//

Wi-Fi defect, repareren of verkopen?

Wi-Fi defect, repareren of verkopen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone 4s van een jaar oud heeft sinds een paar maanden een probleem met de Wi-Fi. Eerst deed hij het soms wel en soms ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-08-13, 22:03
Lotusss Lotusss is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 9
Standaard Wi-Fi defect, repareren of verkopen?

Mijn iPhone 4s van een jaar oud heeft sinds een paar maanden een probleem met de Wi-Fi. Eerst deed hij het soms wel en soms niet, sinds een maand is hij helemaal kapot. (Knopje grijs)
Heb alles al geprobeerd: opnieuw instellen, herstellen, Wi-Fi antenne laten vervangen, niets helpt. Nu zou het blijkbaar aan het moederbord liggen.

Nu weet ik niet hoe duur zo'n reparatie zal worden, en ben ik aan het nadenken om de iPhone met defect te verkopen en een 2e hands iPhone te kopen. Is dit de moeite waard? Of verlies ik hier alleen maar geld mee? Want hoeveel zou je voor zo'n telefoon krijgen, aangezien hij in perfecte staat is met uitzondering van de Wi-Fi.

Ik heb een iPhone 4 aangeboden gekregen, weet de prijs er nog niet van, maar zou dit ook een goede optie zijn als je 4S gewend bent?

Hoop dat iemand mij kan helpen met dit dilemma...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-08-13, 22:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als de Wi-Fi/Bluetooth radiochip defect is dan is die iPhone niet meer te herstellen. Die radiochip zit op het logic board onder een EMC shield. Die chip haal je er niet zo maar even uit. Laat staan dat je een nieuwe Qualcomm radiochip kan vinden.
  #3  
Oud 19-08-13, 22:09
Lotusss Lotusss is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 9
Standaard

Tja, mijn bluetooth doet het inderdaad ook niet meer...
  #4  
Oud 19-08-13, 22:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss Bekijk bericht
Tja, mijn bluetooth doet het inderdaad ook niet meer...
Dan mag je er echt van uitgaan dat de radiochip defect is.
  #5  
Oud 19-08-13, 22:13
Lotusss Lotusss is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan mag je er echt van uitgaan dat de radiochip defect is.
Enig idee wat een iPhone met dat probleem op zou kunnen leveren? Hij ziet er als nieuw uit, met uitzondering van wat kleine krasjes op de voor en achterkant.
  #6  
Oud 19-08-13, 22:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss Bekijk bericht
Enig idee wat een iPhone met dat probleem op zou kunnen leveren?
Als iemand gaat trachten om die iPhone te herstellen met iTunes treedt er een fout -1 of 9 op omdat de modem firmware niet kan gelezen/geflasht worden. De iPhone gaat dan meestal in een recovery loop.
  #7  
Oud 19-08-13, 22:17
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als de Wi-Fi/Bluetooth radiochip defect is dan is die iPhone niet meer te herstellen. Die radiochip zit op het logic board onder een EMC shield. Die chip haal je er niet zo maar even uit. Laat staan dat je een nieuwe Qualcomm radiochip kan vinden.
Op de reparatiedienst van deze site geven ze aan dat dit wel mogelijk is. Kan dat?

http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...Wi-Fi-iphone-4s
  #8  
Oud 19-08-13, 22:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Kan dat?
Dat zou inderdaad kunnen als die reparatiedienst een methode heeft om de radiochip te verwijderen en een nieuwe te plaatsen. Ik heb ooit eens naar die Qualcomm radiochips gezocht maar nooit gevonden.

Het proberen waard voor die prijs.
  #9  
Oud 19-08-13, 22:22
Lotusss Lotusss is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Op de reparatiedienst van deze site geven ze aan dat dit wel mogelijk is. Kan dat?

http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...i-Fi-iphone-4s
Dat is dan wel weer 80 euro... Weer weet ik dan niet waar ik goedkoper mee uit ben. Nu snap ik inderdaad ook niet waarom de één zegt dat het wel kan, maar de ander zegt dat het totaal onmogelijk is..
  #10  
Oud 19-08-13, 22:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss Bekijk bericht
Nu snap ik inderdaad ook niet waarom de één zegt dat het wel kan, maar de ander zegt dat het totaal onmogelijk is..
Ik schreef dat het niet kan omdat ik het geprobeerd heb en er niet in geslaagd ben om de radiochip te verwijderen. Bovendien heb ik nergens op de wereld een nieuw radiochip gevonden. Dus, eigen ervaring.

Als die reparatiedienst adverteert dat het wel kan dan is het in ieder geval het proberen waard.
  #11  
Oud 19-08-13, 22:28
Lotusss Lotusss is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als iemand gaat trachten om die iPhone te herstellen met iTunes treedt er een fout -1 of 9 op omdat de modem firmware niet kan gelezen/geflasht worden. De iPhone gaat dan meestal in een recovery loop.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, ben niet zo into die dingen (meisje van 17), maar als je bedoelt dat hij niet te herstellen is in iTunes, dit kan namelijk wel. En hij start daarna gewoon op, en is gewoon bruikbaar.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 21:29 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik schreef dat het niet kan omdat ik het geprobeerd heb en er niet in geslaagd ben om de radiochip te verwijderen. Bovendien heb ik nergens op de wereld een nieuw radiochip gevonden. Dus, eigen ervaring.

