iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi defect, repareren of verkopen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/143109-wi-fi-defect-repareren-verkopen.html)

Lotusss 19-08-13 21:03

Wi-Fi defect, repareren of verkopen?
 
Mijn iPhone 4s van een jaar oud heeft sinds een paar maanden een probleem met de Wi-Fi. Eerst deed hij het soms wel en soms niet, sinds een maand is hij helemaal kapot. (Knopje grijs)
Heb alles al geprobeerd: opnieuw instellen, herstellen, Wi-Fi antenne laten vervangen, niets helpt. Nu zou het blijkbaar aan het moederbord liggen.

Nu weet ik niet hoe duur zo'n reparatie zal worden, en ben ik aan het nadenken om de iPhone met defect te verkopen en een 2e hands iPhone te kopen. Is dit de moeite waard? Of verlies ik hier alleen maar geld mee? Want hoeveel zou je voor zo'n telefoon krijgen, aangezien hij in perfecte staat is met uitzondering van de Wi-Fi.

Ik heb een iPhone 4 aangeboden gekregen, weet de prijs er nog niet van, maar zou dit ook een goede optie zijn als je 4S gewend bent?

Hoop dat iemand mij kan helpen met dit dilemma...

Guest-20180925190238 19-08-13 21:07

Als de Wi-Fi/Bluetooth radiochip defect is dan is die iPhone niet meer te herstellen. Die radiochip zit op het logic board onder een EMC shield. Die chip haal je er niet zo maar even uit. Laat staan dat je een nieuwe Qualcomm radiochip kan vinden.

Lotusss 19-08-13 21:09

Tja, mijn bluetooth doet het inderdaad ook niet meer...

Guest-20180925190238 19-08-13 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908042)
Tja, mijn bluetooth doet het inderdaad ook niet meer...

Dan mag je er echt van uitgaan dat de radiochip defect is.

Lotusss 19-08-13 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908043)
Dan mag je er echt van uitgaan dat de radiochip defect is.

Enig idee wat een iPhone met dat probleem op zou kunnen leveren? Hij ziet er als nieuw uit, met uitzondering van wat kleine krasjes op de voor en achterkant.

Guest-20180925190238 19-08-13 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908044)
Enig idee wat een iPhone met dat probleem op zou kunnen leveren?

Als iemand gaat trachten om die iPhone te herstellen met iTunes treedt er een fout -1 of 9 op omdat de modem firmware niet kan gelezen/geflasht worden. De iPhone gaat dan meestal in een recovery loop.

Techfreak 19-08-13 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908041)
Als de Wi-Fi/Bluetooth radiochip defect is dan is die iPhone niet meer te herstellen. Die radiochip zit op het logic board onder een EMC shield. Die chip haal je er niet zo maar even uit. Laat staan dat je een nieuwe Qualcomm radiochip kan vinden.

Op de reparatiedienst van deze site geven ze aan dat dit wel mogelijk is. Kan dat?

http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...Wi-Fi-iphone-4s

Guest-20180925190238 19-08-13 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 908046)
Kan dat?

Dat zou inderdaad kunnen als die reparatiedienst een methode heeft om de radiochip te verwijderen en een nieuwe te plaatsen. Ik heb ooit eens naar die Qualcomm radiochips gezocht maar nooit gevonden.

Het proberen waard voor die prijs. :)

Lotusss 19-08-13 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 908046)
Op de reparatiedienst van deze site geven ze aan dat dit wel mogelijk is. Kan dat?

http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...i-Fi-iphone-4s

Dat is dan wel weer 80 euro... Weer weet ik dan niet waar ik goedkoper mee uit ben. Nu snap ik inderdaad ook niet waarom de één zegt dat het wel kan, maar de ander zegt dat het totaal onmogelijk is..

Guest-20180925190238 19-08-13 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908049)
Nu snap ik inderdaad ook niet waarom de één zegt dat het wel kan, maar de ander zegt dat het totaal onmogelijk is..

Ik schreef dat het niet kan omdat ik het geprobeerd heb en er niet in geslaagd ben om de radiochip te verwijderen. Bovendien heb ik nergens op de wereld een nieuw radiochip gevonden. Dus, eigen ervaring.

Als die reparatiedienst adverteert dat het wel kan dan is het in ieder geval het proberen waard.

Lotusss 19-08-13 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908045)
Als iemand gaat trachten om die iPhone te herstellen met iTunes treedt er een fout -1 of 9 op omdat de modem firmware niet kan gelezen/geflasht worden. De iPhone gaat dan meestal in een recovery loop.

