//

Installatie als nieuwe iPhone oplossing battery drain

Installatie als nieuwe iPhone oplossing battery drain discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds twee weken een verschrikkelijke "battery drain" als iPhone op 3g/Wi-Fi staat. Zonder 3g/Wi-Fi ervaar ik een normaal batterij verbruik. Iemand een idee waaraan dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-08-13, 20:16
Serge Bosman Serge Bosman is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard Installatie als nieuwe iPhone oplossing battery drain

Sinds twee weken een verschrikkelijke "battery drain" als iPhone op 3g/Wi-Fi staat. Zonder 3g/Wi-Fi ervaar ik een normaal batterij verbruik. Iemand een idee waaraan dit kan liggen, en of installeren als nieuwe iPhone een oplossing zou kunnen zijn ?

PS : heb maar eerst recent 6.1.4. Geinstalleerd, zou dit een "issue" kunnen zijn?

Dank bij voorbaat

Serge
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-08-13, 20:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Serge Bosman Bekijk bericht
PS : heb maar eerst recent 6.1.4. Geinstalleerd, zou dit een "issue" kunnen zijn?
Nee, dat kan geen "issue" zijn want iOS 6.1.4 kan men niet installeren op een iPhone 4S. Heeft er ooit iOS 7 Beta op de iPhone gestaan?
  #3  
Oud 21-08-13, 20:28
Serge Bosman Serge Bosman is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard

Whoops, My bad..... Moet uiteraard 6.1.3. zijn......
  #4  
Oud 21-08-13, 20:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

OK! Dan nog eens de tweede vraag:

Citaat:
Heeft er ooit iOS 7 Beta op de iPhone gestaan?
  #5  
Oud 21-08-13, 20:37
Serge Bosman Serge Bosman is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 21
Standaard

Neen, helemaal niet, ben een "leek" op dat gebied - heb er trouwens ook HELEMAAL geen verstand van ..... Ben al blij dat ik alle features van mijn huidige (oude 4s) bijna onder de knie heb. Batterij normaliter altijd tot 5-10% status alvorens ik hem aan de lader hang. Nu recentelijk volledig leeg laten lopen (uitvallen), dan opladen tot 100% en nog 30 min verder laten laden..... Geen zoden aan de dijk.... 3g/Wi-Fi VREET werkelijk batterij
  #6  
Oud 21-08-13, 20:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Synchroniseer de iPhone met iTunes dan wordt ook een backup gemaakt. Herstel dan de iPhone met iTunes. Zet voorlopig geen backup terug.

Observeer nu op het energieverbruik beter geworden is. Als dat zo is kan je de backup die je voorheen met de synchronisatie gemaakt hebt terugzetten.
  #7  
Oud 21-08-13, 20:59
Broes Broes is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 32
Standaard

Ik Hi-jack even je topic.

Ik merk zelf ook dat mijn batterij ineens veel sneller dan normaal leeg gaat en ook ik ben van plan om een reset/clean install te doen.

Over de reset, ik wil dus een volledige reset, (format), is het dan handig om de telefoonnummers op te schrijven, de telefoon te resetten en als nieuwe instellen en vervolgens handmatig weer alle nummers toevoegen? En hoe zit het met de gekochte apps, komen deze automatisch weer 'terug' als je je apple id invoert bij de schone installatie?
  #8  
Oud 21-08-13, 21:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broes Bekijk bericht
...en vervolgens handmatig weer alle nummers toevoegen?
Contacten kan je ook syncen met iCloud, Gmail of Hotmail.
  #9  
Oud 21-08-13, 21:05
Broes Broes is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 32
Standaard

Ja, maar dan moet je toch ook e-mail adressen hebben? Ik wil alleen maar de nummers hebben. En het zijn er... laat maar het zijn er wel erg veel... Bah..
  #10  
Oud 21-08-13, 21:16
Vibravis Vibravis is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Meijel
Berichten: 8
Standaard

Je kunt het ook via mycontactsbackup app doen. Kijk maar eens in de app store.

Werkt perfect
  #11  
Oud 21-08-13, 21:20
Broes Broes is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 32
Standaard

Ja, maar ik wil dus een clean install, moet ik dan niet die app weer installeren om zo mijn contactgegevens terug te krijgen?

*edit, ga het proberen!.


Hoe zit het met apps die ik gekocht heb? Komen deze automatisch terug na de installatie?
  #12  
Oud 21-08-13, 21:25
Vibravis Vibravis is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Meijel
Berichten: 8
Standaard

Nee hoor. Je contacten zitten als bijlage in je email. Deze kun je opslaan op je iphone en dan zijn alle contacten weer terug.
  #13  
Oud 21-08-13, 21:46
Broes Broes is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 32
Standaard

Ja ja, vandaar mn edit.

Nu echter nog de apps die ik gekocht heb. Komen deze terug nadat ik de rest heb gedaan? Of moet ik deze via Itunes installeren?
  #14  
Oud 21-08-13, 21:59
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broes Bekijk bericht
Ja, maar dan moet je toch ook e-mail adressen hebben? Ik wil alleen maar de nummers hebben. En het zijn er... laat maar het zijn er wel erg veel... Bah..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broes Bekijk bericht
Ja, maar ik wil dus een clean install, moet ik dan niet die app weer installeren om zo mijn contactgegevens terug te krijgen?

*edit, ga het proberen!.


Hoe zit het met apps die ik gekocht heb? Komen deze automatisch terug na de installatie?
Waarom doe je het zo moeilijk… Sync gewoon met iCloud. Zolang je contact een naam heeft kun je de kaart opslaan, daar heb je hun email-adressen niet voor nodig.

Je bent van plan om géén reservekopie terug te plaatsen. Prima, stel de iPhone in als nieuwe iPhone in iTunes. Als je daarna op de iPhone in iCloud inlogt, worden je contactpersonen gesynct en dus gedownload. Apps moet je handmatig syncen via iTunes (je wilt namelijk geen reservekopie terugplaatsen).
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 battery drain ALLEEN met 3g / aan Ray1618 iPhone algemeen 4 26-04-12 13:10
Battery drain knaapjen iPhone algemeen 1 13-06-11 08:23
iPhone: Battery Drain OptimusPrimeNL Jailbreak 3 21-02-11 18:20
Battery drain SPQR Archief 2 01-08-09 19:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:32.