//

ik heb een vraag over kortere wifi op mijn iphone dan die van mijn vriend

ik heb een vraag over kortere wifi op mijn iphone dan die van mijn vriend discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik ben sinds 3week van een windows phone naar een iphone 4 gegaan en ik heb hem 2ehands gekocht het is een 16gb zwart ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-08-13, 00:44
julian7701 julian7701 is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Locatie: Groningen
Berichten: 9
Standaard ik heb een vraag over kortere Wi-Fi op mijn iphone dan die van mijn vriend

hallo,

ik ben sinds 3week van een windows phone naar een iphone 4 gegaan en ik heb hem 2ehands gekocht het is een 16gb zwart ik ben verder zeer tevreden het is zelfs een behoorlijke verbetering

maar ik vind dat mijn Wi-Fi zo kort is want mijn vriend heeft op de zelfde afstand nog 2streepjes Wi-Fi en ik heb helemaal geen verbinding meer met onze router hoe kan dit? die van mijn vriend is overigens 8gb
ik had ook gehoord dat dit misschien een fout kon zijn van ios6 kan dit? en dat het weer verholpen zou zijn met ios7? wie kan mij dit uitleggen of is er hardwarematig wat stuk?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-13, 02:39
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian7701 Bekijk bericht
hallo,

ik ben sinds 3week van een windows phone naar een iphone 4 gegaan en ik heb hem 2ehands gekocht het is een 16gb zwart ik ben verder zeer tevreden het is zelfs een behoorlijke verbetering

maar ik vind dat mijn Wi-Fi zo kort is want mijn vriend heeft op de zelfde afstand nog 2streepjes Wi-Fi en ik heb helemaal geen verbinding meer met onze router hoe kan dit? die van mijn vriend is overigens 8gb
ik had ook gehoord dat dit misschien een fout kon zijn van ios6 kan dit? en dat het weer verholpen zou zijn met ios7? wie kan mij dit uitleggen of is er hardwarematig wat stuk?
Volgens mij is de iPhone 4 8GB een verbeterde versie van dat model. Niks om zorgen over te maken.

Een ander idee kan zijn, je hebt een tweedehands product aangeschaft. Jij en ik weten niet wat er in het verleden met dat product is gebeurt. Misschien is deze al een keer opengemaakt, waardoor dit soort kleine mankementen kunnen ontstaan. Het is maar een idee, ik weet niet in wat voor staat jou iPhone 4 verkeerd.

Om zeker van te zijn dat het niks softwarematig is, kan je een herstel uitvoeren in iTunes zonder je reservekopie terug te zetten. Indien het probleem zich nog vertoont, dan kan het hardwarematig zijn. Heb je bijvoorbeeld helemaal geen verbinding met je Wi-Fi als je in de kamer, tuin, etc bent? Zo nee, dan is er echt wat mis indien andere apparaten wel normaal werken.
__________________
  #3  
Oud 23-08-13, 03:18
julian7701 julian7701 is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Locatie: Groningen
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Volgens mij is de iPhone 4 8GB een verbeterde versie van dat model. Niks om zorgen over te maken.

Een ander idee kan zijn, je hebt een tweedehands product aangeschaft. Jij en ik weten niet wat er in het verleden met dat product is gebeurt. Misschien is deze al een keer opengemaakt, waardoor dit soort kleine mankementen kunnen ontstaan. Het is maar een idee, ik weet niet in wat voor staat jou iPhone 4 verkeerd.

