iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   ik heb een vraag over kortere Wi-Fi op mijn iphone dan die van mijn vriend (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/143238-vraag-over-kortere-wifi-op-mijn-iphone-mijn-vriend.html)

julian7701 22-08-13 23:44

ik heb een vraag over kortere Wi-Fi op mijn iphone dan die van mijn vriend
 
hallo,

ik ben sinds 3week van een windows phone naar een iphone 4 gegaan en ik heb hem 2ehands gekocht het is een 16gb zwart ik ben verder zeer tevreden het is zelfs een behoorlijke verbetering

maar ik vind dat mijn Wi-Fi zo kort is want mijn vriend heeft op de zelfde afstand nog 2streepjes Wi-Fi en ik heb helemaal geen verbinding meer met onze router hoe kan dit? die van mijn vriend is overigens 8gb
ik had ook gehoord dat dit misschien een fout kon zijn van ios6 kan dit? en dat het weer verholpen zou zijn met ios7? wie kan mij dit uitleggen of is er hardwarematig wat stuk?

RWK 23-08-13 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door julian7701 (Bericht 908520)
hallo,

ik ben sinds 3week van een windows phone naar een iphone 4 gegaan en ik heb hem 2ehands gekocht het is een 16gb zwart ik ben verder zeer tevreden het is zelfs een behoorlijke verbetering

maar ik vind dat mijn Wi-Fi zo kort is want mijn vriend heeft op de zelfde afstand nog 2streepjes Wi-Fi en ik heb helemaal geen verbinding meer met onze router hoe kan dit? die van mijn vriend is overigens 8gb
ik had ook gehoord dat dit misschien een fout kon zijn van ios6 kan dit? en dat het weer verholpen zou zijn met ios7? wie kan mij dit uitleggen of is er hardwarematig wat stuk?

Volgens mij is de iPhone 4 8GB een verbeterde versie van dat model. Niks om zorgen over te maken.

Een ander idee kan zijn, je hebt een tweedehands product aangeschaft. Jij en ik weten niet wat er in het verleden met dat product is gebeurt. Misschien is deze al een keer opengemaakt, waardoor dit soort kleine mankementen kunnen ontstaan. Het is maar een idee, ik weet niet in wat voor staat jou iPhone 4 verkeerd.

Om zeker van te zijn dat het niks softwarematig is, kan je een herstel uitvoeren in iTunes zonder je reservekopie terug te zetten. Indien het probleem zich nog vertoont, dan kan het hardwarematig zijn. Heb je bijvoorbeeld helemaal geen verbinding met je Wi-Fi als je in de kamer, tuin, etc bent? Zo nee, dan is er echt wat mis indien andere apparaten wel normaal werken.

julian7701 23-08-13 02:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 908529)
Volgens mij is de iPhone 4 8GB een verbeterde versie van dat model. Niks om zorgen over te maken.

Een ander idee kan zijn, je hebt een tweedehands product aangeschaft. Jij en ik weten niet wat er in het verleden met dat product is gebeurt. Misschien is deze al een keer opengemaakt, waardoor dit soort kleine mankementen kunnen ontstaan. Het is maar een idee, ik weet niet in wat voor staat jou iPhone 4 verkeerd.

Om zeker van te zijn dat het niks softwarematig is, kan je een herstel uitvoeren in iTunes zonder je reservekopie terug te zetten. Indien het probleem zich nog vertoont, dan kan het hardwarematig zijn. Heb je bijvoorbeeld helemaal geen verbinding met je Wi-Fi als je in de kamer, tuin, etc bent? Zo nee, dan is er echt wat mis indien andere apparaten wel normaal werken.

Ja ik kan inderdaad eens proberen om hem eens te herstellen de iPhone zelf verkeerd in een goede staat ik heb alleen de achterkant zelf vervangen omdat deze vol met krasjes zat en dat vond ik niet mooi

Ik heb verder toen ik de achterkant heb geopend ook geen rare dingen gezien alleen wat stof en troep ook dit heb ik toen voorzichtig eraf gespoten met perslucht ik dacht in mijn hoofd dat de Wi-Fi hier misschien wel beter van werd maar het werd niet anders

Ja andere apparaten werken wel gewoon op die afstand de laptop doet dit gewoon en mijn oude Nokia lumia 800 deed dat ook gewoon op die afstand nu zit ik bijna boven de router te typen en heb ik gemiddeld 1-2 streepjes Wi-Fi van de 3

RWK 23-08-13 02:24

Herstel je iPhone 4 eens, kijk dan of het probleem zich nog voordoet!

Zzzz:p

Guest-20180925190238 23-08-13 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door julian7701 (Bericht 908520)
ik had ook gehoord dat dit misschien een fout kon zijn van ios6 kan dit? en dat het weer verholpen zou zijn met ios7? wie kan mij dit uitleggen of is er hardwarematig wat stuk?

Ik weet niet waar je dat allemaal gehoord hebt. Het klopt in ieder geval absoluut niet. De Wi-Fi ontvangstgevoeligheid van een iPhone 4 is zeer goed en de bandbreedte is uitstekend. Hier een voorbeeld van een drie jaar oude iPhone 4:

http://www.imgdumper.nl/uploads7/521...t_08.37.54.jpg

Misschien is de iPhone 4 ooit eens uit mekaar gehaald en bij het terug in mekaar zetten werd de micro-SMA connector van de Wi-Fi/Bluetooth antenne niet goed aangesloten. In dat geval zou Bluetooth ook niet goed moeten werken ttz. en kleine reikwijdte hebben.

julian7701 23-08-13 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 908547)
Ik weet niet waar je dat allemaal gehoord hebt. Het klopt in ieder geval absoluut niet. De Wi-Fi ontvangstgevoeligheid van een iPhone 4 is zeer goed en de bandbreedte is uitstekend. Hier een voorbeeld van een drie jaar oude iPhone 4:

http://www.imgdumper.nl/uploads7/521...t_08.37.54.jpg

Misschien is de iPhone 4 ooit eens uit mekaar gehaald en bij het terug in mekaar zetten werd de micro-SMA connector van de Wi-Fi/Bluetooth antenne niet goed aangesloten. In dat geval zou Bluetooth ook niet goed moeten werken ttz. en kleine reikwijdte hebben.

Oh oké maar waar zit de micro-SMA connector dan? Dan zou ik daar eens naar kunnen kijken

Guest-20180925190238 23-08-13 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door julian7701 (Bericht 908574)
Dan zou ik daar eens naar kunnen kijken

Vanaf step 12 (maar je begint beter bij het begin):

iPhone 4 Teardown - Page 2 - iFixit

julian7701 23-08-13 13:02

nou ik heb de iphone uit elkaar gehaald en weer inelkaar gezet en de Wi-Fi doet het weer super ik heb nu zelfs een betere verbinding dan alle andere apparaten op dezelfde afstand

bedankt voor de tips jongens!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.