Als die reparatiedienst adverteert dat het wel kan dan is het in ieder geval het proberen waard.
Ah oke, ja dat klopt. Heb nu in ieder geval een optie.
  #12  
Oud 19-08-13, 22:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss Bekijk bericht
...maar als je bedoelt dat hij niet te herstellen is in iTunes, dit kan namelijk wel. En hij start daarna gewoon op, en is gewoon bruikbaar.
Ik heb mij niet goed uitgedrukt, sorry. Als er een update/herstel is met nieuwe modem firmware krijgt men die fouten -1 of 9. Ook eigen ervaring.
  #13  
Oud 19-08-13, 22:32
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat zou inderdaad kunnen als die reparatiedienst een methode heeft om de radiochip te verwijderen en een nieuwe te plaatsen. Ik heb ooit eens naar die Qualcomm radiochips gezocht maar nooit gevonden.

Het proberen waard voor die prijs.
Ja idd. Ik zou het zo proberen als ik geen garantie meer had.
  #14  
Oud 19-08-13, 22:34
Lotusss Lotusss is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb mij niet goed uitgedrukt, sorry. Als er een update/herstel is met nieuwe modem firmware krijgt men die fouten -1 of 9. Ook eigen ervaring.
Als iOS 7 uitkomt bijvoorbeeld? Want ik had er ook nog aan gedacht dat het een software fout zou kunnen zijn, en dat het over zou zijn met iOS 7 maar dat geloof ik nu niet meer haha.
  #15  
Oud 19-08-13, 22:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Ja idd. Ik zou het zo proberen als ik geen garantie meer had.
Ik vermoed maar ben niet absoluut zeker dat die reparatiedienst een "reflow" gaat doen van die radiochip. Een "reflow" is het weer vloeibaar maken van het soldeersel. Soms werkt dat, bij mij echter niet.

iFixit geeft ook aan dat als een "reflow" niet werkt het logic board moet vervangen worden.
  #16  
Oud 19-08-13, 22:43
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss Bekijk bericht
Als iOS 7 uitkomt bijvoorbeeld? Want ik had er ook nog aan gedacht dat het een software fout zou kunnen zijn, en dat het over zou zijn met iOS 7 maar dat geloof ik nu niet meer haha.
Het probleem zal ook zeker blijven na de update naar iOS 7. Je iPhone is nog 1 jaar oud, dat betekent dat je nog 1 jaar aanspraak kan maken bij de winkel die jou deze iPhone verkocht heeft. Als je nog de aankoopbon hebt, kan je daar nog terug mee naar de winkel.

Indien dit niet het geval is, en je echt gehecht ben, kost het je eenmalig € 211,10 bij Apple waarbij je een gereviseerde iPhone terug krijgt met 3 maanden garantie. Kost wel wat, maar je hebt dan een werkende iPhone voor terug
__________________
  #17  
Oud 19-08-13, 22:45
Lotusss Lotusss is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik vermoed maar ben niet absoluut zeker dat die reparatiedienst een "reflow" gaat doen van die radiochip. Een "reflow" is het weer vloeibaar maken van het soldeersel. Soms werkt dat, bij mij echter niet.

iFixit geeft ook aan dat als een "reflow" niet werkt het logic board moet vervangen worden.
Ik hoop dat ze het kunnen repareren, en ik denk dat ik het gewoon probeer. Zag net dat je niet hoeft te betalen mocht het niet werken, dus ik gok het er maar op. Kan Wi-Fi echt niet missen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 21:47 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Het probleem zal ook zeker blijven na de update naar iOS 7. Je iPhone is nog 1 jaar oud, dat betekent dat je nog 1 jaar aanspraak kan maken bij de winkel die jou deze iPhone verkocht heeft. Als je nog de aankoopbon hebt, kan je daar nog terug mee naar de winkel.

Indien dit niet het geval is, en je echt gehecht ben, kost het je eenmalig € 211,10 bij Apple waarbij je een gereviseerde iPhone terug krijgt met 3 maanden garantie. Kost wel wat, maar je hebt dan een werkende iPhone voor terug
Ik heb de aankoop bon nog, alle papieren ook, alleen is het wel zo dat mijn garantie verlopen is. Weet dus niet of ik word geholpen daarzo. Heb hem gekocht bij een T-Mobile winkel in Zwolle.
  #18  
Oud 19-08-13, 22:47
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss Bekijk bericht
Zag net dat je niet hoeft te betalen mocht het niet werken, dus ik gok het er maar op.
Dan probeer het. Succes gewenst.
  #19  
Oud 19-08-13, 22:49
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lotusss Bekijk bericht
Ik hoop dat ze het kunnen repareren, en ik denk dat ik het gewoon probeer. Zag net dat je niet hoeft te betalen mocht het niet werken, dus ik gok het er maar op. Kan Wi-Fi echt niet missen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 augustus 2013 om 21:47 ----------


Ik heb de aankoop bon nog, alle papieren ook, alleen is het wel zo dat mijn garantie verlopen is. Weet dus niet of ik word geholpen daarzo. Heb hem gekocht bij een T-Mobile winkel in Zwolle.
Je hebt 2 jaar garantie bij T-Mobile ツ Je weet het als je naar de aankoopdatum kijkt
  #20  
Oud 19-08-13, 22:50
Lotusss Lotusss is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Je hebt 2 jaar garantie bij T-Mobile ツ Je weet het als je naar de aankoopdatum kijkt
Aankoopdatum was ergens begin juli 2012, alleen ik heb laatst nog op de Apple website gekeken hoe het zat met de garantie, en daar staat dat ie verlopen is! Huh?
Reageren

Labels
iphone 4s, moederbordprobleem, reparatie, verkopen, wi-fi



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone sinanyavuz Odido (T-Mobile) 16 31-03-12 13:14
Zou ik deze iphone proberen repareren of kan ik hem beter zo verkopen? freekdl iPhone algemeen 18 14-12-11 22:29
Metalen rand repareren Inyigo iPhone algemeen 25 07-11-09 14:00
repareren iphone adrie1 iPhone algemeen 4 21-01-08 14:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:03.