//

iPhone 5 aan/uit knop + bellen gaat niet meer

iPhone 5 aan/uit knop + bellen gaat niet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had mijn iPhone 5 enkele maanden en de aan/uit knop reageerde niet meer direct. Het wordt erger en erger ! Eerst reageerde hij 2/3 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-08-13, 01:16
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard iPhone 5 aan/uit knop + bellen gaat niet meer

Ik had mijn iPhone 5 enkele maanden en de aan/uit knop reageerde niet meer direct.

Het wordt erger en erger !

Eerst reageerde hij 2/3 nog wel nu 1/3 met wat geluk en hard duwen..

2 maand geleden kon ik geen oproepen meer doen, ik had toen mobile viking en volgens hun lag het aan iPhone 5 ( apple ).

Ik kon dit haast niet geloven, dus ben telenet king geworden.. Net hetzelfde probleem, oproepen aannemen + oproepen doen is nog steeds niet mogelijk..

Volgens de telenet shop waar ik mijn iPhone heb gekocht, heb ik recht op herstellen maar GEEN vervangtoestel. Ik heb 790 neergeteld voor deze iPhone maar een leentoestel is teveel gevraagd?

Volgens hun ben ik mijn gsm 3 tot 6 weken kwijt.

Is dit allemaal wel wettelijk?

Want op mijn gsm staat er geen enkel krasje !! Geen deuk !! Er is niets aan te zien en internet staat vol met problemen van iPhone 5. ( hetzelfde probleem maar ook andere )..

Laatst gewijzigd door GasGasR6; 24-08-13 om 17:08.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-08-13, 01:37
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Je woont in Belgie. Ik zou eens een ritje maken naar de dichtstbijzijnde Apple Store. Het is een lange weg onderweg, maar je bent wel binnen een dag klaar. Beter dan de 3 tot 6 weken.
__________________
  #3  
Oud 24-08-13, 01:40
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Klopt, had die extra info er moeten bijzetten ( inderdaad van België afkomstig )

Hoe bedoel je, "het is een lange weg onderweg"?
Op een dag klaar?

Ik begrijp niet goed waar je naartoe wil..
  #4  
Oud 24-08-13, 01:44
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 Bekijk bericht
Klopt, had die extra info er moeten bijzetten ( inderdaad van België afkomstig )

Hoe bedoel je, "het is een lange weg onderweg"?
Op een dag klaar?

Ik begrijp niet goed waar je naartoe wil..
Excuus, als je naar de Apple Store gaat ruilen ze jou iPhone in voor een vervangend toestel. Je maakt eerst een afspraak, je komt binnen, je legt het probleem voor, en dan ruilen ze hem op. Zoals ik al zei ben je binnen een dag klaar.
  #5  
Oud 24-08-13, 01:50
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Ook al heb ik hem gekocht in een Telenet shop?
  #6  
Oud 24-08-13, 02:01
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 Bekijk bericht
Ook al heb ik hem gekocht in een Telenet shop?
Dat maakt niet uit want je hebt 1 jaar fabrieksgarantie bij Apple. Dit betekent dat je daar ook terecht kan met je iPhone. Natuurlijk is de winkel ook verantwoordelijk, maar omdat de wachttijd extreem lang is raad ik je aan om naar een Apple Store te gaan. Stel dat je fabrieksgarantie voorbij is, heb je nog steeds garantie bij de Telenet shop. Meestal is dat 2 jaar dat begint op de dag van aankoop.
  #7  
Oud 24-08-13, 02:12
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Wat is het verschil tussen de 1 jaar garantie en de 2 jaar?

Zijn ze verplicht om een vervangtoestel te geven?

Wat is de maximum wettelijke termijn om een toestel te maken?
  #8  
Oud 24-08-13, 03:02
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen de 1 jaar garantie en de 2 jaar?

Zijn ze verplicht om een vervangtoestel te geven?

Wat is de maximum wettelijke termijn om een toestel te maken?
De 1 jaar Apple garantie betreft de fabrieksgarantie vanuit Apple zelf. De 2 jaar garantie is de consumentengarantie dat loopt bij de winkel waar je het product gekocht hebt.
  #9  
Oud 24-08-13, 05:01
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 Bekijk bericht
Wat is het verschil tussen de 1 jaar garantie en de 2 jaar?

Zijn ze verplicht om een vervangtoestel te geven?

Wat is de maximum wettelijke termijn om een toestel te maken?
Fabrieksgarantie (1-jarige Apple-garantie; vanaf eerste activatie) is niet wettelijk verplicht. Verkoopgarantie (2 jaar bij Telenet; vanaf leverdatum) is wel bij wet vastgelegd, maar in het geval van Apple is de dekking van de fabrieksgarantie uitgebreider.