Om zeker van te zijn dat het niks softwarematig is, kan je een herstel uitvoeren in iTunes zonder je reservekopie terug te zetten. Indien het probleem zich nog vertoont, dan kan het hardwarematig zijn. Heb je bijvoorbeeld helemaal geen verbinding met je Wi-Fi als je in de kamer, tuin, etc bent? Zo nee, dan is er echt wat mis indien andere apparaten wel normaal werken.
Ja ik kan inderdaad eens proberen om hem eens te herstellen de iPhone zelf verkeerd in een goede staat ik heb alleen de achterkant zelf vervangen omdat deze vol met krasjes zat en dat vond ik niet mooi

Ik heb verder toen ik de achterkant heb geopend ook geen rare dingen gezien alleen wat stof en troep ook dit heb ik toen voorzichtig eraf gespoten met perslucht ik dacht in mijn hoofd dat de Wi-Fi hier misschien wel beter van werd maar het werd niet anders

Ja andere apparaten werken wel gewoon op die afstand de laptop doet dit gewoon en mijn oude Nokia lumia 800 deed dat ook gewoon op die afstand nu zit ik bijna boven de router te typen en heb ik gemiddeld 1-2 streepjes Wi-Fi van de 3
  #4  
Oud 23-08-13, 03:24
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Herstel je iPhone 4 eens, kijk dan of het probleem zich nog voordoet!

Zzzz
  #5  
Oud 23-08-13, 09:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian7701 Bekijk bericht
ik had ook gehoord dat dit misschien een fout kon zijn van ios6 kan dit? en dat het weer verholpen zou zijn met ios7? wie kan mij dit uitleggen of is er hardwarematig wat stuk?
Ik weet niet waar je dat allemaal gehoord hebt. Het klopt in ieder geval absoluut niet. De Wi-Fi ontvangstgevoeligheid van een iPhone 4 is zeer goed en de bandbreedte is uitstekend. Hier een voorbeeld van een drie jaar oude iPhone 4:



Misschien is de iPhone 4 ooit eens uit mekaar gehaald en bij het terug in mekaar zetten werd de micro-SMA connector van de Wi-Fi/Bluetooth antenne niet goed aangesloten. In dat geval zou Bluetooth ook niet goed moeten werken ttz. en kleine reikwijdte hebben.
  #6  
Oud 23-08-13, 11:56
julian7701 julian7701 is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Locatie: Groningen
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik weet niet waar je dat allemaal gehoord hebt. Het klopt in ieder geval absoluut niet. De Wi-Fi ontvangstgevoeligheid van een iPhone 4 is zeer goed en de bandbreedte is uitstekend. Hier een voorbeeld van een drie jaar oude iPhone 4:



Misschien is de iPhone 4 ooit eens uit mekaar gehaald en bij het terug in mekaar zetten werd de micro-SMA connector van de Wi-Fi/Bluetooth antenne niet goed aangesloten. In dat geval zou Bluetooth ook niet goed moeten werken ttz. en kleine reikwijdte hebben.
Oh oké maar waar zit de micro-SMA connector dan? Dan zou ik daar eens naar kunnen kijken
  #7  
Oud 23-08-13, 11:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julian7701 Bekijk bericht
Dan zou ik daar eens naar kunnen kijken
Vanaf step 12 (maar je begint beter bij het begin):

iPhone 4 Teardown - Page 2 - iFixit
  #8  
Oud 23-08-13, 14:02
julian7701 julian7701 is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Locatie: Groningen
Berichten: 9
Talking

nou ik heb de iphone uit elkaar gehaald en weer inelkaar gezet en de Wi-Fi doet het weer super ik heb nu zelfs een betere verbinding dan alle andere apparaten op dezelfde afstand

bedankt voor de tips jongens!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Fotostream. Hoe komt een foto die ik niet zelf gemaakt heb op mijn i dientje7491 iPhone algemeen 5 18-08-13 22:19
Hoe wis ik mijn Apple ID van mijn iPod die ik aan mijn dochter geef? SWlover iPhone algemeen 3 08-05-13 12:22
Verwisselbare schijf pc geeft andere naam dan die van mijn iphone tweetygrunn iPhone algemeen 0 27-12-11 01:34
Wi-Fi Thuis werkt niet op mijn Iphone maar wel op die van vriend deaapdaar Wi-Fi 0 20-05-09 19:06
hoe kan ik een .doc lezen die ik binnen heb gekregen op mijn mail via mijn iphone? Lampy iPhone Apps 5 25-11-08 13:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.