//

iPhone 4 verouderd, gevolg...?

iPhone 4 verouderd, gevolg...? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Ik ben ik al een tijd aan het kijken voor een iPhone 4 te kopen 8 of 16gb. Nu las ik veel op dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-08-13, 17:30
stelcos stelcos is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 13
Standaard iPhone 4 verouderd, gevolg...?

Hallo

Ik ben ik al een tijd aan het kijken voor een iPhone 4 te kopen 8 of 16gb. Nu las ik veel op dit forum dat deze iPhone al aan het achterlopen is op de nieuwste iOS zodat sommige applicaties niet meer compatibel zullen zijn met het besturingssysteem.
Nu wou ik wel eens weten wat dit precies inhoud. Wat zijn de gevolgen van een ouder toestel? Merk je er veel van of valt dit best mee? Zullen de standaard applicaties zoals Facebook, Facebook Messenger,... nog allemaal vlot werken? Game-apps hoeven er niet op of toch heel weinig dus over dit maak ik me geen zorgen. Ik wil gewoon een vlotte smartphone die niet al te duur is. (android is geen optie want heb er slechte ervaring mee)

Velen zullen nu zeggen dat ik een 4s moet kopen maar voor dat ik een iPhone koop zal de 5s of 6 er al zijn en dan kan ik nog altijd beslissen.

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-13, 17:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stelcos Bekijk bericht
Nu las ik veel op dit forum dat deze iPhone al aan het achterlopen is op de nieuwste iOS zodat sommige applicaties niet meer compatibel zullen zijn met het besturingssysteem.
Ik weet niet waar je dat allemaal gelezen hebt maar de iPhone 4 draait zeer goed op het nieuwste besturingssysteem (iOS 7).
  #3  
Oud 19-08-13, 17:35
stelcos stelcos is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik weet niet waar je dat allemaal gelezen hebt maar de iPhone 4 draait zeer goed op het nieuwste besturingssysteem (iOS 7).
Ik bedoel na verloop van tijd dat niet alle applicaties even goed op de nieuwe iOS gaan werken en of er daar nadelen bij komen kijken.
  #4  
Oud 19-08-13, 17:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stelcos Bekijk bericht
Ik bedoel na verloop van tijd dat niet alle applicaties even goed op de nieuwe iOS gaan werken en of er daar nadelen bij komen kijken.
Alle applicaties die nu op iOS 6.1.3 draaien werken ook op iOS 7 (Beta 6). Of de iPhone 4 volgend jaar nog op iOS 8 gaat werken kan niemand met zekerheid zeggen.
  #5  
Oud 19-08-13, 17:44
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Heb je geld te besteden koop dan een 4s of een 5

Is je budget niet toereikend koop dan lekker een 4. Maar ik adviseer dan wel een 16 te kiezen, 9 van de 10 mensen hebben spijt een 8gb te hebben gekozen in plaats van een 16.
  #6  
Oud 19-08-13, 17:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@stelcos

Je kan natuurlijk ook de onderstaande draad eens lezen:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...pen-waard.html
  #7  
Oud 19-08-13, 17:57
stelcos stelcos is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
@stelcos

Je kan natuurlijk ook de onderstaande draad eens lezen:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...pen-waard.html
Heb ik meer dan een keer gedaan hoor. Maar ik ben geen fanboy, wil gewoon een goed toestel die niet al te veel kost wat dus de iphone 4 zal zijn, ookal is hij al wat ouder.

Bedankt voor de snelle reacties!
  #8  
Oud 19-08-13, 18:00
Steel Dogg Steel Dogg is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 86
Standaard

Ik heb op dit moment de iPhone 4 en ik kan je vertellen dat alles nu nog redelijk goed loopt. Alleen een single core processor is aan het verouderen anno 2013. Ik denk dat iOS7 de laatste versie is die gaat draaien op de iPhone 4. Er worden nu al functies niet ondersteund door de 4, dus verwacht niet al te veel meer.

Binnenkort komt de opvolger van de iPhone 5 alweer uit, dus ik zou naar de 4s of 5 gaan kijken.

