)
  #6  
Oud 18-08-13, 15:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreBo1958 Bekijk bericht
Ik heb hier ooit de vraag gesteld of ik de telnummers op mijn iphone kan exporteren naar mijn simkaart. Maar naar het schijnt zou dat ook niet kunnen. (of moet zijn dat er nu een oplossing voor is)
Dat kan inderdaad niet. De iPhone en veel andere smartphones gebruiken de vCard standaard voor contacten. In een vCard staat veel meer in dan een naam + telefoonnummer en die vCards kunnen niet op een SIM-kaart opgeslagen worden.

Het opslaan van zgn. contacten op een SIM-kaart is nog iets uit de vorige eeuw toen mobiele telefoons geen of weinig intern geheugen hadden.
  #7  
Oud 18-08-13, 18:03
Bador Bador is offline
• iOS 9.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan inderdaad niet. De iPhone en veel andere smartphones gebruiken de vCard standaard voor contacten. In een vCard staat veel meer in dan een naam + telefoonnummer en die vCards kunnen niet op een SIM-kaart opgeslagen worden.

Het opslaan van zgn. contacten op een SIM-kaart is nog iets uit de vorige eeuw toen mobiele telefoons geen of weinig intern geheugen hadden.
@timonnummers

sorry dat ik nu pas reageer maar mijn echtgenote zit in het gips met haar voet vandaar dat ik wat moet helpen......
Ik heb gedaan wat je voorstelde en mijn contacten op mijn simkaart zijn nu aangevuld in mijn adresboek. Ik ben je zeer dankbaar!!
Ik werk met de app Triiing van Telenet (België) en die app haalde de telefoonnummers uit de simkaart waar er veel meer telefoonnummers stonden dan in mijn adresboek.
In de app Triiing (gedownload via de appstore) staan de contacten echter gerangschikt op voornaam en dit kan niet gewijzigd worden. In mijn adresboek staan ze echter gerangschikt op familienaam. Daarvoor zal ik echter eens contact opnemen met telenet zelf denk ik.

Nogmaals dank!!
  #8  
Oud 18-08-13, 18:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bador Bekijk bericht
Daarvoor zal ik echter eens contact opnemen met telenet zelf denk ik.
Met die app van Telenet heb ik als Mobistar abonnee geen ervaring. De groetjes aan mevrouw en succes verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone pakt simkaart niet(Alleen compatibele simkaart) Serdarbozkurt38 iPhone algemeen 18 29-08-12 14:26
Iphone 4s herkend simkaart niet 'Geen simkaart' iPho(w)ner iPhone algemeen 11 29-03-12 07:29
Adresboek naar iPhone(4) AadMetz iPhone algemeen 4 30-11-11 11:09
iphone adresboek to adresboek imac G_rrtt iTunes 1 15-03-09 01:39
Push Adresboek, iPhone Jordie Segers iTunes 3 03-01-09 15:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.