Ik weet niet precies wat je bedoelt, ben niet zo into die dingen (meisje van 17), maar als je bedoelt dat hij niet te herstellen is in iTunes, dit kan namelijk wel. En hij start daarna gewoon op, en is gewoon bruikbaar.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 21:29 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908050)
Ik schreef dat het niet kan omdat ik het geprobeerd heb en er niet in geslaagd ben om de radiochip te verwijderen. Bovendien heb ik nergens op de wereld een nieuw radiochip gevonden. Dus, eigen ervaring.

Als die reparatiedienst adverteert dat het wel kan dan is het in ieder geval het proberen waard.

Ah oke, ja dat klopt. Heb nu in ieder geval een optie.

Guest-20180925190238 19-08-13 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908051)
...maar als je bedoelt dat hij niet te herstellen is in iTunes, dit kan namelijk wel. En hij start daarna gewoon op, en is gewoon bruikbaar.

Ik heb mij niet goed uitgedrukt, sorry. :o Als er een update/herstel is met nieuwe modem firmware krijgt men die fouten -1 of 9. Ook eigen ervaring. :)

Techfreak 19-08-13 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908048)
Dat zou inderdaad kunnen als die reparatiedienst een methode heeft om de radiochip te verwijderen en een nieuwe te plaatsen. Ik heb ooit eens naar die Qualcomm radiochips gezocht maar nooit gevonden.

Het proberen waard voor die prijs. :)

Ja idd. Ik zou het zo proberen als ik geen garantie meer had.

Lotusss 19-08-13 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908054)
Ik heb mij niet goed uitgedrukt, sorry. :o Als er een update/herstel is met nieuwe modem firmware krijgt men die fouten -1 of 9. Ook eigen ervaring. :)

Als iOS 7 uitkomt bijvoorbeeld? Want ik had er ook nog aan gedacht dat het een software fout zou kunnen zijn, en dat het over zou zijn met iOS 7 maar dat geloof ik nu niet meer haha.

Guest-20180925190238 19-08-13 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 908055)
Ja idd. Ik zou het zo proberen als ik geen garantie meer had.

Ik vermoed maar ben niet absoluut zeker dat die reparatiedienst een "reflow" gaat doen van die radiochip. Een "reflow" is het weer vloeibaar maken van het soldeersel. Soms werkt dat, bij mij echter niet.

iFixit geeft ook aan dat als een "reflow" niet werkt het logic board moet vervangen worden.

RWK 19-08-13 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908057)
Als iOS 7 uitkomt bijvoorbeeld? Want ik had er ook nog aan gedacht dat het een software fout zou kunnen zijn, en dat het over zou zijn met iOS 7 maar dat geloof ik nu niet meer haha.

Het probleem zal ook zeker blijven na de update naar iOS 7. Je iPhone is nog 1 jaar oud, dat betekent dat je nog 1 jaar aanspraak kan maken bij de winkel die jou deze iPhone verkocht heeft. Als je nog de aankoopbon hebt, kan je daar nog terug mee naar de winkel.

Indien dit niet het geval is, en je echt gehecht ben, kost het je eenmalig € 211,10 bij Apple waarbij je een gereviseerde iPhone terug krijgt met 3 maanden garantie. Kost wel wat, maar je hebt dan een werkende iPhone voor terug :)

Lotusss 19-08-13 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908058)
Ik vermoed maar ben niet absoluut zeker dat die reparatiedienst een "reflow" gaat doen van die radiochip. Een "reflow" is het weer vloeibaar maken van het soldeersel. Soms werkt dat, bij mij echter niet.

iFixit geeft ook aan dat als een "reflow" niet werkt het logic board moet vervangen worden.

Ik hoop dat ze het kunnen repareren, en ik denk dat ik het gewoon probeer. Zag net dat je niet hoeft te betalen mocht het niet werken, dus ik gok het er maar op. Kan Wi-Fi echt niet missen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 21:47 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 908060)
Het probleem zal ook zeker blijven na de update naar iOS 7. Je iPhone is nog 1 jaar oud, dat betekent dat je nog 1 jaar aanspraak kan maken bij de winkel die jou deze iPhone verkocht heeft. Als je nog de aankoopbon hebt, kan je daar nog terug mee naar de winkel.

Indien dit niet het geval is, en je echt gehecht ben, kost het je eenmalig € 211,10 bij Apple waarbij je een gereviseerde iPhone terug krijgt met 3 maanden garantie. Kost wel wat, maar je hebt dan een werkende iPhone voor terug :)

Ik heb de aankoop bon nog, alle papieren ook, alleen is het wel zo dat mijn garantie verlopen is. Weet dus niet of ik word geholpen daarzo. Heb hem gekocht bij een T-Mobile winkel in Zwolle.