Ik ben dan ook overgestapt op de iPhone 4s, die ik morgen binnenkrijg
  #9  
Oud 19-08-13, 18:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stelcos Bekijk bericht
...wil gewoon een goed toestel die niet al te veel kost wat dus de iphone 4 zal zijn, ookal is hij al wat ouder.
Ik ben iOS 7 zeer intensief aan het testen en ik kan je verzekeren dat dit nieuwe besturingssysteem zeer soepel en vlot draait op een iPhone 4. De iPhone 4 heeft weliswaar niet al de grafische bling-bling die de iPhone 4S en 5 wel hebben op iOS 7. Als dat geen probleem is dan is de iPhone 4 nog steeds een goede keuze.

Succes verder.
  #10  
Oud 19-08-13, 18:14
Steel Dogg Steel Dogg is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 86
Standaard

Voor nu nog wel ja. Langer dan een jaar gaat de 4 niet mee denk ik. Mensen denken vaak dat de stap van 4S > 5 groter is, maar in werkelijkheid is de 4 > 4S stap qua hardware groter, afgezien van het beeldscherm en gebruikte materiaal.
  #11  
Oud 19-08-13, 18:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steel Dogg Bekijk bericht
Voor nu nog wel ja. Langer dan een jaar gaat de 4 niet mee denk ik.
Dat weet ik niet, helaas. Telkens ik mijn glazen bol opstart crasht die met een BSOD.

In ieder geval mijn test iPhone 4 gaat al mee sinds 2010 en die zal nog wel een paar jaartjes meegaan. Misschien niet met iOS 8,9,10,11 of 12 maar in ieder geval wel met iOS 7.
  #12  
Oud 19-08-13, 18:27
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Stelcos;
Je moet altijd op toch wel iets langere termijn denken.
De iPhone 4 kan je bv last hebben van de antenne gate.
Bij de iPhone 4 kan je al meerdere apps/games niet spelen en wat volgend jaar dan? De iPhone 4 zal volgens mij geene ios 8 krijgen.
De iPhone 4 heeft ook een 5mp camera, als je dit vergelijkt met de 4S en 5 die een 8mp camera hebben, je merkt heel goed het verschil.
Batterijduur is ook minder goed dan bij de iPhone 5.

Het hangt er van af wat je zelf wil he: je kan 2de hands kopen maar dan moet je al iemand vinden die er goed mee om gegaan is en betrouwbaar is.
2de hands kopen zou ik sowieso minstens voor een 4S gaan, minstens, zelfs dat zou ik nu niet meer kopen, eerdere minstens een iPhone 5.
Natuurlijk; de iPhone 5 is duurder (maar die nu nieuw kopen zou dom zijn, zie onderstaande uitleg).

Ik weet niet of je er veel voor over hebt? . Anders de iPhone 5 2de hands kopen e want er zullen denk ik 1-2 weken voor de nieuwe iPhone uitkomt er velen hunne 5 verkopen en dan kan je mss een slagje slaan . Maar wel opletten dus van wie je koopt ze.
  #13  
Oud 19-08-13, 18:38
stelcos stelcos is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 13
Standaard

Bedankt voor alle info!
Maar ik ga me niet overhaasten met de aankoop. Eerst eens kijken wat de nieuwe iPhone doet met de prijzen en dan kan ik nog altijd beslissen. Een iPhone wordt het al zeker. Misschien dan toch de 4S als gij niet al te duur is/wordt, wie zen wel.