Niemand is wettelijk verplicht je van een vervangtoestel te voorzien.

Repareren: Binnen 6 maanden na start verkoopgarantie ligt de bewijslast bij hen, daarna ligt het in principe bij jou al willen veel winkels wel je beroep op de garantie aannemen (tenzij er waterschade is of er een gigantische deuk in je scherm zit o.i.d.).

Wet op de garantie - Consumentenbescherming - Home
Uitleg Kieskeurig.nl over garantie in België
Uitleg 1-jarige Apple-garantie
Citaat:
In België hebben consumenten conform het Burgerlijk Wetboek onder meer recht op gratis reparatie of vervanging door de verkopende partij van goederen die tot twee jaar na levering niet voldoen aan de koopovereenkomst. De meeste Apple-producten worden ook geleverd met 90 dagen gratis telefonische ondersteuning en een beperkte garantie van één jaar. We raden aan om de dekking te controleren voordat u contact met ons opneemt.

Bron: Apple - Support - Contact opnemen met Apple Support
Citaat:
Wat te doen, in het geval dat een product gekocht via een door Apple Erkende Distributeur een gebrek aan overeenstemming vertoont?
Consumenten die Apple producten kopen bij in België door Apple Erkende Distributeurs kan een beroep doen op de wettelijke garantie ten aanzien van de directe verkoper van het product, mits aan de voorwaarden van de wettelijke garantie is voldaan.

Daarnaast zijn de Apple producten ook gedekt door de beperkte garantie van Apple. De
voordelen van de beperkte garantie van Apple, evenals die van het optionele AppleCare Protection Plan vormen een aanvulling op, en geen vervanging van de wettelijke garantie. Voor meer informatie over de beperkte garantie van Apple, klik hier Apple - Juridische informatie.

Bron: https://images.apple.com/benl/legal/...y_Warranty.pdf
Tip: Even bellen met de Apple Store waar je naartoe wilt lijkt mij de beste optie, maak evt. via de medewerker je afspraak & let op je telefonische kosten…
Amsterdam: +31 (0)20 530 2200
Apple Store FR - Liste des Apple Store
Apple Store DE - Liste der Stores
Misschien dat ze ook goede service bieden in België zelf, maar dat zal niet op dezelfde dag zijn:
Apple (Online) Store België: 0800 80 407 (Vlaams) / 0800 80 404 (Frans).
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico

Laatst gewijzigd door Bubbly; 24-08-13 om 05:37.
  #10  
Oud 24-08-13, 11:50
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Apple store zegt mij : indien hij gekocht is in een andere winkel ze geen service leveren.. Dat valt volgens hun onder een andere wetgeving..
  #11  
Oud 24-08-13, 13:34
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 Bekijk bericht
Apple store zegt mij : indien hij gekocht is in een andere winkel ze geen service leveren.. Dat valt volgens hun onder een andere wetgeving..
Haha, dat is vreemd! Volgens mij heb je geen contact gehad met een Apple Store maar met een winkel als iCentre. Neem contact op met de Officiele Apple Store in Amsterdam.
  #12  
Oud 24-08-13, 16:39
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Ik ben van België, dus Amsterdam zal niets voor mij kunnen doen lijkt me?

Ik heb naar : Apple (Online) Store België: 0800 80 407 (Vlaams) gebeld EN 0800 998 46. Ze gaven mij exact dezelfde reactie. U moet zich wenden naar de shop waar u de iPhone hebt gekocht.
  #13  
Oud 24-08-13, 16:45
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 Bekijk bericht
Ik ben van België, dus Amsterdam zal niets voor mij kunnen doen lijkt me?

Ik heb naar : Apple (Online) Store België: 0800 80 407 (Vlaams) gebeld EN 0800 998 46. Ze gaven mij exact dezelfde reactie. U moet zich wenden naar de shop waar u de iPhone hebt gekocht.
Het is wat u wilt. Ik geef u de tip om naar een Apple Store van Duitsland of naar Nederland te gaan. Indien u dat niet wilt en blijft bellen met de Belgische dienst van Apple is ook dat het enige wat u te horen krijgt. Belgie heeft geen officiele Apple Store, maar hier in Nederland wel. Als je nou eens de klantenservice van Apple uit Nederland belt en kijk dan wat zij zeggen. Wat ik weet is dat elke iPhone, gekocht uit Europa, in elke officiele Apple Store te repareren valt. Of die nou in Duitsland of uit Zwitserland komt, dat maakt allemaal niet uit.