Guest-20180925190238 19-08-13 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908061)
Zag net dat je niet hoeft te betalen mocht het niet werken, dus ik gok het er maar op.

Dan probeer het. Succes gewenst. :)

RWK 19-08-13 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908061)
Ik hoop dat ze het kunnen repareren, en ik denk dat ik het gewoon probeer. Zag net dat je niet hoeft te betalen mocht het niet werken, dus ik gok het er maar op. Kan Wi-Fi echt niet missen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 21:47 ----------


Ik heb de aankoop bon nog, alle papieren ook, alleen is het wel zo dat mijn garantie verlopen is. Weet dus niet of ik word geholpen daarzo. Heb hem gekocht bij een T-Mobile winkel in Zwolle.

Je hebt 2 jaar garantie bij T-Mobile ツ Je weet het als je naar de aankoopdatum kijkt :)

Lotusss 19-08-13 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 908064)
Je hebt 2 jaar garantie bij T-Mobile ツ Je weet het als je naar de aankoopdatum kijkt :)

Aankoopdatum was ergens begin juli 2012, alleen ik heb laatst nog op de Apple website gekeken hoe het zat met de garantie, en daar staat dat ie verlopen is! Huh?

RWK 19-08-13 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908067)
Aankoopdatum was ergens begin juli 2012, alleen ik heb laatst nog op de Apple website gekeken hoe het zat met de garantie, en daar staat dat ie verlopen is! Huh?

Dit betekent nog steeds dat je aanspraak kan maken op de consumentengarantie. Apple geeft standaard 1 jaar fabrieksgarantie. Jou fabrieksgarantie is dus in Juli 2013 verlopen, maar je consumentengarantie loopt nog steeds een jaar doorツ Ik zou zeggen, neem contact op met T-mobile en leg het probleem voor. Je kan het ook online doen!

Telefoon reparatie, garantie en verzekeringen | T-Mobile Service

Lotusss 19-08-13 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 908070)
Dit betekent nog steeds dat je aanspraak kan maken op de consumentengarantie. Apple geeft standaard 1 jaar fabrieksgarantie. Jou fabrieksgarantie is dus in Juli 2013 verlopen, maar je consumentengarantie loopt nog steeds een jaar doorツ Ik zou zeggen, neem contact op met T-mobile en leg het probleem voor. Je kan het ook online doen!

Telefoon reparatie, garantie en verzekeringen | T-Mobile Service

Ah top! Bedankt voor die tip, ga dat zeker proberen! Ook timosha bedankt, ik had echt geen idee meer wat ik moest doen.

Guest-20180925190238 19-08-13 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908075)
Ook timosha bedankt, ik had echt geen idee meer wat ik moest doen.

Zonder dank en graag gedaan. Als je nog garantie hebt moet je natuurlijk eerst garantie claimen en niet door derden laten prutsen aan die iPhone want dan is de garantie echt weg.

Succes verder. :)

Techfreak 19-08-13 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908058)
Ik vermoed maar ben niet absoluut zeker dat die reparatiedienst een "reflow" gaat doen van die radiochip. Een "reflow" is het weer vloeibaar maken van het soldeersel. Soms werkt dat, bij mij echter niet.

iFixit geeft ook aan dat als een "reflow" niet werkt het logic board moet vervangen worden.

Ja als de chip dan echt stuk is helpt dat ook niet natuurlijk.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 22:50 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss (Bericht 908067)
Aankoopdatum was ergens begin juli 2012, alleen ik heb laatst nog op de Apple website gekeken hoe het zat met de garantie, en daar staat dat ie verlopen is! Huh?

Je hebt alleen het eerste jaar garantie van Apple.

Daarna heb je nog een jaar bij de winkel waar je hem gekocht hebt.

c0v3rmy4ss 21-08-13 18:35

Bij mijn iPhone 4s precies hetzelfde probleem.. Wi-Fi knop grijs, tientallen websites en forums nagezocht, maar nooit een werkende oplossing gevonden. Geinformeerd bij PhoneDokter, maar hun kunnen het ook niet verhelpen dmv bv een nieuwe Wi-Fi antenne zoals bij Lotusss. Abbo loopt nog tot januari, dus hou het nog wel even uit met constant op 3G :p

Bijzonder irritant probleem dit!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:46.