Het is wel zo dat je kan blijven wachten, wat met alle multimedia zo is. Maar alles veranderd zo snel dat je wel een keer de knoop moet doorhakken. Al denk ik dat voor wat ik het zou gebruiken een 4 voldoende gaat zijn, ook qua prijs want mijn budget is max 350.
  #14  
Oud 19-08-13, 18:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stelcos Bekijk bericht
Al denk ik dat voor wat ik het zou gebruiken een 4 voldoende gaat zijn, ook qua prijs want mijn budget is max 350.
Laat je vooral niet gek maken. Apple publiceert geen apps voor een specifiek hardware platform, ontwikkelaars publiceren apps voor bepaalde firmware versie. Alle apps die nu in de Apps Store te verkrijgen zijn draaien op de iPhone 4. Ook heel zware apps zoals Star Walk, Solar Walk, SkySafari, StarMapPro, enz... enz... enz...
  #15  
Oud 19-08-13, 18:48
stelcos stelcos is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Laat je vooral niet gek maken. Apple publiceert geen apps voor een specifiek hardware platform, ontwikkelaars publiceren apps voor bepaalde firmware versie. Alle apps die nu in de Apps Store te verkrijgen zijn draaien op de iPhone 4. Ook heel zware apps zoals Star Walk, Solar Walk, SkySafari, StarMapPro, enz... enz... enz...
Ik veronderstel dat de basicapps zoals facebook, whatsapp, shazam enzo zullen blijven werken op de iPhone 4? Dat is eigenlijk mijn grootste zorg.
  #16  
Oud 19-08-13, 18:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stelcos Bekijk bericht
Ik veronderstel dat de basicapps zoals facebook, whatsapp, shazam enzo zullen blijven werken op de iPhone 4? Dat is eigenlijk mijn grootste zorg.
Natuurlijk blijven die werken. Whatsapp bijvoorbeeld werkt op alle firmware versies vanaf iOS 4.3, en die versie is al heel oud.
  #17  
Oud 19-08-13, 19:09
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Daar noem je wel een fijn voorbeeld ja.
Hoe zat dat ook alweer met de 3G en 3GS bezitters en WhatsApp?
Die keurig hun apps updaten, en toen waren uitgesloten van het WhatsApp gebruik?
  #18  
Oud 19-08-13, 19:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freestyle4all Bekijk bericht
Hoe zat dat ook alweer met de 3G en 3GS bezitters en WhatsApp?
Op een 3G (uit 2008) was er een probleem omdat Whatsapp iOS 4.2.1 niet meer ondersteund. Op een 3GS is er natuurlijk helemaal geen probleem want dat ding draait zelfs op iOS 6.1.3 (wat een stuk hoger is dan de vereiste iOS 4.3).

Zo zat dat dus.
  #19  
Oud 19-08-13, 21:56
Steel Dogg Steel Dogg is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 86
Standaard

Maar je weet niet wat de toekomst gaat brengen. Misschien word iOS 7 wel een vereiste voor veel apps. Een jaar is zo voorbij en er verandert heel veel.

Een iPhone 4 is niet veel sneller als een 3GS. Ik kan het weten. Ik heb nu bijna 2 jaar een iPhone 4 gebruikt en ik begin nu pas te merken dat het toestel achter begint te lopen. Games gaan best wel traag, regelmatig vastlopers.

Zoals ik al zei: Het verschil tussen een 4S en 5 is kleiner, en tegenwoordig vind je al voor 300 euro een nette 4S dus ik zou dat gaan kopen
  #20  
Oud 20-08-13, 11:10
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stelcos Bekijk bericht
Bedankt voor alle info!
Maar ik ga me niet overhaasten met de aankoop. Eerst eens kijken wat de nieuwe iPhone doet met de prijzen en dan kan ik nog altijd beslissen. Een iPhone wordt het al zeker. Misschien dan toch de 4S als gij niet al te duur is/wordt, wie zen wel.

Het is wel zo dat je kan blijven wachten, wat met alle multimedia zo is. Maar alles veranderd zo snel dat je wel een keer de knoop moet doorhakken. Al denk ik dat voor wat ik het zou gebruiken een 4 voldoende gaat zijn, ook qua prijs want mijn budget is max 350.
Ik zou voor een recenter model sparen, je zal meerdere jaren goed zitten en je zal dan nog de updates enzo voor meerdere jaren mee krijgen.
Beter altijd wat langer sparen of voor gaan werken effe (als je nog naar school zou gaan). Ik zou van een eerlijk en betrouwbaar persoon een 2de hands iPhone 5 kopen dan.

De nieuwe iPhone 16GB zal rond de 700 euro kosten.
Een 2de hands iPhone 5 16GB zal je rond de denk ik 500 euro kunnen kopen, met wat geluk mss zelfs nog iets minder.
Ik ga mss mijn iPhone 5 64GB aan 600-650 euro verkopen.

Uw budget is 350 euro, spaar klein beetje langer zoals ik zei en je hebt de iPhone 5 en zit je de komende jaren goed, onthoud dus echt wel dat de batterijduur bij de iPhone 4 en 4s minder goed is dan bij de 5.

Maar goed; ik heb gezegd wat ik moest zeggen .
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App niet meer te downloaden op verouderd apperaat Peedjee iPhone Apps 1 07-08-12 09:08
Bibliotheek Bijwerken gevolg: groot deel foto's KWIJT! ovide_nl Muziek, foto & video 0 19-08-10 11:26
iPhone: kleine bug of gevolg jailbreak? Celf Jailbreak 8 19-10-09 10:13
Iphone en geluidsysteem: gevolg iphone dood Engeman Unlock [archief] 8 25-03-08 12:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.