Indien je toch het wilt uitvechten met je provider, gaat u vooral uw gang. Je bent sneller af als je een ritje naar Amsterdam of naar Oberhausen gaat. Bel dan wel eerst even naar de desbetreffende Store en maak een afspraak op internet.
  #14  
Oud 24-08-13, 16:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 Bekijk bericht
Ik heb naar : Apple (Online) Store België: 0800 80 407 (Vlaams) gebeld EN 0800 998 46. Ze gaven mij exact dezelfde reactie. U moet zich wenden naar de shop waar u de iPhone hebt gekocht.
Dat is dan heel raar. Ik heb een tijd geleden een incident aangemaakt op de pagina van Apple België. Het ging over een iPhone 4S die oorspronkelijk van T-Mobile NL kwam.

Na het aanmaken van het incident kreeg ik een e-mail met een link om de logs en crash reports uit de iPhone door Apple te laten uitlezen. Nadat dat gebeurd was werd ik gebeld door Apple. Er werd mij medegedeeld dat het toestel de volgende werkdag zou opgehaald worden. Dat was ook zo en drie dagen later had ik een nieuwe iPhone 4S.
  #15  
Oud 24-08-13, 17:05
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Ik had je post of die van Bubbly gewoon niet begrepen, heb geen ervaring met shops of klantenservice van Apple.

Ben 3 jaar lang een tevreden klant geweest met een iPhone 3GS.

Heb me dus nooit moeten wenden tot de klantenservice en wist ook niet dat België geen officiële store had.

Wat ik dus ook probeer te zeggen is, wil niets uitvechten. Mij maakt het niet uit, wie of waar mijn iPhone gemaakt kan worden.
  #16  
Oud 24-08-13, 17:52
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 Bekijk bericht
Ik had je post of die van Bubbly gewoon niet begrepen, heb geen ervaring met shops of klantenservice van Apple.

Ben 3 jaar lang een tevreden klant geweest met een iPhone 3GS.

Heb me dus nooit moeten wenden tot de klantenservice en wist ook niet dat België geen officiële store had.

Wat ik dus ook probeer te zeggen is, wil niets uitvechten. Mij maakt het niet uit, wie of waar mijn iPhone gemaakt kan worden.
Vandaar 😋 Het is maar wat het jou het beste uitkomt. Als ik de post van timosha lees, kan je ook service online aanvragen. Dit duurt een week.

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do
Voer hier uw serienummer in, en vraag dan service online.
Kom je er niet uit kan je het hier posten.

Houd er rekening mee dat als je service aanvraagt, jou iPhone wordt opgehaald door een koerier. Je zou bijvoorbeeld een reservekopie moeten maken en je simkaart verwijderen. Meestal heb je binnen 3 dagen al een nieuw exemplaar binnen, maar houd rekening van een week.

Zelf naar een Store brengen is het snelst!
  #17  
Oud 02-09-13, 22:19
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Binnen gebracht en na een week een "nieuwe" iPhone 5 gekregen.

Ik hang hem aan de macbook, instellingen terug naar de oude. Dit verliep nog ok.

Maar dan het probleem..

Meermaals blijft hij vast lopen bij wachtwoorden die ik ingeef van facebook, gmail en Wi-Fi.

Zucht, bv: ik wil naar instellingen gaan en hij vraagt plotseling wachtwoord facebook. Ik geef hem dit en nu is hij al meer als 30 min aan het laden?
  #18  
Oud 02-09-13, 22:28
valencio valencio is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 287
Standaard

iphone 5 zuigt gewoon zoals altijd snap dat neem gewoon een telefoon van 10 euro batterij gaat ook nog langer mee
  #19  
Oud 02-09-13, 22:47
GasGasR6 GasGasR6 is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Antwerpen
Berichten: 88
Standaard

Ik heb net een week een gsm van 100€ gehad en kon het wel tegen de muur gooien.

Was nog erger als de iPhone 5.
  #20  
Oud 02-09-13, 22:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 Bekijk bericht
Ik heb net een week een gsm van 100€ gehad en kon het wel tegen de muur gooien.
Reageer toch niet op reacties van een zuigeling.

Ik weet niet wat je allemaal gedaan hebt met die nieuwe iPhone maar voer om te beginnen eens een harde reset uit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone gaat niet aan, ook niet met de aan/uit en home knop Sjanti iPhone algemeen 5 30-01-12 00:17
Iphone 4 gaat uit en niet meer aan kaasje01 iPhone algemeen 17 08-06-11 10:01
Aan uit knop werkt niet meer joene28 iPhone algemeen 1 07-04-11 09:54
Geluid uit knop gaat aan tijdens bellen beeldbuis iPhone algemeen 6 14-05-09 17:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:18.